LOJİSTİK YÖNETİMİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
SOC3072 Göç Sosyolojisi Güz 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. ULAŞ SUNATA ÖZDEMİR
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. ULAŞ SUNATA ÖZDEMİR
Dersin Amacı: Bu ders, nüfus hareketlerinin ve diasporaların doğasını, algılarını ve sonuçlarını sosyolojik açıdan incelemektedir. Nüfus göçleri, hem küresel hem de yerel düzeylerde toplumları dönüştürme gücüne sahiptir ve hem göç edilen hem de göç alınan toplulukları etkiler. Ders boyunca, sosyolojik bir perspektiften göçle ilgili temel hatlar, kavramlar, süreçler, eğilimler ve sorunlar ele alınacaktır. Öğrenciler, ekonomik, siyasi, kültürel ve ailevi boyutların göçü nasıl şekillendirdiğine dair kapsamlı bir anlayış kazanarak, önemli tartışmalar, teoriler ve ampirik araştırmalarla meşgul olacaklardır.

Ders ayrıca eleştirel düşünmeyi vurgulayarak, öğrencileri zorunlu yer değiştirme, ulus ötesilik ve göç politikalarının etkileri gibi güncel göç sorunları üzerine düşünmeye teşvik ederken, dünya çapındaki gerçek örnekler ve vaka incelemelerini incelemeye yönlendirmektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Temel göç örüntüleri, yasal çerçeveler ve akademik tartışmalar hakkında sağlam bir anlayış sergilemek;
2. Göçle ilgili çeşitli türde ampirik verilerin toplanması, düzenlenmesi ve analiz edilmesi konusunda uygulamalı deneyim kazanmak;
3. Göç çalışmalarında, özellikle farklı göçmen kaynakları ve varış yerlerine ve göçün bu bölgeler üzerindeki etkisine odaklanarak derinlemesine bilgi edinmek.

Dersin İçeriği

Bu ders, nüfus hareketlerinin ve diasporaların doğasını, algılarını ve sonuçlarını sosyolojik açıdan incelemektedir. Nüfus göçleri, hem küresel hem de yerel düzeylerde toplumları dönüştürme gücüne sahiptir ve hem göç edilen hem de göç alınan toplulukları etkiler. Ders boyunca, sosyolojik bir perspektiften göçle ilgili temel hatlar, kavramlar, süreçler, eğilimler ve sorunlar ele alınacaktır. Öğrenciler, ekonomik, siyasi, kültürel ve ailevi boyutların göçü nasıl şekillendirdiğine dair kapsamlı bir anlayış kazanarak, önemli tartışmalar, teoriler ve ampirik araştırmalarla meşgul olacaklardır.

Ders ayrıca eleştirel düşünmeyi vurgulayarak, öğrencileri zorunlu yer değiştirme, ulus ötesilik ve göç politikalarının etkileri gibi güncel göç sorunları üzerine düşünmeye teşvik ederken, dünya çapındaki gerçek örnekler ve vaka incelemelerini incelemeye yönlendirmektedir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: General books
Castles, Stephen and M. Miller. The Age of Migration: International Population Movements in the Modern World (Basingstoke: Macmillan, 2003)* (Useful overview; pp. refs are to 3rd edition)
Cohen, Robin. The New Helots: Migrants in the International Division of Labour (Aldershot: Gower 1987) HM 1450.C6 (Covers some of Term 1)
Cohen Robin. Global Diasporas: An Introduction (London: Routledge, 2001)

Diğer Kaynaklar: Reference Books
The following reference books contain useful entries on nearly all parts of the course, but they are usually far too expensive to buy. Consult in library, following up some of the bibliographies.
Chaliand, Gérard and Jean-Pierre Rageau The Penguin Atlas of Diasporas (Harmondsworth: Penguin 1995
Cohen Robin (ed) The Cambridge Survey of World Migration (Cambridge: Cambridge University Press, 1995)*
Cohen, Robin (ed) Theories of Migration, Cheltenham: Edward Elgar, 1996
Hoerder, Dirk Cultures in Contact: World Migrations in the Second Millennium Durham: Duke University Press, 2002)
Hoerder, Dirk and Leslie Page Moch (eds) European Migrants: Global and Local Pespectives (Boston 1996)
Kritz, Mary M., Lin L. Lim and Hania Zlotnik (eds) International Migration Systems: a Global Approach (Oxford 1992)
Massey, D. S. and J. E. Taylor (eds) International Migration: Prospects and Policies in a Global Market (Oxford: Oxford University Press, 2004
Pan, Lynn (ed) The Encyclopaedia of the Chinese Overseas (1999)
Segal, Aaron An Atlas of International Migration (London: Hans Zell, 1993)
Simon, Rita J. and Caroline B Brettall International Migration: The Female Experience Totowa: ??, 1986)

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Ödev 3 % 25
Sunum 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 15
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Sunum / Seminer 1 5 5
Ödevler 3 5 15
Ara Sınavlar 1 10 10
Rapor Teslimi 1 40 40
Toplam İş Yükü 140

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek
2) Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek
3) İş süreçlerini ayıt edebilmek ve süreç tasarlama, planlama ve uygulama bilgisine sahip olmak.
4) Lojistik yönetimi alanında gerekli bilgi ve iletişim teknolojileri araçlarını kullanmak.
5) Lojistik kavramının bileşenlerini ayırt edebilme, ve uyum halinde bir bütün oluşturmasının önemini anlamak.
6) İş hayatında üretkenliği artırmaya yönelik gereksinimlerin farkında olmnak
7) Karmaşık durumlar karşısında yenilikçi ve yaratıcı düşünce yapısına sahip olmak 4
8) Hem yerel hem uluslararası boyutta düşünce ve davranış geliştirebilmek
9) Küreselleşme ve Lojistik Yönetimi arasındaki çift yönlü etkileşimi anlamak ve verimli bir yönetim için kullanmak.
10) En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek 2
11) İş etiğinin önemini kavramak, iş etiğini akademik dünyanın ve iş hayatının temel ögesi olarak uygulamak