TIP | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
COP4463 | Ata Holding - Stratejik Analiz | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. YAMAN ÖMER ERZURUMLU |
Dersin Amacı: | Uzun vadeli stratejileri benimseyen kurumların sürdürülebilir başarılara ulaştığını görüyoruz. Değişen dünyanın artırdığı karmaşıklık seviyesi başarılı strateji oluşturmayı daha da ön plana çıkarıyor. Bu dersin amacı strateji kurarken yapılması gereken analizler ve metodolojileri öğrencilere aktarmaktır. İyi bir strateji oluşması için için rakip analizi, pazar analizi, finansal analiz, müşteri ve firma analizlerinin titizlikle ve en doğru şekilde yapılması önemlidir. Bu analizlerin yorumlanıp stratejiye dönüştürülmesi için de danışmanlıkta kullanılan birtakım şablon ve metodların vaka analizleri aracılığıyla öğrencilere gösterilerek öğrendiklerini pratiğe dönüştürmeleri de hedeflenmektedir. Çık değişkenli bir karar alma ortamında öğrencilerin yapacakları analizler ışığında işletme problemlerinin çözümlerine yönelik stratejiler geliştirmeleri amaçlanmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Strateji ne demektir, stratejiyle ilgili kavramlar nelerdir konusunda bilgi sahibi olacaklardır. 2) Müşteri analizi, firma analizi, finansal analiz, rakip ve Pazar analizi gibi stratejinin temelini oluşturan analizlerin önemini ve nasıl yapılacağını öğreneceklerdir 3) Bir konu hakkında araştırma yaparken doğru verilere nasıl ulaşacakları konusunda metodolojiler hakkında bilgi sahibi olacaklardır 4) Tüm analizleri ve verileri nasıl bir şablona oturtup strateji oluşurabileceklerini öğreneceklerdir 5) Vaka analizleri ve matriksler sıklıkla kullanılarak pratik yapma şansı elde edeceklerdir |
Stratejiye Giriş ve Temel Kavramlar Rakip Analizi Rakip Stratejilerin İncelenmesi Araştırma Metodları Finansal ve Operasyonel Rasyolar ve Ana Performans Göstergeleri Benchmarking Maliyet ve Kar Analizleri Pazarın Belirlenmesi ve Tahminler Stratejik Şablonlar ve Matriksler Pazar Segmentasyonu ve Kanalları Müşteri Segmentasyonu ve Analizi Müşteri Bağlılığı ve Memnuniyeti Stratejilerin Uygulanması Stratejiden Karar & Sonuca Ulasma - KPI'larla takip edilmesi |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Stratejiye Giriş ve Temel Kavramlar | Sunum |
2) | Rakip Analizi | Sunum / Vaka Çalışmaları |
3) | Rakip Stratejilerin İncelenmesi | Sunum / Vaka Çalışmaları |
4) | Araştırma Metodları | Sunum / Vaka Çalışmaları |
5) | Finansal ve Operasyonel Rasyolar ve Ana Performans Göstergeleri | Sunum / Vaka Çalışmaları |
6) | Benchmarking | Sunum / Vaka Çalışmaları |
7) | Maliyet ve Kar Analizleri | Sunum / Vaka Çalışmaları |
8) | Pazarın Belirlenmesi ve Tahminler | Sunum / Vaka Çalışmaları |
9) | Stratejik Şablonlar ve Matriksler | Sunum / Vaka Çalışmaları |
10) | Pazar Segmentasyonu ve Kanalları | Sunum / Vaka Çalışmaları |
11) | Müşteri Segmentasyonu ve Analizi | Sunum / Vaka Çalışmaları |
12) | Müşteri Bağlılığı ve Memnuniyeti | Sunum / Vaka Çalışmaları |
13) | Stratejilerin Uygulanması | Sunum / Vaka Çalışmaları |
14) | Stratejiden Karar & Sonuca Ulasma - KPI'larla takip edilmesi | Sunum / Vaka Çalışmaları |
Ders Notları / Kitaplar: | Dersi verecek kişi tarafından sunumlar ve vaka çalışmaları hazırlanacaktır Notes and cases will be provided by the lecturer |
Diğer Kaynaklar: | Contemporary Strategy Analysis - Robert M. Grant, 8th ed. 2013, Wiley. ISBN-13: 978-1119941880 Strategic Analysis and Action - Crosssan etal., 7th ed., Prentice Hall, ISBN-13: 978-0132061421 Blue Ocean Strategy - W. Chan Kim and Renée Mauborgne, 2015, Harvard, ISBN-13: 978-1625274496 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 4 | % 15 |
Sunum | 1 | % 15 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 7 | 98 |
Sunum / Seminer | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 147 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Temel ve klinik tıp bilimlerinden, davranış bilimlerinden ve sosyal bilimlerden edindiği bilgi, beceri ve tutumları bütünleştirerek sağlık hizmeti sunumunda kullanır. | |
2) | Hasta yönetiminde, dil, din, ırk ve cins ayrımı gözetmeden bireyin sosyodemografik ve sosyokültürel geçmişini de dikkate alan biyopsikososyal bir yaklaşım gösterir. | |
