AMERİKAN KÜLTÜRÜ VE EDEBİYATI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
LAW3601 | Kayıt Dışı Ekonomi ve Karapara | Güz | 0 | 2 | 1 | 4 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. GÜLSEN GÜNEŞ |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. GÜLSEN GÜNEŞ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Kayıtdışı Ekonominin ve karapara olgusunun çeşitli ülkelerdeki ve ülkemizdeki görünümünün ve kapsamının ortaya konarak bu alanı ilgilendiren hukuksal kuralların irdelenmesi ve değerlendirilmesidir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Benzeri terimlerle birlikte ele alınan kayıtdışı ekonomi terimini tartışır. II. Kayıtdışılığın ölçülebilirliğini ayırteder. III. Kayıtdışı ekonomi alanının sınırlarını tanır. IV. Alan ile ilgili hukuksal kurallara erişir. V. Alan ile ilgili yargısal kararlara erişir. VI. Alanda mücadele eden devlet örgütlerinin ve uluslararası bazı örgütleri ayırtederek bunların faaliyetlerini ve raporlarını değerlendirir. VII. Akademik ve bilimsel formatta hazırlayacağı ve konusunu kendisinin belirleyeceği ödevde yeni olguları araştırır ve değerlendirir. |
Kayıt Dışı Ekonomi Kavramı ve Benzerlerinden Ayırt edilmesi, Kayıt Dışı Ekonominin Ölçüm Yöntemleri ve Çeşitli Ülkelerdeki Oranı, Kayıt Dışı Ekonomiye Yolaçan Nedenler, Kayıt Dışı Ekonominin Genel Kapsamı, Yeraltı Kayıt Dışı Ekonomi, Yerüstü Kayıt Dışı Ekonomi, Karapara ve Aklanması, Karapara Aklama Aşamaları, Karapara Aklama Yöntemleri, Karapara Aklama ile Mücadele Yöntemleri, Karapara Aklama ile Mücadele Eden Örgütlerden Mali Suçları Araştırma Kurulu (MASAK) ve Financial Action Task Force (FATF-Mali Eylem Görev Gücü) |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Kayıtdışı Ekonomi Kavramı ve Benzerlerinden Ayırtedilmesi | |
2) | Kayıtdışı Ekonominin Ölçüm Yöntemleri ve Çeşitli Ülkelerdeki Oranı | |
3) | Kayıtdışı Ekonomiye Yolaçan Nedenler | |
4) | Kayıtdışı Ekonominin Genel Kapsamı | |
5) | Yeraltı Kayıtdışı Ekonomi | |
6) | Yerüstü Kayıt Dışı Ekonomi | |
7) | Kara Para ve Aklanması | |
8) | Tekrar | |
9) | Kara Para Aklama Aşamaları | |
10) | Kara Para Aklama Yöntemleri | |
11) | Kara Para Aklama ile Mücadele Yöntemleri | |
12) | Karapara Aklama ile Mücadele Eden Örgütlerden Mali Suçları Araştırma Kurulu (MASAK) ve Financial Action Task Force (FATF-Mali Eylem Görev Gücü) | |
13) | Ödev Değerlendirme | |
14) | Ödev Değerlendirme |
Ders Notları / Kitaplar: | - |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Ödev | 1 | % 10 |
Sunum | 1 | % 10 |
Final | 1 | % 70 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 30 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 70 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 5 | 70 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınavlar | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 94 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mezun olduktan sonra, öğrenciler araştırma yapmak, araştırma tekniklerini ve araç-gereçlerini kullanmak, sorun çözmek ve etkin bir şekilde iletişebilmek ve iş yerine bu becerilerini aktarmak özelliklerini edinmiş; | |
2) | ...belirli anahtar meselelerde akıcı bir İngilizce ile tartışma becerisini geliştirmiş; | |
3) | ...ileri düzeyde bir üslup bilgisi ile yazılı belgeler oluşturma becerisini geliştirmiş; | 4 |
4) | ...Amerikan ve İngiliz edebiyatı kanonundaki temel yapıtlar hakkında geniş bilgi edinmiş; | 4 |
5) | ...Amerikan ve İngiliz edebiyatlarının zor ve seçme metinlerinin ileri düzeyde analizlerini, sentezlerini yapıp eleştirme becerisini geliştirmiş; | 4 |
6) | ...çağdaş Amerikan kültürü hakkında derinlikli bir anlayış geliştirmiş; | 3 |
7) | ...farklı edebi metinler ve belgeler arasındaki ilişkileri ve önemli bağlantıları kurma ve disiplinler arası bir tavır geliştirme becerisini edinmiş; | 3 |
8) | ...bireysel olarak ya da takım halinde projeler geliştirmeyi öğrenmiş; | 3 |
9) | ...bilgi ve birikimlerini hayata uygulamayı ve disiplinler arası konularda çözüm üretmek ve araştırmaları sonuca ulaştırma konularında da beceriler edinmiş olacaklardır. | 4 |