TIP | |||||
Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ADV3615 | Reklamda Hikaye Anlatımı | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. GÜL ŞENER |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. GÜL ŞENER Öğ.Gör. NEŞE MESUTOĞLU KIRIM |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Günümüz Dünyasında hiçbir marka, tüketicilerine anlatacak yankı uyandıran bir hikaye olmadan hayatta kalamaz. Başarılı hikayeler, markaların altında yatan değeri anlamlı, duygusal ve çekici bir şekilde iletir. Bu dersin temel amacı, markalaşma ve hikaye anlatımı arasındaki ilişkiyi incelemek ve stratejik bir yaklaşımla öğrencilere reklamcılıkta hikaye anlatımının temellerini vermektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi alan öğrenciler; 1. Markaların dünya görüşünü ve değerlerini iletmek için kilit hedef tüketicilere ulaşmada hikaye anlatıcılığının oynadığı role ilişkin temel bir anlayış geliştirecek. 2- Hikaye anlatıcılığının markaların etkili iletişim kampanyaları geliştirmesine yardımcı olduğu temel mekanizmaları belirleyebilecek. 3- Hikaye anlatımının ana bileşenlerini ve bunların reklama nasıl uygulanacağını anlama konusunda yetenekler geliştirebilecek 4- Marka mitolojilerinin nasıl geliştirildiğini açıklayabilecek 5- Kültürel markalaşmanın içerdiği süreçleri ve kültürel olarak güçlü marka mitlerinin yaratılma yollarını tanımlayabilecektir. |
Bu ders hikaye yaratma pratiğini marka ekseninde ele almaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Oryantasyon | • Tanışma • İzlence İncelemesi • Ders gereksinimleri |
2) | Reklamda hikaye anlatımı | Ders materyallerinden gerekli okumalar |
3) | Hikaye anlatımı ve ikna | Ders materyallerinden gerekli okumalar |
4) | Bir hikayeyi anlamak • Anlatısal Düşünme | Ders materyallerinden gerekli okumalar |
5) | Bir hikaye yaşamak: • Ulaştırma Teorisi. Ödev 1 | Ders materyallerinden gerekli okumalar |
6) | Hikaye anlatımının temel unsurları: 1- Mesaj 2- Çatışma 3- Karakterler 4- Tema | Ders materyallerinden gerekli okumalar |
7) | Hikaye anlatımının temel unsurları: 1- Mesaj 2- Çatışma 3- Karakterler 4- Tema | Ders materyallerinden gerekli okumalar |
8) | Vize Sınavı | |
9) | Anlatı Reklamcılığında Kahramanın Yolculuğu | Ders materyallerinden gerekli okumalar |
10) | Yetersizlik Pazarlaması ve Güçlendirme Pazarlaması Ödev 2 | Ders materyallerinden gerekli okumalar |
11) | Bir marka mitolojisi inşa etmek • Kutsal inanç / marka dünya görüşü • Marka temsilcisi • Marka anlatımı • Marka kültürü | |
12) | Bir marka mitolojisi inşa etmek • Kutsal inanç / marka dünya görüşü • Marka temsilcisi • Marka anlatımı • Marka kültürü | |
13) | Bir markanın algısal unsurları ve marka mitolojisi | |
14) | Kültürel Markalaşma ve Holt'un Mit Pazar Yaklaşımı | |
14) | Hikaye anlatmak diyaloğa dönüşünce: - Tüketiciyi hikayeye dahil etmek - Yakınsama ve etkileşim - Video hikayeler ve Youtube | Ders materyallerinden gerekli okumalar |
Ders Notları / Kitaplar: | • Storytelling: Branding in Practice, Klaus Fog/Christian Budtz/Barış Yakaboylu • How brands become icons by Douglas Holt (Publication in Turkish is available) • Winning the story wars: Why those who tell - and live - the best stories will rule the future / Jonah Sachs (Publication in Turkish is available) • The Hero with a thousand faces by Joseph Campbell (Publication in Turkish is available) You can access these books in Bahçeşehir University Library. |
Diğer Kaynaklar: | Supplementary readings will be provided. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 2 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 6 | 78 |
Ödevler | 2 | 3 | 6 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 129 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Temel ve klinik tıp bilimlerinden, davranış bilimlerinden ve sosyal bilimlerden edindiği bilgi, beceri ve tutumları bütünleştirerek sağlık hizmeti sunumunda kullanır. | 1 |
2) | Hasta yönetiminde, dil, din, ırk ve cins ayrımı gözetmeden bireyin sosyodemografik ve sosyokültürel geçmişini de dikkate alan biyopsikososyal bir yaklaşım gösterir. | 5 |
3) | Sağlık hizmeti sunumunda, bireylerin ve toplumun sağlığını koruma ve geliştirmeyi önceler. | 1 |
