SOCIAL WORK (TURKISH, NON-THESIS)
Master TR-NQF-HE: Level 7 QF-EHEA: Second Cycle EQF-LLL: Level 7

Course Introduction and Application Information

Course Code Course Name Semester Theoretical Practical Credit ECTS
SOH5001 Social Work Theory Fall 3 0 3 8

Basic information

Language of instruction: Turkish
Type of course: Must Course
Course Level:
Mode of Delivery: Face to face
Course Coordinator :
Course Lecturer(s): Prof. Dr. İSHAK AYDEMİR
Course Objectives: To examine the application theories for social work practice with individuals, families and groups from the point of view of general social service, to understand the theoretical framework of application levels and to gain social service knowledge and skills with individuals, families and groups.

Learning Outcomes

The students who have succeeded in this course;
Learn about the problems and requirements for clients
Learn the purpose and use of social servise for clients
Learn the skills and knowledge of helping clients with social services, involving them in the helping process and maintaining them with a supportive approach
Gain knowledge and skills in social investigation, evaluation and report preparation
Gain planning knowledge to solve the problems of the cilents and meet their needs

Course Content

It is expected that the learners acquire knowledge and skills about the theoretical basis of the profession, the principles of implementation, the individual, the group, the family and the society and the social service process in line with the general social service approach.

Weekly Detailed Course Contents

Week Subject Related Preparation

Sources

Course Notes / Textbooks: Duyan, Veli. Sosyal Hizmet. SHUD Yayını; Yayın No: 20, 2012, Ankara.
Toplum ve sosyal hizmet dergileri
Turan, Nihal. Birey Ve Ailelerle Sosyal Hizmet.2010.Aydınlar Matbaacılık.
Zastrow, Charles ve Karen-K. Kırst-Ashman (2001). Understanding Human Behavior and the Social Enviroment. Brooks/Cole, Stamford.
Kirst-Ashman, K.K. ve Grafton H. Hull, Understanding Generalist Practice, Chicago: Nelson-Hall Publishers, 2002.
Duyan, V. (2001) “Sosyal Kişisel Çalışma Uygulamalarında Bilişsel Davranışçı Yaklaşım”. Sosyal Hizmette Yeni Yaklaşımlar ve Sorun Alanları. (Ed. Veli Duyan ve Aliye Mavili Aktaş). Hacettepe Üniversitesi Sosyal Hizmetler Yüksekokulu Yayın No: 008. Ankara
References:

Evaluation System

Semester Requirements Number of Activities Level of Contribution
Total %
PERCENTAGE OF SEMESTER WORK % 0
PERCENTAGE OF FINAL WORK %
Total %

Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes

No Effect 1 Lowest 2 Low 3 Average 4 High 5 Highest
           
Program Outcomes Level of Contribution
1) PY1. Sosyal hizmet kuramları bilgisi PY2. Sosyal hizmet uygulama alanları bilgisi PY3. Sosyal politika ve sosyal hizmet politikası bilgisi PY4. Sosyal hizmet alanında yönetim ve yönetim süreçleri bilgisi PY5. Sosyal hizmette araştırma yöntem ve teknikleri bilgisi PY6. Sosyal hizmet mevzuatı ve mesleki etik, ilke ve değerler bilgisi PY7. Farklı müracaatçı grupları ile sosyal hizmet uygulaması bilgisi
2) PY8. Baskı ve ayrımcılığın biçim ve mekanizmalarını ve değişim stratejilerini anlama becerisi PY9. İleri genelci sosyal hizmet perspektifine ilişkin bilgiyi farklı müracaatçı gruplara müdahalede kullanabilme becerisi PY10. Konuyla ilgili araştırmaları değerlendirme, bulguları pratikte uygulayabilme, niteliksel ve niceliksel araştırma ile veri analizi yapabilme becerisi PY11. Sosyal hizmet müdahale planlarını ampirik olarak değerlendirebilme becerisi PY12. Nüfusun değişik kesimleri, meslektaşlar ve toplumun diğer üyeleri arasında değişik iletişim tekniklerini kullanabilme becerisi PY13. Kurumsal yapılar ve sosyal refah sistemleri içinde çalışabilme ve süpervizyon altında gerekli kurumsal değişimi belirleyebilme becerisi PY14. Sosyal hizmet mesleği ve disiplininin etiği ile değerleri doğrultusunda, farklılığı pozitif bir değer kabul ederek uygulama yapabilme becerisi
3) PY16. Sosyal adalet ve hak temelli yaklaşımı; toplumsal, bilimsel, kültürel, mesleki değerler, etik, norm ve standartlar çerçevesinde sosyal hizmet mesleğinin görevlerini ve sorumluluklarını yerine getirebilme PY17.İleri düzey sosyal hizmet teknik ve bilgisi gerektiren çalışma alanlarında uygulama yapabilme PY19. Hem bireylerarasındaki hem de birey ve sosyal sistemler arasındaki ilişkiye ve etkileşime yönelik kuramsal bilgiyi eleştirel olarak kullanabilme PY20. Sosyal politikaların müracaatçı sistemleri, sosyal hizmet uzmanları ve kurumlara olan etkilerini analiz edebilme ve politika oluşturma ve değiştirme becerilerini sergileyebilme PY21. Süpervizyon ve danışmanlığı gerekli çalışma alanında ileri düzeyde kullanabilme PY22. Sosyal hizmet bilgi, beceri, değer ve tutumları ile topluma model olma ve yaşam boyu öğrenme anlayışını benimseme