REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
SOC2001 Kentleşme Bahar 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. ULAŞ SUNATA ÖZDEMİR
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. ULAŞ SUNATA ÖZDEMİR
Opsiyonel Program Bileşenleri: "."
Dersin Amacı: Bu dersin amacı öğrencilere yaşadıkları şehri, teorik okumalar ve kent sosyolojisi alanındaki saha çalışmaları ile analiz etmeyi öğretmektir...

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Kent sosyolojisindeki ana teori ve teorisyenleri belirlemek.
2) Istanbul baglaminda teorilere dayanarak ornek vaka calismalarini göstermek.
3) Akademik okuma becerilerini geliştirmek.
4) Iki arastirma projesi uygulamak. (katilimci gözlem olamadan)
5) Iki arastirma projesi uygulamak. (katilimci gözlem ile)
6) Sosyolojik gözlem ve yaraticiklarini kentsel mekanlarin incelenmesine uygulamak.

Dersin İçeriği

Ders, kent sosyolojisindeki ana temalarini ve 20. Yüzyıldan bugüne gelen kent teorilerini incelemektedir. Teorik okumalarimiz dünyadaki metropollerin karsilastigi genel sorunlarla ilgilenirken, ampirik orneklerimiz sosyolog ve cografyacilarin cogunlukla Istanbul’a odaklanmis arastimalarina dayanacaktır. Ogrencilerden haftalik okumalara dayanarak sehirde dört bireysel gözlem egzersizi yapmalari beklenmektedir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş dersi
2) Endustriyel Sehir
3) Sehri gozlemlemek
4) Ilk kent sosyologlari
5) Guncel Kent Teorisyenleri
6) Merkez ve Cevre/ Ozel ve Kamusal alanlar
7) Proje tartismaları
8) Konu tekrarı
9) Sekillenmis alanlar/ Sehirde cinsiyet
10) Sehirde engelliler
11) Sehir ve kultur/ Kultur ekonomisi
12) Istanbul’da kent kulturu
13) Sehirde Azinliklar&Esitsizlikler: Farkliliklarin temsili
14) Sehir ve doğal cevresi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: A special course reader containing all the readings plus additional optional texts will be given weekly



Diğer Kaynaklar: Mumford: "What is a City?" (1938)
Engels: "The condition of the working class in England - selection" (1845)
De Certeau: “Walking in the city”(1984) & Scarboro on "Everyday life encounters in Istanbul" (2011)
Simmel: “The Metropolis and Mental Life” (1903)
Henri Lefebvre: “The right to the city” (1968)
Aysegul Baykana and Tali Hatukab: "Politics and culture in the making of public space: Taksim Square, 1 May 1977, Istanbul" (2010)
Tonkiss: "Embodied Spaces: Gender, Sexuality and the City" (2005) & Dağtaş: "Bodily transgression" (2009)
Gleeson: "Geographies of Disability" (1999)
Zukin: "Whose culture? Whose city?" (1995)
Ozgur: "Arabesk Music in Turkey in the 1990s and Changes in National Demography, Politics, and Identity" (2006)
Mills: "Boundaries of the nation in the space of the urban: landscape and social memory in Istanbul" (2006) & Ayata: "Migrants and Changing Urban Periphry" (2008)
Bezmez: "The politics of urban Waterfront Regeneration: The case of Haliç Istanbul" (2009)
Richard Sennett
Marshall Berman

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 15
Arazi Çalışması 1 % 15
Ödev 1 % 10
Sunum 1 % 20
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Arazi Çalışması 1 20 20
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Ödevler 1 10 10
Rapor Teslimi 1 40 40
Toplam İş Yükü 140

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek 2
2) Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek 2
3) Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek 2
4) Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek 2
5) Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek 2
6) Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) 2
7) Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek 3
8) Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak 2
9) Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek 2
10) Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek 2
11) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) 2
12) Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek 2
13) Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek 2