4) | Sağlığı etkileyen bireysel, toplumsal, sosyal ve çevresel faktörleri dikkate alarak; sağlıklılık durumunun sürdürülmesi ve geliştirilmesi yönünde gerekli çalışmaları yapar. | 2 |
5) | Hedef kitlenin özelliklerini, ihtiyaçlarını ve beklentilerini tanıyarak, sağlıklı/hasta bireylere ve yakınlarına ve diğer sağlık çalışanlarına sağlık eğitimi verir. | |
6) | Sağlık hizmet sunumunda, koruma, tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde güvenli, akılcı ve etkin yaklaşım gösterir. | |
7) | Tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde, girişimsel ve/veya girişimsel olmayan uygulamaları hasta için güvenli ve etkin bir biçimde gerçekleştirir. | |
8) | Hasta ve çalışan sağlığını ve güvenliğini göz önünde bulundurarak sağlık hizmeti sunar. | |
9) | Sağlık hizmet sunumunda, sağlığa etki eden gerek bölgesel ve küresel ölçekteki fiziksel ve sosyoekonomik çevreye ilişkin değişiklikleri, gerekse de kendisine başvuran kişilerin bireysel özellik ve davranışlarındaki değişimleri göz önünde bulundurur. | |
10) | Mesleğini yürütürken iyi hekimlik uygulamalarını dikkate alır. | |
11) | Mesleğinin gerektirdiği etik ilkeler ile hak ve yasal sorumluluklar çerçevesinde görev ve yükümlülükleri yerine getirir. | |
12) | Hastanın bütünlüğünü dikkate alarak, yüksek nitelikli sağlık bakımı sunma konusunda kararlı davranışlar gösterir. | |
13) | Mesleki uygulamalarındaki performansını, duygularını ve bilişsel özelliklerini de göz önünde bulundurarak değerlendirir. | |
14) | Toplum sağlığının korunması ve geliştirilmesi için, sosyal güvenirlik ve sosyal yükümlülük kavramlarını göz önünde bulundurarak, sağlık hizmet sunumunu geliştirmeyi savunur. | |
15) | Sağlığın korunması ve geliştirilmesi için birey ve toplum sağlığı ile ilgili hizmet sunumu, eğitim ve danışmanlık süreçlerini tüm bileşenler ile işbirliği içinde planlayabilir ve yürütebilir. | |
16) | Sağlık politikalarının ve uygulamalarının birey ve toplum sağlık göstergelerine etkisini değerlendirir ve sağlık hizmetleri kalitesinin artırılmasını savunur. | |
17) | Hekim kendi fiziksel, ruhsal ve sosyal yönden sağlığını korumaya geliştirilmesine önem verir, bunun için gerekenleri yapar. | |
18) | Hizmet sunumu sırasında sağlık ekibi içinde örnek davranışlar gösterir, liderlik yapar. | |
19) | Yöneticisi olduğu sağlık kuruluşunda, sağlık hizmetlerini planlama, uygulama, değerlendirme süreçlerinde kaynakları maliyet-etkin, toplum yararına ve mevzuata uygun kullanır. | |
20) | Birlikte hizmet sunduğu sağlık ekibi içinde, olumlu iletişim kurar ve gerektiğinde farklı ekip rollerini üstlenir. | |
21) | Sağlık ekibi içindeki sağlık çalışanlarının görev ve yükümlülüklerinin farkındadır ve buna uygun davranışlar gösterir. | |
22) | Mesleki uygulamalarında meslektaşları ve diğer meslek grupları ile uyumlu ve etkin çalışır. | |
23) | Hasta,hasta yakınları,sağlık çalışanları diğer meslek grupları, kurum ve kuruluşlarla etkili iletişim kurar. | |
24) | Özel yaklaşım gerektiren ve farklı sosyo kültürel özelliklere sahip birey ve gruplar ile etkili iletişim kurar. | |
25) | Tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde, hastayı karar verme mekanizmalarına ortak eden, hasta merkezli bir yaklaşım gösterir. | |
26) | Hizmet sunduğu nüfusa yönelik, gerekli durumlarda bilimsel araştırma planlar, uygular ve elde ettiği sonuçları ve/veya başka araştırmaların sonuçlarını toplumun yararına kullanır. | |
27) | Mesleği ile ilgili güncel literatür bilgisine ulaşır ve eleştirel değerlendirir. | |
28) | Klinik karar verme sürecinde, kanıta dayalı tıp ilkelerini uygular. | |
29) | Sağlık hizmeti, araştırması ve eğitimine yönelik çalışmalarının etkinliğini artırmak için bilişim teknolojilerini kullanır. | |
30) | Bireysel çalışma süreçleri ve kariyer gelişimini etkili olarak yönetir. | |
31) | Yeni bilgileri edinme, değerlendirme, mevcut bilgileri ile entegre etme, mesleki durumlara uygulama ve meslek yaşamı boyunca değişen koşullara uyum sağlama becerilerini gösterir. | |
32) | Sunduğu sağlık hizmetinin niteliğini geliştirmek için doğru öğrenme kaynaklarını seçer, kendi öğrenme sürecini düzenler |