Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Oryantasyon |
• Tanışma
• İzlence İncelemesi
• Ders gereksinimleri |
2) |
Reklamda hikaye anlatımı |
Ders materyallerinden gerekli okumalar |
3) |
Hikaye anlatımı ve ikna |
Ders materyallerinden gerekli okumalar |
4) |
Bir hikayeyi anlamak
• Anlatısal Düşünme |
Ders materyallerinden gerekli okumalar |
5) |
Bir hikaye yaşamak:
• Ulaştırma Teorisi.
Ödev 1 |
Ders materyallerinden gerekli okumalar |
6) |
Hikaye anlatımının temel unsurları:
1- Mesaj
2- Çatışma
3- Karakterler
4- Tema
|
Ders materyallerinden gerekli okumalar |
7) |
Hikaye anlatımının temel unsurları:
1- Mesaj
2- Çatışma
3- Karakterler
4- Tema
|
Ders materyallerinden gerekli okumalar |
8) |
Vize Sınavı |
|
9) |
Anlatı Reklamcılığında Kahramanın Yolculuğu |
Ders materyallerinden gerekli okumalar |
10) |
Yetersizlik Pazarlaması ve Güçlendirme Pazarlaması
Ödev 2 |
Ders materyallerinden gerekli okumalar |
11) |
Bir marka mitolojisi inşa etmek
• Kutsal inanç / marka dünya görüşü
• Marka temsilcisi
• Marka anlatımı
• Marka kültürü
|
|
12) |
Bir marka mitolojisi inşa etmek
• Kutsal inanç / marka dünya görüşü
• Marka temsilcisi
• Marka anlatımı
• Marka kültürü
|
|
13) |
Bir markanın algısal unsurları ve marka mitolojisi
|
|
14) |
Kültürel Markalaşma ve Holt'un Mit Pazar Yaklaşımı
|
|
14) |
Hikaye anlatmak diyaloğa dönüşünce:
- Tüketiciyi hikayeye dahil etmek
- Yakınsama ve etkileşim
- Video hikayeler ve Youtube |
Ders materyallerinden gerekli okumalar |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
|
|
2) |
Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. |
|
3) |
Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. |
|
4) |
Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. |
|
5) |
Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. |
|
6) |
Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. |
|
7) |
Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
|
8) |
Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
|
9) |
Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. |
|
10) |
Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. |
|
11) |
Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. |
|
12) |
Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |
|