SOSYOLOJİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
LAW1001 | Hukukun Temelleri I | Bahar | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi ZAFER KAHRAMAN Öğ.Gör. İSMAİL PAMUK |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin birincil hedefi bölüm öğrencilerine günlük ve iş hayatlarında ihtiyaç duyacakları hukuk kuralları ile ilgili temel bilgileri vermektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Sosyal davranış kurallarının çeşitlerini ve bunların birbirleri ile olan ilişkilerini öğrenir, II. Hukuk Kurallarını Diğer Sosyal Düzen Kurallarında ayıran özellikleri öğrenir III. Hukuk kurallarının uygulanmasına ilişkin prensipleri kavrar IV. Hukukun Kaynaklarını ve bunların özelliklerini öğrenir V. Dünya Hukuk Sistemlerini ve bunların ayırıcı özelliklerini öğrenir. VI. Özel Hukuk Kamu Hukuku ayrımını öğrenir VII. Kişiler Hukukun Temel Kavramlarını öğrenir. VIII. Ticaret Hukukunun temel kavramlarını öğrenir. IX. Ticaret Şirketleri çeşitlerini ve bu şirketlere ilişkin temel kuralları öğrenir. X. Borçlar hukukun temel kavramlarını öğrenir |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | 1. Ders Kapsamının, sınıf kurallarının ve gereksinimlerinin tartışılması. 2. Hukuk ve Diğer Toplumsal Düzen Kuralları -Toplum ve Düzen | Rona Aybay, An Introduction to Law ( 4. Bası. s. 1-10 ve Son Bası s. 21-25) |
2) | Hukuk ve Diğer Sosyal Düzen Kuralları: 1. Ahlak Kuralları 2. Din Kuralları 3. Görgü Kuralları | Rona Aybay, An Introduction to Law ( 4. Bası s. 7-24 ve Yeni Bası s. 26-46) |
3) | 1. Hukuk Kurallarını Diğer Davranış Kurallarından Ayıran Özellikler 2. Hukuk Kurallarının Uygulanması | Rona Aybay, An Introduction to Law ( 4. Bası s. 25-48 ve Yeni Bası s. 47-73) |
4) | Hukuk Kurallarının Uygulanması | Rona Aybay, An Introduction to Law ( 4. Bası s. 25-48 ve Yeni Bası s. 47-73) |
5) | Hukukun Kaynakları | Öğretim görevlisince yüklenen ders notu. |
6) | Yargı Sistemi | 1) Öğretim Üyesince Verilen Not 2) Yüksek Mahkemelerin İnternet Siteleri |
7) | 1) Dünya Hukuk Sistemleri 2) Vize sınavına yönelik tekrar | Rona Aybay, An Introduction to Law ( 4. Bası s. 53-57 ve Yeni Bası s. 77-85) |
8) | 1) Public Law Private Law Separation 2) The Law of Persons (Real Person) | 1) Rona Aybay, An Introduction to Law ( 4. Bası s. 59-67 ve Son Bası s. 85-91 ve 136-140)) 2) Tuğrul Ansay & Don Wallance Jr, Introduction to Turkish Law (s. 92-112) |
9) | 1) Sınav sorularının incelenmesi 2) Kişiler Hukuku: Tüzel Kişiler, Dernekler ve Vakıflar | Tuğrul Ansay & Don Wallance Jr, Introduction to Turkish Law (s. 103-112 ve 116-117) |
10) | 1. Kişiler Hukuku (Devam) 2. Ticaret Hukuku | Tuğrul Ansay & Don Wallance Jr, Introduction to Turkish Law (s. 103-112 ve 116-117) Öğretim üyesi tarafından verilen ders notu |
11) | 1. Ticaret Hukuku (Devam) 2. Ticaret Şirketleri | Öğretim üyesince verilecek ders notları |
12) | Ticaret Şirketleri (devam) | Öğretim Üyesinin vereceği not. |
13) | Borçlar Hukuku | The Law of Obligations Tuğrul Ansay & Don Wallance Jr, Introduction to Turkish Law (s. 159-173) |
14) | İş Hukuku | Öğretim üyesince verilecek not. |
Ders Notları / Kitaplar: | -Rona Aybay, An Introduction to Law, Alfa Publishing -Tuğrul Ansay & Don Wallance Jr, Introduction to Turkish Law,6th Edition or newer -Notes that will be issued by the instructor |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 | 30 |
Final | 1 | 50 | 50 |
Toplam İş Yükü | 164 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Klasik ve güncel başlıca sosyoloji perspektiflerini öğrenmek ve karşılaştırmak ve bunların hepsini sosyal durumların analizine uygulamak. | |
2) | Yerel ve küresel ölçekte, sosyolojik ve antropolojik bilginin kurulmasında temel metodolojik yaklaşımları belirlemek | |
3) | Sosyal bilimlerde istatistik alanında edinilmiş, teorik ve uygulamalı bilginin kullanılmasını sağlamak | |
4) | Sosyolojiye katkıda bulunacak diğer disiplinlere ait temel bilginin alınması (psikoloji, tarih, siyaset bilimi, iletişim ve edebiyat ) ve bu bilgiyi sosyolojik sürecin analiz edilmesinde kullanabilmek | |
5) | Sosyolojik verilerin toplanmasında, yorumlanmasında ve yayınlanmasında bilimsel ve etik prensiplere ilişkin bilgi sahibi olmak, bu prensipleri uygulayabilmek; ve aynı zamanda bu verinin uzmanlar ve ilgili kişilerle etkili iletişim yetenekleri ile nasıl paylaşılacağı becerisini geliştirme | |
6) | Kalitatif ve kantitatif analizler için, bilgisayar programlarını kullanarak sosyolojik bilgiyi analiz etme ve yayımlama yeteneği geliştirmek ve bu alandaki yeni gelişmeleri takip etme tutumu geliştirmek | |
7) | Kent ve kır sosyolojisi ve demografi, siyaset sosyolojisi, toplumsal cinsiyet sosyolojisi, beden sosyolojisi, görsel sosyoloji, iş sosyolojisi, din sosyolojisi, bilgi sosyolojisi ve suç sosyolojisi ile ilgili teorileri tanımlamak ve bu teoriler hakkında bilgi sahibi olmak | |
8) | Felsefi ve tarihi bakış açısına göre sosyolojinin bilimsel bir disiplin olarak nasıl konumlandığı bilgisine sahip olmak | |
9) | Türk toplumundaki sosyal konular üzerine farkındalık sahibi olmak, bu konulara eleştirel yaklaşabilmek ve Türk sosyologlarının çalışmaları hakkında bilgi sahibi olmak ve bu bilgileri aktarabilmek | |
10) | Sosyal konular ve küresel sosyal süreçler üzerine farkındalık sahibi olmak ve sosyolojik analizleri kalkınma ve sosyal sorumluluk projelerine uygulamak. | |
11) | Bireysel veya takım üyesi olarak, sosyolojinin çeşitli alanları için araştırma sorusu belirleme, araştırma projesi üretme ve tamamlanmış yazılı rapor hazırlama kabiliyetine sahip olmak | |
12) | Sosyoloji alanında kazanılmış bilginin lise derecesine aktarabilmek |