ENDÜSTRİ ÜRÜNLERİ TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
COP4463 Ata Holding - Stratejik Analiz Bahar 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü:
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. YAMAN ÖMER ERZURUMLU
Dersin Amacı: Uzun vadeli stratejileri benimseyen kurumların sürdürülebilir başarılara ulaştığını görüyoruz. Değişen dünyanın artırdığı karmaşıklık seviyesi başarılı strateji oluşturmayı daha da ön plana çıkarıyor. Bu dersin amacı strateji kurarken yapılması gereken analizler ve metodolojileri öğrencilere aktarmaktır. İyi bir strateji oluşması için için rakip analizi, pazar analizi, finansal analiz, müşteri ve firma analizlerinin titizlikle ve en doğru şekilde yapılması önemlidir. Bu analizlerin yorumlanıp stratejiye dönüştürülmesi için de danışmanlıkta kullanılan birtakım şablon ve metodların vaka analizleri aracılığıyla öğrencilere gösterilerek öğrendiklerini pratiğe dönüştürmeleri de hedeflenmektedir. Çık değişkenli bir karar alma ortamında öğrencilerin yapacakları analizler ışığında işletme problemlerinin çözümlerine yönelik stratejiler geliştirmeleri amaçlanmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Strateji ne demektir, stratejiyle ilgili kavramlar nelerdir konusunda bilgi sahibi olacaklardır.
2) Müşteri analizi, firma analizi, finansal analiz, rakip ve Pazar analizi gibi stratejinin temelini oluşturan analizlerin önemini ve nasıl yapılacağını öğreneceklerdir
3) Bir konu hakkında araştırma yaparken doğru verilere nasıl ulaşacakları konusunda metodolojiler hakkında bilgi sahibi olacaklardır
4) Tüm analizleri ve verileri nasıl bir şablona oturtup strateji oluşurabileceklerini öğreneceklerdir
5) Vaka analizleri ve matriksler sıklıkla kullanılarak pratik yapma şansı elde edeceklerdir

Dersin İçeriği

Stratejiye Giriş ve Temel Kavramlar
Rakip Analizi
Rakip Stratejilerin İncelenmesi
Araştırma Metodları
Finansal ve Operasyonel Rasyolar ve Ana Performans Göstergeleri
Benchmarking
Maliyet ve Kar Analizleri
Pazarın Belirlenmesi ve Tahminler
Stratejik Şablonlar ve Matriksler
Pazar Segmentasyonu ve Kanalları
Müşteri Segmentasyonu ve Analizi
Müşteri Bağlılığı ve Memnuniyeti
Stratejilerin Uygulanması
Stratejiden Karar & Sonuca Ulasma - KPI'larla takip edilmesi

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Stratejiye Giriş ve Temel Kavramlar Sunum
2) Rakip Analizi Sunum / Vaka Çalışmaları
3) Rakip Stratejilerin İncelenmesi Sunum / Vaka Çalışmaları
4) Araştırma Metodları Sunum / Vaka Çalışmaları
5) Finansal ve Operasyonel Rasyolar ve Ana Performans Göstergeleri Sunum / Vaka Çalışmaları
6) Benchmarking Sunum / Vaka Çalışmaları
7) Maliyet ve Kar Analizleri Sunum / Vaka Çalışmaları
8) Pazarın Belirlenmesi ve Tahminler Sunum / Vaka Çalışmaları
9) Stratejik Şablonlar ve Matriksler Sunum / Vaka Çalışmaları
10) Pazar Segmentasyonu ve Kanalları Sunum / Vaka Çalışmaları
11) Müşteri Segmentasyonu ve Analizi Sunum / Vaka Çalışmaları
12) Müşteri Bağlılığı ve Memnuniyeti Sunum / Vaka Çalışmaları
13) Stratejilerin Uygulanması Sunum / Vaka Çalışmaları
14) Stratejiden Karar & Sonuca Ulasma - KPI'larla takip edilmesi Sunum / Vaka Çalışmaları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Dersi verecek kişi tarafından sunumlar ve vaka çalışmaları hazırlanacaktır
Notes and cases will be provided by the lecturer
Diğer Kaynaklar: Contemporary Strategy Analysis - Robert M. Grant, 8th ed. 2013, Wiley. ISBN-13: 978-1119941880
Strategic Analysis and Action - Crosssan etal., 7th ed., Prentice Hall, ISBN-13: 978-0132061421
Blue Ocean Strategy - W. Chan Kim and Renée Mauborgne, 2015, Harvard, ISBN-13: 978-1625274496

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 4 % 15
Sunum 1 % 15
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 7 98
Sunum / Seminer 1 3 3
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 147

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Endüstri Ürünleri Tasarımı meslek alanının kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahip olmak
2) Mesleki bilgiyi ürün, hizmet ve deneyim geliştirme alanlarında uygulayabilmek
3) Tasarım kavramlarını, mesleki kültür ve dili anlayabilmek, kullanabilmek, yorum yapabilmek ve değerlendirmek
4) Endüstri Ürünleri tasarımı alanında araştırma yöntemlerini bilmek, bu yöntemlerle bilgi toplamak, toplanan bilgiyi yorumlamak ve uygulayabilmek
5) Endüstri ürünleri tasarımı problemlerini tanımlamak, problem koşul ve gereklerini değerlendirebilmek, çözüm önerileri üretebilmek
6) Endüstri Ürünleri Tasarımında önerilen çözümlerin toplumsal, kültürel, çevresel, ekonomik ve insani değerlerin göz önünde bulundurarak geliştirilmesi; kişisel farklılık ve yetenek düzeylerine duyarlı olması
7) Tasarım kavramlarına ve çözümlerine ait bilgiyi, yazılı, sözlü ve görsel anlatım yöntemleriyle aktarma yeteneğine sahip olmak
8) Tasarım çözümlerine ait malzeme, biçimlenme,detaylandırma, servis ve üretim yöntemleri kavramları arasındaki ilişkiyi ve yöntemleri tanımlayabilmek ve uygulayabilmek
9) Endüstri ürünleri tasarımı çözüm ve uygulamalarını anlatabilecek düzeyde bilgisayar destekli bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak
10) Endüstri ürünleri tasarımının disiplinler arası yapısına kaynak oluşturan, işletme, mühendislik, psikoloji, ergonomi, görsel iletişim alanlarına ait tasarım çözümlerini destekleyecek yöntem ve bilgiye sahip olmak; gerektiğinde bu alanlara ait bilgiyi araştırma, edinme ve kullanma yeteneğine sahip olmak
11) Bir yabancı dili kullanarak endüstri ürünleri tasarımı alanına ait dile hakim olabilmek ve farklı kültürlerden meslektaşlarıyla iletişim kurabilmek
12) Teknolojik ve bilimsel gelişmelere bağlı olarak mesleğin gereksinim duyduğu yeni tasarım konularını ve eğilimlerini takip edebilmek ve değerlendirebilmek