REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ADV2614 Tüketici Davranışı Yönetimi Bahar 3 0 3 6

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi HANDE BİLSEL
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi HANDE BİLSEL
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: • Dersi temel önerisi, bir tüketicinin kim olduğuna dair algısının, satın aldıkları şeyle ilgili olması gerektiğidir. Ama neden, ne zaman, nerede ve nasıl? Ve eğer durum gerçekten böyleyse, bu öncül pazarlama açısından ne gibi sonuçlar doğurur? Bu kursta, bu soruları çeşitli tüketici alanlarında inceleyeceğiz. Bu nedenle, bu ders sizi tüketici davranışı konusuyla tanıştıracaktır, ancak bu konu kişilerarası ve benlik kavramı odaklı bir bakış açısıyla olacaktır.

• Kendimizi tanımlamak için ürünleri nasıl kullandığımızı ve bu tanımlamanın dikkatimizi ve algımızı, satın alma motivasyonumuzu, marka hafızamızı, ürün ve reklam farkındalığımızı, marka tutumumuzu, ürünümüzü nasıl etkilediğini inceleyerek tüketicilerin nasıl ve neden davrandıklarını yargı, seçim, müşteri memnuniyeti ve marka sadakatini öğreneceksiniz.

• Bu soruların cevaplarını ortaya çıkarırken, öğrenciler, tüketicilerin ürünleri nasıl kullandıklarına bağlı olarak pazarlama/reklam stratejisi hakkında bilinçli kararlar vermek için bir müşteri analizi 'araç kutusu' geliştirirken, tüketici davranışının psikolojik temeline ilişkin derin bir anlayış geliştireceklerdir; kendi kimliklerini yaratmak, tanımlamak ve geliştirmek.



Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
I. Kültüre dayalı bir olguda Karar ve davranışların etkenlerini analiz etmek
II. Kişisel etkilerin karar verme ve tüketimdeki gücünü sorgulamak
III. Tüketicilerin seçimlerini kişilik ve motivasyonu ile ilişkilendirmek
IV. Tutumların tüketici davranışındaki fonksiyonu
V. Kişisel karar verme sürecinin bileşenlerini ve aşamalarını analiz etmek
VI. Grup dinamiklerinin ve çeşitli grup üyelerinin etkisi bağdaştırmak
VII. Grup karar verme sürecinin bileşenlerini ve aşamalarını analiz etmek
VIII. Tüketici davranışları teorilerinin tüketici davranışlarını anlamakta uygulanabilirliğini irdelemek
IX. Kültürün tüketim davranıı tercihlerindeki etkisini değerlendirmek

Dersin İçeriği

Bu derste öğrencilere tüketici davranışının temel teorileriyle, tüketicinin motivasyonu, bilgisi, tutumları, inançları ve davranışları ile ilgili bilgiler verilecektir. Tüketici davranışına etki eden değişen dış çevre faktörleri de incelenecektir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Bir çalışma alanı olarak Tüketici ve Tüketici Davranışına Giriş 1. Bölümü oku
2) Tüketici Karar Verme Süreci 2. Bölümü Oku
3) Tüketici Karar Almasında Kültürel Etkiler Küresel Tüketici Kültürü 3. Bölümü oku
4) Tüketici Sosyal refahı 4.Bölümü oku
5) Algı 5.Bölümü oku
6) Öğrenme ve Hafıza 6.Bölümü oku
7) Benlik ve Marka Kişiliği 7.Bölümü oku
8) Tüketici Davranışında Grup Etkisi 9. Bölümü Oku
9) Tüketici Kimliği : Cinsiyet Rolleri ve Alt Kültürler 10.Bölümü oku
10) Tüketici Kimliği: Sosyal Sınıf ve Yaşam Tarzı 11.Bölümü oku
11) Ağa Bağlı Tüketici Davranışı: Ağızdan Ağıza İletişim, Sosyal medya ve Moda 12.Bölümü oku
12) Tüketici Davranışı ile İlgili Alt Kültür ve Popüler Kültür Ögeleri 13..Bölümü oku
13) Kültür ve Tüketici Davranışlarına Etkisi 14.Bölümü oku
14) Değerlendirme + Tekrar İşlenen Tüm Bölümleri Oku

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Solomon, M. (2016). Consumer Behavior, 12th edition. ISBN: Publisher: Pearson
Diğer Kaynaklar: 1. Tüketici Davranışı
Gülfidan Barış, Yavuz Odabaşı
MediaCat Kitapları / Yayınevi Genel Dizisi

3. Journal of Consumer Research

4. Journal of Consumer Behavior
http://onlinelibrary.wiley.com/journal/10.1002/(ISSN)1479-1838

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 7 98
Ara Sınavlar 1 4 4
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 148

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek 4
2) Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek 4
3) Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek 2
4) Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek 2
5) Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek 3
6) Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) 3
7) Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek 4
8) Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak 3
9) Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek 2
10) Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek 3
11) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) 2
12) Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek 5
13) Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek 3