Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
"Çevik proje yönetimine giriş / Oryantasyon: • Çevik proje yönetiminin doğuşu
• Çevik proje yönetimi manifestosu
• Farklı çevik proje türlerine giriş"
|
|
2) |
"ASD (Adaptive Software Developement), RUP (Rational Unified Process), DSDM (Dynamic System Development Method) : • Prosesleri
• Rol ve sorumlulukları
• Pratikleri
• Kullanım alanları"
|
|
3) |
"XP (Extreme Programming), CFM (Crystal Family of Methodologies), FDD, TDD (Feature and Test Driven Development): • Prosesleri
• Rol ve sorumlulukları
• Pratikleri
• Kullanım alanları"
|
|
4) |
"Open Source Software Development: • Proje başlangıcında yapılacaklar
• Teknik alt yapı oluşturulması
• Sosyal ve politik alt yapının oluşturulması
• İletişim ve çatışma yönetimi"
|
|
5) |
"Open Source Software Development: • Paketleme ve sürüm yönetimi
• Gönüllülerin yönetimi
• Lisans, patent ve copyrights
• Bütçeleme"
|
|
6) |
"Kanban: • Prosesleri
• Rol ve sorumlulukları
• Pratikleri
• Kullanım alanları"
|
|
7) |
"Scrum: • Takım yapısı
• Takım çalışması
• Ürün backlog yönetimi
• Sprint ilerlemesi"
|
|
8) |
Ara sınav
|
|
9) |
"Scrum: • Planlama ve toplantılar
• Kalite
• Değişim süreci yönetimi"
|
|
10) |
"Ölçeklenebilir Çevik Yönetim: • Ölçeklernebilir çevik manifesto
• Lean düşüncenin şirket içine yayılması ve lean liderlerin yaratılması"
|
|
11) |
"Çevik Sürüm Yönetimi
• Sürüm trenlerinin yapısı
• Rol ve sorumlulukları"
|
|
12) |
"Çevik Sürüm Yönetimi • Sürüm planlaması
• Vizyon, misyon ve roadmap oluşturulması"
|
|
13) |
"Çevik sürüm yönetimi
• Sprint ilerlemesi
• Program ilerlemesi"
|
|
14) |
"Portfolio yönetimi:
• Stratejic temaların oluşturulması
• Bütçeleme ve tahminleme"
|
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Fotoğraf ve video mecraları hakkında bilgi sahip olmak ve bu mecraların temel, orta ve ileri düzey teknik becerisi. |
|
2) |
Fotoğraf ve videonun kuramları, kavramları ve kullanımlarını anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi. |
|
3) |
Fotoğraf ve videonun kullanım alanlarında teorik bilgiyi kullanma becerisi. |
|
4) |
Fotoğraf ve video hakkındaki teorik ve pratik çalışmaların tarihsel literatürünü tanımak ve değerlendirebilmek. |
|
5) |
Fotoğraf ve video projelerine ilişkin problem çözme becerisi. |
|
6) |
Fotoğraf ve videodaki özel ve yeni oluşan gereksinimlere yenilikçi karşılıklar üretme becerisi. |
|
7) |
Görsel kültürde görüntünün rolünü ve potansiyelini anlamak ve değerlendirmek. |
|
8) |
Fotoğraf ve video görüntüleri aracılığıyla ayırt edici biçimde iletişim kurma becerisi. |
|
9) |
Görüntünün üretim sonrası süreçleri hakkında deneyim ve bu bilgi aracılığı ile yaratıcı sonuçlar geliştirme becerisi. |
|
10) |
Medya içerisinde fotoğraf ve videonun üretim, dağıtım ve kullanım süreçleri hakkında bilgi ve bu süreçlere katılma becerisi. |
|
11) |
Görsel kültürdeki küresel, bölgesel ve yerel sorunsalları anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi. |
|
12) |
Kamu iletişiminin amaçları hakkında bilgi ve bu amaçlara gözle görülür bir katkı sağlama becerisi. |
|
13) |
Yaratıcılığı disiplinlerarası metodlar ile geliştirip projeler gerçekleştirme becerisi. |
|
14) |
İletişim, sanat ve teknolojinin kesişim noktalarına dair genel kültür kazanma. |
|