YENİ MEDYA | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
SOC2001 | Kentleşme | Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. ULAŞ SUNATA ÖZDEMİR |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. ULAŞ SUNATA ÖZDEMİR |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | "." |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencilere yaşadıkları şehri, teorik okumalar ve kent sosyolojisi alanındaki saha çalışmaları ile analiz etmeyi öğretmektir... |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Kent sosyolojisindeki ana teori ve teorisyenleri belirlemek. 2) Istanbul baglaminda teorilere dayanarak ornek vaka calismalarini göstermek. 3) Akademik okuma becerilerini geliştirmek. 4) Iki arastirma projesi uygulamak. (katilimci gözlem olamadan) 5) Iki arastirma projesi uygulamak. (katilimci gözlem ile) 6) Sosyolojik gözlem ve yaraticiklarini kentsel mekanlarin incelenmesine uygulamak. |
Ders, kent sosyolojisindeki ana temalarini ve 20. Yüzyıldan bugüne gelen kent teorilerini incelemektedir. Teorik okumalarimiz dünyadaki metropollerin karsilastigi genel sorunlarla ilgilenirken, ampirik orneklerimiz sosyolog ve cografyacilarin cogunlukla Istanbul’a odaklanmis arastimalarina dayanacaktır. Ogrencilerden haftalik okumalara dayanarak sehirde dört bireysel gözlem egzersizi yapmalari beklenmektedir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş dersi | |
2) | Endustriyel Sehir | |
3) | Sehri gozlemlemek | |
4) | Ilk kent sosyologlari | |
5) | Guncel Kent Teorisyenleri | |
6) | Merkez ve Cevre/ Ozel ve Kamusal alanlar | |
7) | Proje tartismaları | |
8) | Konu tekrarı | |
9) | Sekillenmis alanlar/ Sehirde cinsiyet | |
10) | Sehirde engelliler | |
11) | Sehir ve kultur/ Kultur ekonomisi | |
12) | Istanbul’da kent kulturu | |
13) | Sehirde Azinliklar&Esitsizlikler: Farkliliklarin temsili | |
14) | Sehir ve doğal cevresi |
Ders Notları / Kitaplar: | A special course reader containing all the readings plus additional optional texts will be given weekly |
Diğer Kaynaklar: | Mumford: "What is a City?" (1938) Engels: "The condition of the working class in England - selection" (1845) De Certeau: “Walking in the city”(1984) & Scarboro on "Everyday life encounters in Istanbul" (2011) Simmel: “The Metropolis and Mental Life” (1903) Henri Lefebvre: “The right to the city” (1968) Aysegul Baykana and Tali Hatukab: "Politics and culture in the making of public space: Taksim Square, 1 May 1977, Istanbul" (2010) Tonkiss: "Embodied Spaces: Gender, Sexuality and the City" (2005) & Dağtaş: "Bodily transgression" (2009) Gleeson: "Geographies of Disability" (1999) Zukin: "Whose culture? Whose city?" (1995) Ozgur: "Arabesk Music in Turkey in the 1990s and Changes in National Demography, Politics, and Identity" (2006) Mills: "Boundaries of the nation in the space of the urban: landscape and social memory in Istanbul" (2006) & Ayata: "Migrants and Changing Urban Periphry" (2008) Bezmez: "The politics of urban Waterfront Regeneration: The case of Haliç Istanbul" (2009) Richard Sennett Marshall Berman |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 15 |
Arazi Çalışması | 1 | % 15 |
Ödev | 1 | % 10 |
Sunum | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 1 | 20 | 20 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Ödevler | 1 | 10 | 10 |
Rapor Teslimi | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 140 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarına temel oluşturan teoriler, kavramlar, gelenekler ve fikir tarihindeki gelişmeleri eleştirel bir yaklaşımla yorumlayabilmek ve tartışabilmek. | |
2) | Yeni medyadaki haber ve içerik üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili yazılı, sözlü ve görsel temel bilgilere ve bunların profesyonel düzeyde etkin kullanım becerisine sahip olabilmek. | |
3) | Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarında faaliyet gösteren kurumsal aktörlere ve genel anlamda bu sektörlere dair bilgiler edinip bunları eleştirel bir şekilde yorumlayabilmek. | |
4) | Okuyucu, dinleyici, seyirci ve kullanıcıların medya ortamlarının değişen rolleri karşısındaki tepkilerini kavrayabilmek, bunlara uygun özgün içerikler oluşturup yayabilmek ve gelecek trendlere dair öngörülerde bulunabilmek. | |
5) | Yeni medya ve habercilik alanlarının komşu disiplinlerine ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla ele alabilmek. | |
6) | İletişim alanındaki küresel teknolojik değişimlerle bunların yerel aktörler üzerindeki etkilerine dair ilişkileri kavrayabilmek. | |
7) | İçerik üretmek için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilme, analiz edebilme ve yayma becerilerini geliştirebilmek. | |
8) | Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşamı boyunca toplumsal amaçlar doğrultusunda, yasal ve etik bir sorumlulukla geliştirmek ve bunları toplumsal fayda üretebilecek şekilde kullanabilmek. | |
9) | Yeni medya, habercilik ve iletişim alanında ulusal/uluslararası düzeylerdeki meslektaşlarıyla ortak çalışmalar yürütebilmek. | |
10) | Ulusal ve uluslararası saygın mecralarda yayımlanabilecek nitelikte çeşitli formatlarda ürünler ortaya koyabilme yeteneği geliştirmek. |