İLETİŞİM VE TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP0133 | 20. Yüzyıl Müziği | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 4 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi DOĞUŞ ÇİÇEK |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. CELAL ELDENİZ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | yok |
Dersin Amacı: | To provide a general knowledge of Modern and Contemporary music produced in Europe, Russia, USA and Turkey as of the beginning of the 20th century till today, including brief explanations on the interaction between Contemporary Music and other more popular genres such as Blues, Jazz, Rock’n’Roll, Electronic Music etc. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu derste başarılı olan öğrenciler; 1) 20. ve 21. yüzyılın başlıca bestecileri ve ilgili düşünce akımları hakkında konuşabilirler. 2) bu bestecilerin eserlerini ve ses imgelerini tanıyabilir ve eserlerini dinledikten sonra ayırt edebilirler. 3) farklı dönemleri ses imgelerine göre ayırt edebilirler. 4) 1900'lerden günümüze estetik felsefenin temel paradigmalarını açıklayabilirler. 5) paradigmaları ve belirli bestecileri nasıl etkilediklerini ve dolayısıyla farklı müzik akımlarının doğuşunu bilirler. 6) Türkiye'de batı sanat müziğinin gelişimini anlayabilir ve açıklayabilirler. Türk Beşlisi gibi başlıca Türk bestecilerini eserlerini dinledikten sonra tanıyabilirler. 7) çağdaş müziği tanımlamak için uygun terminolojiyi kullanabilirler. |
Modernism, Nationalism, Minimalism, Post-Minimalism, Neo-Romanticisim, The Great War, WWII, Vietnam War, Atonality, 12-tone Music, Serialism. "Entartete Musik", Post-Modernism, Jazz, Rock, Metal Music. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş. Müzik ve Kültür. | |
2) | Dilbilim, Fizik, Sosyoloji ve Estetiğe Göre Müzik Kavramı. | Reading: “Why We Sing” from Music Instinct by P. Ball |
3) | Tarihsel Arka Plan: Doğu'da Müzik ve Antik Çağda Müzik Orta Çağ, Rönesans, Barok Müzik, Klasik ve Romantik Müzik Tarihi Dönemleri | |
4) | Tarihsel Arka Plan: Doğu'da Müzik ve Antik Çağda Müzik Orta Çağ, Rönesans, Barok Müzik, Klasik ve Romantik Müzik Tarihi Dönemleri | |
5) | Tarihsel Arka Plan: Doğu'da Müzik ve Antik Çağda Müzik Orta Çağ, Rönesans, Barok Müzik, Klasik ve Romantik Müzik Tarihi Dönemleri | |
6) | BÖLÜM II-SAVAŞ ÖNCESİ DÖNEM Temel Müzik Teorisi-Ses Fiziği Temel Müzik Teorisi-Müzikal Terimler | |
7) | Modern ve Çağdaş Müzik Tarihi Dönemlerine Giriş Savaş Öncesi Dönem I Hareket, Teknik, Besteciler: Post-Wagneryen: Mahler, Strauss İspanyol Milliyetçiliği: Albeniz, De Falla, Granados Güney Amerika: Villa-Lobos İtalya: Puccini Avrupa'nın Diğer Bölgeleri: Janacek, Sibelius | |
8) | Ara Sınav Haftası | |
9) | BÖLÜM III-SAVAŞLAR ARASINDAKİ DÖNEM Amerika'da Savaşlar Arası: Caz, Müzik ve Görsel Sanatlar: Müzikal Tiyatro. Hareket, Teknik, Besteciler:,Caz Etkili Müzik: Gershwin, Bernstein | |
10) | İkinci Dünya Savaşı civarında: Neue Sachlichkeit, Gebrauchsmusik, Entartete Musik, Electronische Müzik. İngiliz ve Amerikan Çağdaş Klasik Müziği | |
11) | SAVAŞ SONRASI DÖNEM Seriyalizm, Müzikal İlkelcilik, Fütürizm, Neo-Romantizm, Eklektisizm | |
12) | Belirsizlik, Dokuculuk, Bilgisayar Müziği, Minimalizm | |
