REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ADV4625 Reklam Fotografçılığı Bahar 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. HASAN KEMAL SUHER
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Öğrenciler stüdyo ortamında fotoğrafik tasvirin teknik çalışmasıyla meşgul olacaklar. Fotoğrafik tasvir; kümeler, durağan hayatlar ve modeller, kamera film ve ışık sistemlerinin grameri ve güzel sanatlar, editöryel ve ticari uygulamaları hedefleyen kontrollü görüntüler yaratan bir fotoğrafçı içeren bir kelime haznesine sahip bir dile dayanır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
I.Reklam fotoğrafını tarihsel uygulamaları içinde anlamak
II.Janrdaki çeşitli uygulamaları belirleme
III.Stüdyoda ve dış mekanda reklam fotoğrafı uygulama becerisi edinmek
IV.Reklam fotoğrafının pratik konularının kullanımında ustalık göstermek
V.Reklam amaçlarıyla ilgili üretim sonrası yazılımlar kullanma becerisi göstermek

Dersin İçeriği

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Reklam fotoğrafının, yerin, araçların ve tekniklerin reklamcılık özelliklerini anlamak
2) Öğrenci işlerinin eleştirisi
3) Stüdyo fotoğrafının kuralları Reklam fotoğrafında kullanılan araçlar Işık yardımıyla duygudurumu yaratmak
4) Öğrenci işlerinin eleştirisi
5) Kompozisyon kuralları I
6) Öğrenci işlerinin eleştirisi
7) Kompozisyon kuralları II. Görüş açısı ve çekim planları Klasik bir kampanya yaratmak.
8) Vize sunumları
9) Konuk Fotoğrafçı
12) Öğrenci işlerinin eleştirisi
13) Öğrenci işlerinin eleştirisi
14) Final Çalışması

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Marshall, Hugh (1989) Art-directing photography. Oxford : Phaidon.

Salomon, Allyn (1982) Advertising photography. New York: American Photographic Book Pub.

Creative options (1996) New York:American Showcase.

www.ilford.com

www.sinar.com

www.ar-studio.com/Portfolios/

www.jimappleton.com/Ads-01.htm

www.ericmeola.com

www.the-lightbox.com/Marketing/

www.grafixoncall.com/Photography.html

www.studiohl.gr/

meta4sapporo.com/english/top.html

www.bga-photo.co.uk/index2.html

www.photographe-de-mode.com/photos-de-mode-couleur.html

www.5thfloorstudios.com/commercial.html

www.mira.com

www.picturesque.com

freestockphotos.com

www.photosource.com
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 5 70
Ödevler 1 7 7
Ara Sınavlar 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 125

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek 5
2) Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek 1
3) Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek 1
4) Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek 2
5) Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek 5
6) Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) 4
7) Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek 3
8) Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak 5
9) Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek 5
10) Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek 3
11) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) 2
12) Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek 2
13) Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek 5