SOCIAL WORK (TURKISH, NON-THESIS) | |||||
Master | TR-NQF-HE: Level 7 | QF-EHEA: Second Cycle | EQF-LLL: Level 7 |
Course Code | Course Name | Semester | Theoretical | Practical | Credit | ECTS |
SOH5002 | Social Services Theory II | Spring | 3 | 0 | 3 | 8 |
Language of instruction: | Turkish |
Type of course: | Must Course |
Course Level: | |
Mode of Delivery: | Face to face |
Course Coordinator : | Assoc. Prof. GÜLSÜM ÇAMUR DUYAN |
Course Objectives: |
The students who have succeeded in this course; |
Week | Subject | Related Preparation |
Course Notes / Textbooks: | 1. Duyan, Veli. Sosyal Hizmet. SHUD Yayını; Yayın No: 20, 2012, Ankara. 2. Toplum ve sosyal hizmet dergileri 3. Fauri, D.P., Wernet, S.P., Netting, F.E. (2000). Cases in Macro Social Work Practice. Allyn and Bacon.Kirst-Ashman, K.K. ve Grafton H. Hull, Understanding Generalist Practice, Chicago: Nelson-Hall Publishers, 2002. 4.Netting, F.E., Kettner, P.M., McMurtry S.L. (1998). Social Work Macro Practice. Longman.Brody, R. ve Nair, M.D. (2000). Macro Practice: A Generalist Approach. Gregory Publishing CoAlle-Corliss, L. ve Alle-Corliss, R. (1999). Advanced Practice in Human Service Agencies. Brooks/Cole. |
References: |
Semester Requirements | Number of Activities | Level of Contribution |
Total | % | |
PERCENTAGE OF SEMESTER WORK | % 0 | |
PERCENTAGE OF FINAL WORK | % | |
Total | % |
No Effect | 1 Lowest | 2 Low | 3 Average | 4 High | 5 Highest |
Program Outcomes | Level of Contribution | |
1) | PY1. Sosyal hizmet kuramları bilgisi PY2. Sosyal hizmet uygulama alanları bilgisi PY3. Sosyal politika ve sosyal hizmet politikası bilgisi PY4. Sosyal hizmet alanında yönetim ve yönetim süreçleri bilgisi PY5. Sosyal hizmette araştırma yöntem ve teknikleri bilgisi PY6. Sosyal hizmet mevzuatı ve mesleki etik, ilke ve değerler bilgisi PY7. Farklı müracaatçı grupları ile sosyal hizmet uygulaması bilgisi | |
2) | PY8. Baskı ve ayrımcılığın biçim ve mekanizmalarını ve değişim stratejilerini anlama becerisi PY9. İleri genelci sosyal hizmet perspektifine ilişkin bilgiyi farklı müracaatçı gruplara müdahalede kullanabilme becerisi PY10. Konuyla ilgili araştırmaları değerlendirme, bulguları pratikte uygulayabilme, niteliksel ve niceliksel araştırma ile veri analizi yapabilme becerisi PY11. Sosyal hizmet müdahale planlarını ampirik olarak değerlendirebilme becerisi PY12. Nüfusun değişik kesimleri, meslektaşlar ve toplumun diğer üyeleri arasında değişik iletişim tekniklerini kullanabilme becerisi PY13. Kurumsal yapılar ve sosyal refah sistemleri içinde çalışabilme ve süpervizyon altında gerekli kurumsal değişimi belirleyebilme becerisi PY14. Sosyal hizmet mesleği ve disiplininin etiği ile değerleri doğrultusunda, farklılığı pozitif bir değer kabul ederek uygulama yapabilme becerisi | |
3) | PY16. Sosyal adalet ve hak temelli yaklaşımı; toplumsal, bilimsel, kültürel, mesleki değerler, etik, norm ve standartlar çerçevesinde sosyal hizmet mesleğinin görevlerini ve sorumluluklarını yerine getirebilme PY17.İleri düzey sosyal hizmet teknik ve bilgisi gerektiren çalışma alanlarında uygulama yapabilme PY19. Hem bireylerarasındaki hem de birey ve sosyal sistemler arasındaki ilişkiye ve etkileşime yönelik kuramsal bilgiyi eleştirel olarak kullanabilme PY20. Sosyal politikaların müracaatçı sistemleri, sosyal hizmet uzmanları ve kurumlara olan etkilerini analiz edebilme ve politika oluşturma ve değiştirme becerilerini sergileyebilme PY21. Süpervizyon ve danışmanlığı gerekli çalışma alanında ileri düzeyde kullanabilme PY22. Sosyal hizmet bilgi, beceri, değer ve tutumları ile topluma model olma ve yaşam boyu öğrenme anlayışını benimseme |