LOJİSTİK YÖNETİMİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
SOC3072 | Göç Sosyolojisi | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. ULAŞ SUNATA ÖZDEMİR |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. ULAŞ SUNATA ÖZDEMİR |
Dersin Amacı: | Bu ders, nüfus hareketlerinin ve diasporaların doğasını, algılarını ve sonuçlarını sosyolojik açıdan incelemektedir. Nüfus göçleri, hem küresel hem de yerel düzeylerde toplumları dönüştürme gücüne sahiptir ve hem göç edilen hem de göç alınan toplulukları etkiler. Ders boyunca, sosyolojik bir perspektiften göçle ilgili temel hatlar, kavramlar, süreçler, eğilimler ve sorunlar ele alınacaktır. Öğrenciler, ekonomik, siyasi, kültürel ve ailevi boyutların göçü nasıl şekillendirdiğine dair kapsamlı bir anlayış kazanarak, önemli tartışmalar, teoriler ve ampirik araştırmalarla meşgul olacaklardır. Ders ayrıca eleştirel düşünmeyi vurgulayarak, öğrencileri zorunlu yer değiştirme, ulus ötesilik ve göç politikalarının etkileri gibi güncel göç sorunları üzerine düşünmeye teşvik ederken, dünya çapındaki gerçek örnekler ve vaka incelemelerini incelemeye yönlendirmektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Temel göç örüntüleri, yasal çerçeveler ve akademik tartışmalar hakkında sağlam bir anlayış sergilemek; 2. Göçle ilgili çeşitli türde ampirik verilerin toplanması, düzenlenmesi ve analiz edilmesi konusunda uygulamalı deneyim kazanmak; 3. Göç çalışmalarında, özellikle farklı göçmen kaynakları ve varış yerlerine ve göçün bu bölgeler üzerindeki etkisine odaklanarak derinlemesine bilgi edinmek. |
Bu ders, nüfus hareketlerinin ve diasporaların doğasını, algılarını ve sonuçlarını sosyolojik açıdan incelemektedir. Nüfus göçleri, hem küresel hem de yerel düzeylerde toplumları dönüştürme gücüne sahiptir ve hem göç edilen hem de göç alınan toplulukları etkiler. Ders boyunca, sosyolojik bir perspektiften göçle ilgili temel hatlar, kavramlar, süreçler, eğilimler ve sorunlar ele alınacaktır. Öğrenciler, ekonomik, siyasi, kültürel ve ailevi boyutların göçü nasıl şekillendirdiğine dair kapsamlı bir anlayış kazanarak, önemli tartışmalar, teoriler ve ampirik araştırmalarla meşgul olacaklardır. Ders ayrıca eleştirel düşünmeyi vurgulayarak, öğrencileri zorunlu yer değiştirme, ulus ötesilik ve göç politikalarının etkileri gibi güncel göç sorunları üzerine düşünmeye teşvik ederken, dünya çapındaki gerçek örnekler ve vaka incelemelerini incelemeye yönlendirmektedir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
Ders Notları / Kitaplar: | General books Castles, Stephen and M. Miller. The Age of Migration: International Population Movements in the Modern World (Basingstoke: Macmillan, 2003)* (Useful overview; pp. refs are to 3rd edition) Cohen, Robin. The New Helots: Migrants in the International Division of Labour (Aldershot: Gower 1987) HM 1450.C6 (Covers some of Term 1) Cohen Robin. Global Diasporas: An Introduction (London: Routledge, 2001) |
Diğer Kaynaklar: | Reference Books The following reference books contain useful entries on nearly all parts of the course, but they are usually far too expensive to buy. Consult in library, following up some of the bibliographies. Chaliand, Gérard and Jean-Pierre Rageau The Penguin Atlas of Diasporas (Harmondsworth: Penguin 1995 Cohen Robin (ed) The Cambridge Survey of World Migration (Cambridge: Cambridge University Press, 1995)* Cohen, Robin (ed) Theories of Migration, Cheltenham: Edward Elgar, 1996 Hoerder, Dirk Cultures in Contact: World Migrations in the Second Millennium Durham: Duke University Press, 2002) Hoerder, Dirk and Leslie Page Moch (eds) European Migrants: Global and Local Pespectives (Boston 1996) Kritz, Mary M., Lin L. Lim and Hania Zlotnik (eds) International Migration Systems: a Global Approach (Oxford 1992) Massey, D. S. and J. E. Taylor (eds) International Migration: Prospects and Policies in a Global Market (Oxford: Oxford University Press, 2004 Pan, Lynn (ed) The Encyclopaedia of the Chinese Overseas (1999) Segal, Aaron An Atlas of International Migration (London: Hans Zell, 1993) Simon, Rita J. and Caroline B Brettall International Migration: The Female Experience Totowa: ??, 1986) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Ödev | 3 | % 25 |
Sunum | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 15 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Sunum / Seminer | 1 | 5 | 5 |
Ödevler | 3 | 5 | 15 |
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 10 |
Rapor Teslimi | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 140 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | |
2) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek | |
3) | İş süreçlerini ayıt edebilmek ve süreç tasarlama, planlama ve uygulama bilgisine sahip olmak. | |
4) | Lojistik yönetimi alanında gerekli bilgi ve iletişim teknolojileri araçlarını kullanmak. | |
5) | Lojistik kavramının bileşenlerini ayırt edebilme, ve uyum halinde bir bütün oluşturmasının önemini anlamak. | |
6) | İş hayatında üretkenliği artırmaya yönelik gereksinimlerin farkında olmnak | |
7) | Karmaşık durumlar karşısında yenilikçi ve yaratıcı düşünce yapısına sahip olmak | 4 |
8) | Hem yerel hem uluslararası boyutta düşünce ve davranış geliştirebilmek | |
9) | Küreselleşme ve Lojistik Yönetimi arasındaki çift yönlü etkileşimi anlamak ve verimli bir yönetim için kullanmak. | |
10) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | 2 |
11) | İş etiğinin önemini kavramak, iş etiğini akademik dünyanın ve iş hayatının temel ögesi olarak uygulamak |