REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ADV1684 Reklama giriş Bahar 3 0 3 7

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi EDA ÖZTÜRK
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi HANDE BİLSEL
Dr. Öğr. Üyesi EDA ÖZTÜRK
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersin amacı reklamcılık alanındaki temel konseptleri ve araştırmaları öğrenciye kazandırmak ve hedef pazar, reklam kampanya süreci, reklam medyası, stratejik reklam araştırması ve planlaması, metin yazarlığı, yaratıcılık, tasarım ve üretim gibi genel konular hakkındaki bilgiyi aktarmaktır. Ayrıca bu ders reklamın pazarlama ve iletişim süreci içindeki rolünü de açıklamaktadır

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersin sonunda öğrenciler;
I. Reklam hakkındaki temel kavramları açıklayabileceklerdir
II. Reklam, tüketici ve hedef pazar arasındaki ilişkileri ayırabilecek, hedef pazarları analiz edebilir hale geleceklerdir
III. Büyük fikri geliştirip bulabileceklerdir
IV. Büyük fikri, kampanya sürecine uygulayabileceklerdir
V. Reklam kampanyasını değerlendirmede yardımcı olacak faktörleri açıklayabileceklerdir
VI. Takım çalışması esnasında bireysel veya grup fikirlerini değerlendirebileceklerdir


Dersin İçeriği

Bu ders öğrenciye genel reklam kavramlarını, pazarlama ve reklam ilişkisini, hedef kitle, stratejik planlama, medya planlaması ve yaratıcılık unsurlarını kavrayabilecekleri bir içerikle hazırlanmıştır

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Çağdaş Reklamcılık
2) Büyük Resim: Reklamın Evrimi
3) Büyük Resim: Ekonomik ve Yasal Düzenlemeler
4) Reklamın Yapısı: Yerelden Globale
5) Pazarlama ve Tüketici Davranışı: Reklamın Temeli
6) Pazarlama ve Tüketici Davranışı: Reklamın Temeli
7) Pazar Bölümlemesi ve Pazarlama Karması: Reklam Stratejisinin Belirleyicileri
8) Vize
9) Araştırma: Reklam planlamasına yönelik bilgi toplanması
10) Pazarlama ve Reklam Planlaması
11) Pazarlama ve Reklam Planlaması
12) Medya Stratejisinin Planlanması: Mesajın yayılması
13) Yaratıcı Strateji ve Yaratıcı Süreç
14) Yaratıcı Uygulama: Grafik ve Metin
15) İlişki Yapılandırma: Doğrudan Pazarlama, Kişisel Satış ve Satış Tutundurma
16) Final

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Contemporary Advertising 13th Edition (William F. Arens, Michael F. Weigold , Christian Arens, 2011)

Reading Materials : 5 books Will Be Given On the beginning of the Semester each year boks will be updated
Diğer Kaynaklar: Ders notları haftalık olarak verilecektir.

Course notes will be given weekly.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Küçük Sınavlar 2 % 10
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 7 91
Ödevler 1 15 15
Küçük Sınavlar 2 6 12
Ara Sınavlar 1 4 4
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 165

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek 5
2) Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek 5
3) Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek 3
4) Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek 2
5) Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek 2
6) Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) 3
7) Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek 2
8) Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak 5
9) Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek 3
10) Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek 3
11) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) 1
12) Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek 1
13) Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek 2