İLK VE ACİL YARDIM (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
IAY1006 | EKG Analizi | Bahar | 2 | 0 | 2 | 3 |
Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | ASSOCIATE DEGREE |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. SELMA BAZ |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Neslihan Bektaş |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | - |
Dersin Amacı: | Öğrencilere; temel EKG kavramlarını, kalbin ileti sistemi, EKG dalgalarının ve kalp ritminin, kalp hızının nasıl değerlendirileceğini, ritm analizinin nasıl yapılacağını kavratmaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; - EKG ile ilgili kavramları tanımlayabilir, - Kalbin iletim sistemini kendi kelimeleriyle açıklayabilir, - EKG dalgalarını ve kalp ritminin nasıl değerlendirileceğini bilir. - Kalp hızını değerlendirebilir. |
Bu ders Elektrokardiyografi (EKG) ile ilgili temel kavramlar, kalbin ileti sistemi, EKG dalgaları, kalp ritminin ve hızının değerlendirilmesi, ritm analizi, bradiaritmiler, geniş ve dar QRS'li taşikardiler, akut koroner sendromlar gibi konuları içermektedir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | EKG İle İlgili Temel Kavramlar | Yok |
2) | Kalbin İleti Sistemi | Yok |
3) | EKG Derivasyonları ve Kalbin Elektriksel Ekseni | Yok |
4) | EKG Dalgaları ve Kalp Ritminin Değerlendirilmesi | Yok |
5) | Kalp Hızının Değerlendirilmesi | Yok |
6) | Ritm Analizi ve Normal Sinüs Ritmi | Yok |
7) | Bradiaritmiler ve Bradiaritmilerde Hastane Öncesi Acil Bakım | Yok |
8) | Dar ve Geniş QRS'li Taşikardiler | Yok |
9) | Akut Koroner Sendromlar (AKS) | Yok |
10) | AKS'de Hastane Öncesi Acil Bakım | Yok |
11) | Kardiyak Arrest Ritmleri ve Hastane Öncesinde Kardiyak Arrest Yönetimi | Yok |
12) | Pediatride EKG Değişiklikleri | Yok |
13) | Pediatrik Ritm Bozukluklarında Hastane Öncesi Yaklaşım | Yok |
14) | Genel Tekrar | Yok |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Küçük Sınavlar | 1 | 1 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 3 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İlk ve acil yardım alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olabilme. | 5 |
2) | Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme | 4 |
3) | Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuata uygun davranabilme | 2 |
4) | Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme, mesleki bilgilerini yazılı, sözlü/sözsüz iletişim yoluyla aktarabilme | 3 |
5) | Toplumsal, bilimsel, kültürel ve mesleki etik değerleri ifade edebilme | 1 |
6) | Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirebilme | 5 |
7) | Alan terminolojisini etkin kullanabilme | 5 |
8) | Ambulansı acil çağrı ve hasta nakiller için hazırlama | 5 |
9) | Acil tıbbi bakım ve girişimleri gerçekleştirme | 5 |
10) | Ön tanı ve hastane öncesi acil tedavi için gereken mesleksel becerileri uygulama | 5 |
11) | Olay yerini değerlendirme becerisine ve bilgisine sahip olma | 5 |