Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
"Çevik proje yönetimine giriş / Oryantasyon: • Çevik proje yönetiminin doğuşu
• Çevik proje yönetimi manifestosu
• Farklı çevik proje türlerine giriş"
|
|
2) |
"ASD (Adaptive Software Developement), RUP (Rational Unified Process), DSDM (Dynamic System Development Method) : • Prosesleri
• Rol ve sorumlulukları
• Pratikleri
• Kullanım alanları"
|
|
3) |
"XP (Extreme Programming), CFM (Crystal Family of Methodologies), FDD, TDD (Feature and Test Driven Development): • Prosesleri
• Rol ve sorumlulukları
• Pratikleri
• Kullanım alanları"
|
|
4) |
"Open Source Software Development: • Proje başlangıcında yapılacaklar
• Teknik alt yapı oluşturulması
• Sosyal ve politik alt yapının oluşturulması
• İletişim ve çatışma yönetimi"
|
|
5) |
"Open Source Software Development: • Paketleme ve sürüm yönetimi
• Gönüllülerin yönetimi
• Lisans, patent ve copyrights
• Bütçeleme"
|
|
6) |
"Kanban: • Prosesleri
• Rol ve sorumlulukları
• Pratikleri
• Kullanım alanları"
|
|
7) |
"Scrum: • Takım yapısı
• Takım çalışması
• Ürün backlog yönetimi
• Sprint ilerlemesi"
|
|
8) |
Ara sınav
|
|
9) |
"Scrum: • Planlama ve toplantılar
• Kalite
• Değişim süreci yönetimi"
|
|
10) |
"Ölçeklenebilir Çevik Yönetim: • Ölçeklernebilir çevik manifesto
• Lean düşüncenin şirket içine yayılması ve lean liderlerin yaratılması"
|
|
11) |
"Çevik Sürüm Yönetimi
• Sürüm trenlerinin yapısı
• Rol ve sorumlulukları"
|
|
12) |
"Çevik Sürüm Yönetimi • Sürüm planlaması
• Vizyon, misyon ve roadmap oluşturulması"
|
|
13) |
"Çevik sürüm yönetimi
• Sprint ilerlemesi
• Program ilerlemesi"
|
|
14) |
"Portfolio yönetimi:
• Stratejic temaların oluşturulması
• Bütçeleme ve tahminleme"
|
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek |
2 |
2) |
Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek
|
2 |
3) |
Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek
|
2 |
4) |
Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek |
2 |
5) |
Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek |
2 |
6) |
Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1)
|
2 |
7) |
Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek
|
3 |
8) |
Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak
|
2 |
9) |
Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek
|
2 |
10) |
Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek
|
2 |
11) |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”)
|
2 |
12) |
Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek |
2 |
13) |
Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek
|
2 |