İŞLETME MÜHENDİSLİĞİ (TÜRKÇE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ISM6004 | Örgütsel Sistemlerin Analizi | Güz | 3 | 0 | 3 | 12 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi CİHANGİR GÜMÜŞTAŞ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | YOK |
Dersin Amacı: | Bu ders örgütlerin analizinde temel kavramları öğrenciye tanıtır. Sistem yaklaşımı, sosyal, yapısal, usul ve çevresel yönlerinin incelenmesi ders de ele alınır. Örtülü modüller anlatılır: Organizasyonlar ve Yönetim Sistemleri; , Rasyonel, doğal ve açık sistemleri vurgulayan Temel Örgütsel Sistemleri ve Modeller; Örgütsel Davranış Modelleri; Örgütsel Yapı Modelleri; Sistem Entegrasyonu. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, - Organizasyon olgusun hakkında bilgi sahibi olabilecekler; - Farklı teorik perspektifleri öğrenebilecekler - Farklı perspektifleri vakalara uygulayabilecekler. |
Bu ders örgütsel sistemlerle ilgili çeşitli konuları kapsar. Bu konulardan bazıları karar verme, örgüt kuramı, ağlardır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Örgütsel Sisteme Giriş | Vakalar ve ders notları |
2) | Örgütsel Yapılar | Vakalar ve ders notları |
3) | Örgütsel Strateji | Vakalar ve ders notları |
4) | Örgütsel Karar Verme | Vakalar ve ders notları |
5) | Örgütsel Öğrenme | Vakalar ve ders notları |
6) | Örgütsel kültür | Vakalar ve ders notları |
7) | Ağlar | Vakalar ve ders notları |
8) | Kaynak temelli teori | Vakalar ve ders notları |
9) | Açık Sistem Perspektifi | Vakalar ve ders notları |
10) | Kurumsal Teori | Vakalar ve ders notları |
11) | Teknoloji ve Örgütsel Sistemler | Vakalar ve ders notları |
12) | Inovasyon ve örgütsel sistemler | Vakalar ve ders notları |
13) | Örgütsel sistemlerde güncel konular | Vakalar ve ders notları |
14) | Genel Tekrar | Vakalar ve ders notları |
Ders Notları / Kitaplar: | Richard D. Daft (2013), Organization Theory and Design (11th ed.), Mason, OH: South-Western, Cengage Learning. |
Diğer Kaynaklar: | Haftalık olarak vakalar dağıtılacaktır- Cases will be distributed weekly |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 5 |
Ara Sınavlar | 1 | % 15 |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | 2 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 8 | 96 |
Sunum / Seminer | 2 | 3 | 6 |
Ara Sınavlar | 1 | 24 | 24 |
Rapor Teslimi | 2 | 50 | 100 |
Final | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü | 292 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | - Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, derinleştirebilme ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilme. | |
2) | - Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilme. | |
3) | -Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme. | |
4) | - Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayabilme, özgün bir konuyu araştırabilme, kavrayabilme, tasarlayabilme, uyarlayabilme ve uygulayabilme. | |
5) | -Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme. | |
6) | - Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olma. | |
7) | - Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilme. | |
8) | - Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunabilme ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilme. | |
9) | - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyi'nde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilme ve tartışabilme. | |
10) | - Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme. | |
11) | - Alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunabilme. | |
12) | - Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilme. | |
13) | - Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilme. | |
14) | - Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulanabilme. | |
15) | - Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilme. | |
16) | - Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. |