SOSYAL HİZMET (TÜRKÇE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
SOH5001 | Sosyal Hizmet Kuramı | Bahar | 3 | 0 | 3 | 8 |
Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. İSHAK AYDEMİR |
Dersin Amacı: | Genelci sosyal hizmet bakış açısıyla bireylerle, ailelerle ve gruplarla sosyal hizmet uygulaması için uygulama kuramlarını incelemek, uygulama düzeylerinin teorik çerçevesini kavramak ve bireylerle, ailelerle ve gruplarla sosyal hizmet bilgisi ve becerilerini kazandırmaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Müracaatçıların karşılaştığı sorunlar ve gereksinimleri hakkında bilgi edinir Müracaatçıların sosyal hizmetin konusu ve amacını öğrenir Müracaatçılarla sosyal hizmette yardım ilişkisi kurma, yardım sürecine onları dahil etme ve destekleyici bir yaklaşımla sürdürme bilgi ve becerilerini öğreni Sosyal inceleme, değerlendirme ve rapor hazırlama bilgi ve becerisini kazanır Müracaatçıların sorunlarını çözmek ve gereksinimlerini karşılamak için planlama bilgisini edinir |
Öğrencinin genelci sosyal hizmet yaklaşımı doğrultusunda mesleğin kuramsal temellerini, uygulama esaslarını, birey, grup, aile ve toplumla sosyal hizmet sürecine ilişkin bilgi ve beceri kazanması beklenmektedir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
Ders Notları / Kitaplar: | Duyan, Veli. Sosyal Hizmet. SHUD Yayını; Yayın No: 20, 2012, Ankara. Toplum ve sosyal hizmet dergileri Turan, Nihal. Birey Ve Ailelerle Sosyal Hizmet.2010.Aydınlar Matbaacılık. Zastrow, Charles ve Karen-K. Kırst-Ashman (2001). Understanding Human Behavior and the Social Enviroment. Brooks/Cole, Stamford. Kirst-Ashman, K.K. ve Grafton H. Hull, Understanding Generalist Practice, Chicago: Nelson-Hall Publishers, 2002. Duyan, V. (2001) “Sosyal Kişisel Çalışma Uygulamalarında Bilişsel Davranışçı Yaklaşım”. Sosyal Hizmette Yeni Yaklaşımlar ve Sorun Alanları. (Ed. Veli Duyan ve Aliye Mavili Aktaş). Hacettepe Üniversitesi Sosyal Hizmetler Yüksekokulu Yayın No: 008. Ankara |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |