ADV3615 Storytelling in AdvertisingBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar YAZILIM MÜHENDİSLİĞİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
YAZILIM MÜHENDİSLİĞİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ADV3615 Reklamda Hikaye Anlatımı Güz 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi GÜL ŞENER
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi GÜL ŞENER
Öğ.Gör. NEŞE MESUTOĞLU KIRIM
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Günümüz Dünyasında hiçbir marka, tüketicilerine anlatacak yankı uyandıran bir hikaye olmadan hayatta kalamaz. Başarılı hikayeler, markaların altında yatan değeri anlamlı, duygusal ve çekici bir şekilde iletir. Bu dersin temel amacı, markalaşma ve hikaye anlatımı arasındaki ilişkiyi incelemek ve stratejik bir yaklaşımla öğrencilere reklamcılıkta hikaye anlatımının temellerini vermektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi alan öğrenciler;

1. Markaların dünya görüşünü ve değerlerini iletmek için kilit hedef tüketicilere ulaşmada hikaye anlatıcılığının oynadığı role ilişkin temel bir anlayış geliştirecek.
2- Hikaye anlatıcılığının markaların etkili iletişim kampanyaları geliştirmesine yardımcı olduğu temel mekanizmaları belirleyebilecek.
3- Hikaye anlatımının ana bileşenlerini ve bunların reklama nasıl uygulanacağını anlama konusunda yetenekler geliştirebilecek
4- Marka mitolojilerinin nasıl geliştirildiğini açıklayabilecek
5- Kültürel markalaşmanın içerdiği süreçleri ve kültürel olarak güçlü marka mitlerinin yaratılma yollarını tanımlayabilecektir.

Dersin İçeriği

Bu ders hikaye yaratma pratiğini marka ekseninde ele almaktadır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Oryantasyon • Tanışma • İzlence İncelemesi • Ders gereksinimleri
2) Reklamda hikaye anlatımı Ders materyallerinden gerekli okumalar
3) Hikaye anlatımı ve ikna Ders materyallerinden gerekli okumalar
4) Bir hikayeyi anlamak • Anlatısal Düşünme Ders materyallerinden gerekli okumalar
5) Bir hikaye yaşamak: • Ulaştırma Teorisi. Ödev 1 Ders materyallerinden gerekli okumalar
6) Hikaye anlatımının temel unsurları: 1- Mesaj 2- Çatışma 3- Karakterler 4- Tema Ders materyallerinden gerekli okumalar
7) Hikaye anlatımının temel unsurları: 1- Mesaj 2- Çatışma 3- Karakterler 4- Tema Ders materyallerinden gerekli okumalar
8) Vize Sınavı
9) Anlatı Reklamcılığında Kahramanın Yolculuğu Ders materyallerinden gerekli okumalar
10) Yetersizlik Pazarlaması ve Güçlendirme Pazarlaması Ödev 2 Ders materyallerinden gerekli okumalar
11) Bir marka mitolojisi inşa etmek • Kutsal inanç / marka dünya görüşü • Marka temsilcisi • Marka anlatımı • Marka kültürü
12) Bir marka mitolojisi inşa etmek • Kutsal inanç / marka dünya görüşü • Marka temsilcisi • Marka anlatımı • Marka kültürü
13) Bir markanın algısal unsurları ve marka mitolojisi
14) Kültürel Markalaşma ve Holt'un Mit Pazar Yaklaşımı
14) Hikaye anlatmak diyaloğa dönüşünce: - Tüketiciyi hikayeye dahil etmek - Yakınsama ve etkileşim - Video hikayeler ve Youtube Ders materyallerinden gerekli okumalar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: • Storytelling: Branding in Practice, Klaus Fog/Christian Budtz/Barış Yakaboylu
• How brands become icons by Douglas Holt (Publication in Turkish is available)
• Winning the story wars: Why those who tell - and live - the best stories will rule the future / Jonah Sachs (Publication in Turkish is available)
• The Hero with a thousand faces by Joseph Campbell (Publication in Turkish is available)

You can access these books in Bahçeşehir University Library.

Diğer Kaynaklar: Supplementary readings will be provided.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 2 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 6 78
Ödevler 2 3 6
Ara Sınavlar 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 129

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Karmaşık mühendislik problemlerine yönelik yazılım proje, süreç ve ürünlerine ait fonksiyonel ve fonksiyonel olmayan özellikleri tanımlayabilmek.
2) Karmaşık mühendislik problemlerinde yazılım mimarisi, bileşenleri, ara yüzleri ve sisteme ait diğer alt bileşenleri tasarlayabilmek.
3) Kodlama, doğrulama, sınama ve hata ayıklama konularını da içerecek şekilde karmaşık yazılım sistemleri geliştirebilmek.
4) Karmaşık mühendislik problemlerinde yazılımı, programın davranışlarını beklenen sonuçlara göre sınayarak doğrulayabilmek.
5) Karmaşık yazılım sistemlerinin çalışması sırasında, çalışma ortamının değişmesi, yeni kullanıcı istekleri ve yazılım hatalarının ortaya çıkması ile meydana gelen bakım faaliyetlerine yönelik işlemleri yapabilmek.
6) Karmaşık yazılım sistemlerinde yapılan değişiklikleri izleyebilmek ve kontrol edebilmek, entegrasyonunu sağlayabilmek, yeni sürümlerini sistematik olarak planlayabilmek ve riskleri yönetebilmek.
7) Disiplin içi ve disiplinler arası takımlarda görev alarak karmaşık yazılım sistemleri yaşam süreçlerini tanımlayabilmek, değerlendirebilmek, ölçebilmek, yönetebilmek ve uygulayabilmek.
8) Karmaşık mühendislik problemlerinde gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında yazılım gereksinimlerini toplama, yazılımı tasarlama, geliştirme, sınama, bakımını yapma konularındaki çeşitli araçları ve yöntemleri kullanabilmek.
9) Temel kalite metrikler tanımlayabilmek, yazılım yaşam döngüsü süreçlerini uygulayabilmek, yazılım kalitesini ölçebilmek, kalite model karakteristiklerini tanımlayabilmek, standartları uygulayabilmek ve bunları karmaşık yazılım sistemlerini analiz etmekte, tasarlamakta, geliştirmekte, doğrulamakta ve sınamakta kullanabilmek.
10) Yazılım mühendisliği ile ortak sınırlara sahip olan matematik, fen bilimleri, bilgisayar mühendisliği, endüstri mühendisliği, sistem mühendisliği, ekonomi, yönetim ve sürdürülebilir kalkınma gibi diğer disiplinler hakkında teknik bilgi kazanabilmek ve bunlar aracılığıyla yenilikçi fikirleri karmaşık mühendislik problemlerinde ve girişimcilik faaliyetlerinde kullanabilmek.
11) Yazılım mühendisliği kültürü ve etik anlayışını kavrayabilmek ve bunları yazılım mühendisliğinde uygulayabilecek temel bilgilere sahip olmak, meslek hayatı boyunca gerekli teknik becerileri öğrenip başarıyla uygulayabilmek.
12) Yabancı dil ve Türkçe kullanarak etkin rapor yazabilmek ve yazılı raporları anlayabilmek, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilmek, etkin sunum yapabilmek, açık ve anlaşılır talimat verebilmek ve alabilmek.
13) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları ile mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları hakkında bilgi sahibi olmak.