REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ADV3617 Müzikal İletişim Güz 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. HASAN KEMAL SUHER
Dersin Amacı: Bu dersi tamamlayan öğrenciler genel müzik teorisini öğrenmenin yanısıra reklam, sinema ve oyun endüstrisi gibi farklı endüstrilerden gelen 'briefing' doğrultusunda hareket ederek yaratıcı ve özgün müziklerin nasıl üretildiğini görecek. Öğrenciler, aynı zamanda müzik teknolojileriyle ilgili bilgi sahibi olacak ve başlangıç düzeyinde miks yapmayı öğrenecek.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Müzik üretimi için "brief" denilen dökümanı etkin bir şekilde yazabilir ve yorumlayabilir.
2) Nota okuma ve müzik üretebilme becerileri edinebilir.
3) Müzik teknolojilerine dair kapsamlı bilgi edinebilir ve bu bilgiyi uygulamaya dönüştürebilir.
4) Sinema ve reklam müziği arasındaki farklılıkları ve ortak noktaları saptayabilir.
5) Müzik üretimi için gereken zamanı etkin yönetebilme becerisine sahip olabilir.
6) Yaratıcı düşünme becerisini geliştirebilir.
7) Analitik müzik dinleme yeteneği elde edebilir.
8) Görüntüyle uyumlu müzik üretme becerisi edinebilir.
9) Türk ve batı müziği enstrümanlarına dair bilgi edinebilir.
10) Tüketici tercihlerini anlamak için doğru sosyal medya kullanma becerisi edinebilir.
11) Müziğe olan duygusal bağlılığı artırmak için gerekli miks bilgisine dair başlangıç düzeyinde bilgi sahibi olabilir.

Dersin İçeriği

müzik teorisi, nota bilgisi, Dijital müzik teknolojisi, DAW, VST, Plug-in bilgisi, Sampling ve Kayıt Teknolojileri, Miks bilgisi, müziği markalaştırma, müzikte yaratıcılık, özgün müzik üretimi, sinema müziği,reklam müziği, oyun müziği, brief, bilgisayar teknolojisi, hikayeye göre müzik kompozisyonu

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Müziğin sosyal hayatta ve iş dünyasındaki yeri
2) Teknoloji ve müzik
3) Müzik Teorisi 1
4) Digital Audio Workstation
5) Brief' doğrultusunda Reklam, Sinema ve Oyun müziği üretimi.
6) Müzik Teorisi 2
7) Dijital Enstrüman ve Sinyal İşleme Yazılımları
8) Hikayeye göre müzik kompozisyonu
9) Tüketici tercihlerini doğru anlamak için sosyal medya kullanımı
10) Müzik teorisi 3
11) Sampling ve Kayıt teknolojileri
12) Yaratıcılık, Özgünlük ve Müziği Markalaştırma
13) Miks Teknikleri 1
14) Miks Teknikleri 2

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: "1.Richard Davis, Complete Guide to Film Scoring. The Art and Business of Writing Music for Movies and TV.
"
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 70
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 30
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 70
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Ara Sınavlar 1 15 15
Final 1 26 26
Toplam İş Yükü 125

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek 3
2) Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek 1
3) Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek 1
4) Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek 2
5) Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek 1
6) Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) 1
7) Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek 1
8) Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak 2
9) Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek 3
10) Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek 1
11) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) 4
12) Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek 2
13) Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek 1