13) | Yeni Basitlik, Yeni Karmaşıklık, Müzikal Tarihselcilik, Rock Etkili Müzik, Rock Müzik ve Pop Müzik | |
14) | MODERN AND CONTEMPORARY MUSIC IN TURKEY | Modern and Contemporary Music in Turkey Make a Research. TBA Final Exam (Exam Date and place TBA) Submission of Self-Evaluation Papers Resources |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Secondary Resources: • Nicholas Cook, The Cambridge History of Twentieth-Century Music • Nicholas Cook, Music: A Very Short Introduction, Oxford University Press (Çeviri: “Müziğin ABC’si”) • Peter Wicke, From Mozart to Madonna: A Cultural History of Pop Music • Burkholder, Grout, Palisca, A History of Western Music, 8th Edition • Burkholder, Palisca, Norton Anthology of Western Music, 5th Edition • Weiss, Taruskin, Music in the Western World: A History in Documents • Alex Ross, The Rest is Noise: Music in the 20th Century • Frisch, Music in the 20th and 21st Centuries • Ashby, The Future of Modernist Music |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 2 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 2 | 26 |
Ödevler | 2 | 15 | 30 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 99 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İletişimin görsel alanı üzerinde tasarım odaklı uygulama yapabilme yetisini kazandırmak. | |
2) | Görsel iletişime yönelik kavramsal tabanlı tasarım çözümleri önerebilme ve bütüncül bakış açısı oluşturabilme becerisini geliştirmek. | |
3) | Tasarım sürecini, verilen problemin analizinden çözümlerin önerilmesi ve sonuçlandırma anına kadar yönetebilme yetisini kazandırmak. | |
4) | Tasarımda yaratıcı yaklaşımın, yaratıcı düşünme ve üretme süreçlerinin becerisini kazandırmak. | |
5) | Görsel iletişimin temel mecralarına (basılı, hareketli ve etkileşimli) hakim olarak, ortamlar arası bağlantılar kurabilme yetisini kazandırmak. | |
6) | İletişim problemlerinin, görsel ortamlardaki karşılıklarının tasarım odaklı çözümlemelerini gerçekleştirebilme ve uygulayabilme becerisini kazandırmak. | |
7) | Görsel iletişim mecralarında tasarımların sonuçlandırılması ve son ürüne dönüştürülebilmesi için gerekli operasyon ve uygulama bilgilerini edindirmek. | |
8) | Tasarımda güncel olan ve sürekli bir değişime sahip olan estetik anlayışları ve güncel olayları takip edebilme, bunları özgün olarak değerlendirebilme yetisini kazandırmak. | |
9) | Karmaşıklaşan iletişim kanallarına, gelişen bilgi teknolojilerine ve tasarım yazılımlarına adapte olabilme, takip edebilme ve kullanabilme yetilerini geliştirmek. | |
10) | Görsel İletişimin ve tasarımın tarihsel köklerini ve düşünsel temellerini anlayabilmek için gerekli teorik bilgileri kazandırmak. | |
11) | Bir tasarım projesinin zaman yönetimini gerçekleştirebilme yetisini kazandırmak. | |
12) | Grup çalışması, liderlik özelliği ve bireysel özelliklerini gruba zenginlik olarak katabilme becerilerini geliştirmek. | |
13) | Görsel iletişim mecralarına yönelik tasarım çalışmalarını kompozisyonel çözümler ve estetik beceriler ile gerçekleştirmek için gerekli yetileri kazandırmak. | |
14) | Global ve lokal görsel iletişim ürünlerine ve aynı zamanda kendi çalışmalarına yönelik akademik, entellektüel ve eleştirel bakış açısı oluşturabilme yetisini geliştirmek. | 3 |