REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
COP4461 Netaş Çevik Proje Yönetimi Bahar 3 0 3 8
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ÇAĞATAY ÇATAL
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi TARKAN AYDIN
Dersin Amacı: Çevik proje yönetimi konuları derste ele alınacaktır. Dersin amaçları arasında şunlar sayılabilir: Çevik proje yönetiminin temellerini öğrenmek ve gerçek hayattaki kullanımları ile ilgili bilgi sahibi olmak, örnek grup çalışmaları ile çevik proje yönetimini örnekleyebilmek.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Çevik proje yönetimi hakkında bilgi sahibi olurlar.
2) Gerçek kullanım alanlarını tanırlar.
3) Farklı Çevik proje yönetimi türleri ile ilgili bilgi sahibi olurlar
4) Lean liderlik anayışını özümsemeye başlarlar
5) Açık kaynak yazılımı konusunda bilgi sahibi olurlar
6) Büyük ölçekli projelerin çevik metodoloji yöntemi ile nasıl yönetileceğini öğrenirler

Dersin İçeriği

Çevik proje yönetiminin temelleri, ASD (Adaptive Software Developement), RUP (Rational Unified Process), DSDM (Dynamic System Development Method), XP (Extreme Programming), CFM (Crystal Family of Methodologies), FDD, TDD (Feature and Test Driven Development), Open Source Software Development, Kanban, Scrum, Ölçeklenebilir Çevik yönetim.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) "Çevik proje yönetimine giriş / Oryantasyon: • Çevik proje yönetiminin doğuşu • Çevik proje yönetimi manifestosu • Farklı çevik proje türlerine giriş"
2) "ASD (Adaptive Software Developement), RUP (Rational Unified Process), DSDM (Dynamic System Development Method) : • Prosesleri • Rol ve sorumlulukları • Pratikleri • Kullanım alanları"
3) "XP (Extreme Programming), CFM (Crystal Family of Methodologies), FDD, TDD (Feature and Test Driven Development): • Prosesleri • Rol ve sorumlulukları • Pratikleri • Kullanım alanları"
4) "Open Source Software Development: • Proje başlangıcında yapılacaklar • Teknik alt yapı oluşturulması • Sosyal ve politik alt yapının oluşturulması • İletişim ve çatışma yönetimi"
5) "Open Source Software Development: • Paketleme ve sürüm yönetimi • Gönüllülerin yönetimi • Lisans, patent ve copyrights • Bütçeleme"
6) "Kanban: • Prosesleri • Rol ve sorumlulukları • Pratikleri • Kullanım alanları"
7) "Scrum: • Takım yapısı • Takım çalışması • Ürün backlog yönetimi • Sprint ilerlemesi"
8) Ara sınav
9) "Scrum: • Planlama ve toplantılar • Kalite • Değişim süreci yönetimi"
10) "Ölçeklenebilir Çevik Yönetim: • Ölçeklernebilir çevik manifesto • Lean düşüncenin şirket içine yayılması ve lean liderlerin yaratılması"
11) "Çevik Sürüm Yönetimi • Sürüm trenlerinin yapısı • Rol ve sorumlulukları"
12) "Çevik Sürüm Yönetimi • Sürüm planlaması • Vizyon, misyon ve roadmap oluşturulması"
13) "Çevik sürüm yönetimi • Sprint ilerlemesi • Program ilerlemesi"
14) "Portfolio yönetimi: • Stratejic temaların oluşturulması • Bütçeleme ve tahminleme"

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Mike Cohn, "Succeeding with Agile: Software Development Using Scrum", 2009 ISBN-10: 0321579364
Karl Fogel "Producing Open Source Software", 2005
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Ödev 3 % 25
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 3 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 5 5 25
Ödevler 3 8 24
Ara Sınavlar 1 20 20
Final 1 30 30
Toplam İş Yükü 141

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek 2
2) Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek 2
3) Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek 2
4) Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek 2
5) Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek 2
6) Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) 2
7) Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek 3
8) Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak 2
9) Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek 2
10) Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek 2
11) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) 2
12) Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek 2
13) Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek 2