3) | Sağlık hizmeti sunumunda, bireylerin ve toplumun sağlığını koruma ve geliştirmeyi önceler. | |
4) | Sağlığı etkileyen bireysel, toplumsal, sosyal ve çevresel faktörleri dikkate alarak; sağlıklılık durumunun sürdürülmesi ve geliştirilmesi yönünde gerekli çalışmaları yapar. | |
5) | Hedef kitlenin özelliklerini, ihtiyaçlarını ve beklentilerini tanıyarak, sağlıklı/hasta bireylere ve yakınlarına ve diğer sağlık çalışanlarına sağlık eğitimi verir. | |
6) | Sağlık hizmet sunumunda, koruma, tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde güvenli, akılcı ve etkin yaklaşım gösterir. | |
7) | Tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde, girişimsel ve/veya girişimsel olmayan uygulamaları hasta için güvenli ve etkin bir biçimde gerçekleştirir. | |
8) | Hasta ve çalışan sağlığını ve güvenliğini göz önünde bulundurarak sağlık hizmeti sunar. | |
9) | Sağlık hizmet sunumunda, sağlığa etki eden gerek bölgesel ve küresel ölçekteki fiziksel ve sosyoekonomik çevreye ilişkin değişiklikleri, gerekse de kendisine başvuran kişilerin bireysel özellik ve davranışlarındaki değişimleri göz önünde bulundurur. | |
10) | Mesleğini yürütürken iyi hekimlik uygulamalarını dikkate alır. | |
11) | Mesleğinin gerektirdiği etik ilkeler ile hak ve yasal sorumluluklar çerçevesinde görev ve yükümlülükleri yerine getirir. | |
12) | Hastanın bütünlüğünü dikkate alarak, yüksek nitelikli sağlık bakımı sunma konusunda kararlı davranışlar gösterir. | |
13) | Mesleki uygulamalarındaki performansını, duygularını ve bilişsel özelliklerini de göz önünde bulundurarak değerlendirir. | |
14) | Toplum sağlığının korunması ve geliştirilmesi için, sosyal güvenirlik ve sosyal yükümlülük kavramlarını göz önünde bulundurarak, sağlık hizmet sunumunu geliştirmeyi savunur. | |
15) | Sağlığın korunması ve geliştirilmesi için birey ve toplum sağlığı ile ilgili hizmet sunumu, eğitim ve danışmanlık süreçlerini tüm bileşenler ile işbirliği içinde planlayabilir ve yürütebilir. | |
16) | Sağlık politikalarının ve uygulamalarının birey ve toplum sağlık göstergelerine etkisini değerlendirir ve sağlık hizmetleri kalitesinin artırılmasını savunur. | |
17) | Hekim kendi fiziksel, ruhsal ve sosyal yönden sağlığını korumaya geliştirilmesine önem verir, bunun için gerekenleri yapar. | |
18) | Hizmet sunumu sırasında sağlık ekibi içinde örnek davranışlar gösterir, liderlik yapar. | |
19) | Yöneticisi olduğu sağlık kuruluşunda, sağlık hizmetlerini planlama, uygulama, değerlendirme süreçlerinde kaynakları maliyet-etkin, toplum yararına ve mevzuata uygun kullanır. | |
20) | Birlikte hizmet sunduğu sağlık ekibi içinde, olumlu iletişim kurar ve gerektiğinde farklı ekip rollerini üstlenir. | |
21) | Sağlık ekibi içindeki sağlık çalışanlarının görev ve yükümlülüklerinin farkındadır ve buna uygun davranışlar gösterir. | |
22) | Mesleki uygulamalarında meslektaşları ve diğer meslek grupları ile uyumlu ve etkin çalışır. | |
23) | Hasta,hasta yakınları,sağlık çalışanları diğer meslek grupları, kurum ve kuruluşlarla etkili iletişim kurar. | |
24) | Özel yaklaşım gerektiren ve farklı sosyo kültürel özelliklere sahip birey ve gruplar ile etkili iletişim kurar. | |
25) | Tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde, hastayı karar verme mekanizmalarına ortak eden, hasta merkezli bir yaklaşım gösterir. | |
26) | Hizmet sunduğu nüfusa yönelik, gerekli durumlarda bilimsel araştırma planlar, uygular ve elde ettiği sonuçları ve/veya başka araştırmaların sonuçlarını toplumun yararına kullanır. | |
27) | Mesleği ile ilgili güncel literatür bilgisine ulaşır ve eleştirel değerlendirir. | |
28) | Klinik karar verme sürecinde, kanıta dayalı tıp ilkelerini uygular. | |
29) | Sağlık hizmeti, araştırması ve eğitimine yönelik çalışmalarının etkinliğini artırmak için bilişim teknolojilerini kullanır. | |
30) | Bireysel çalışma süreçleri ve kariyer gelişimini etkili olarak yönetir. | |
31) | Yeni bilgileri edinme, değerlendirme, mevcut bilgileri ile entegre etme, mesleki durumlara uygulama ve meslek yaşamı boyunca değişen koşullara uyum sağlama becerilerini gösterir. | |
32) | Sunduğu sağlık hizmetinin niteliğini geliştirmek için doğru öğrenme kaynaklarını seçer, kendi öğrenme sürecini düzenler |