AMERİKAN KÜLTÜRÜ VE EDEBİYATI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ADV4625 | Reklam Fotografçılığı | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. HASAN KEMAL SUHER |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Öğrenciler stüdyo ortamında fotoğrafik tasvirin teknik çalışmasıyla meşgul olacaklar. Fotoğrafik tasvir; kümeler, durağan hayatlar ve modeller, kamera film ve ışık sistemlerinin grameri ve güzel sanatlar, editöryel ve ticari uygulamaları hedefleyen kontrollü görüntüler yaratan bir fotoğrafçı içeren bir kelime haznesine sahip bir dile dayanır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I.Reklam fotoğrafını tarihsel uygulamaları içinde anlamak II.Janrdaki çeşitli uygulamaları belirleme III.Stüdyoda ve dış mekanda reklam fotoğrafı uygulama becerisi edinmek IV.Reklam fotoğrafının pratik konularının kullanımında ustalık göstermek V.Reklam amaçlarıyla ilgili üretim sonrası yazılımlar kullanma becerisi göstermek |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Reklam fotoğrafının, yerin, araçların ve tekniklerin reklamcılık özelliklerini anlamak | |
2) | Öğrenci işlerinin eleştirisi | |
3) | Stüdyo fotoğrafının kuralları Reklam fotoğrafında kullanılan araçlar Işık yardımıyla duygudurumu yaratmak | |
4) | Öğrenci işlerinin eleştirisi | |
5) | Kompozisyon kuralları I | |
6) | Öğrenci işlerinin eleştirisi | |
7) | Kompozisyon kuralları II. Görüş açısı ve çekim planları Klasik bir kampanya yaratmak. | |
8) | Vize sunumları | |
9) | Konuk Fotoğrafçı | |
12) | Öğrenci işlerinin eleştirisi | |
13) | Öğrenci işlerinin eleştirisi | |
14) | Final Çalışması |
Ders Notları / Kitaplar: | Marshall, Hugh (1989) Art-directing photography. Oxford : Phaidon. Salomon, Allyn (1982) Advertising photography. New York: American Photographic Book Pub. Creative options (1996) New York:American Showcase. www.ilford.com www.sinar.com www.ar-studio.com/Portfolios/ www.jimappleton.com/Ads-01.htm www.ericmeola.com www.the-lightbox.com/Marketing/ www.grafixoncall.com/Photography.html www.studiohl.gr/ meta4sapporo.com/english/top.html www.bga-photo.co.uk/index2.html www.photographe-de-mode.com/photos-de-mode-couleur.html www.5thfloorstudios.com/commercial.html www.mira.com www.picturesque.com freestockphotos.com www.photosource.com |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | 70 |
Ödevler | 1 | 7 | 7 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 125 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mezun olduktan sonra, öğrenciler araştırma yapmak, araştırma tekniklerini ve araç-gereçlerini kullanmak, sorun çözmek ve etkin bir şekilde iletişebilmek ve iş yerine bu becerilerini aktarmak özelliklerini edinmiş; | |
2) | ...belirli anahtar meselelerde akıcı bir İngilizce ile tartışma becerisini geliştirmiş; | |
3) | ...ileri düzeyde bir üslup bilgisi ile yazılı belgeler oluşturma becerisini geliştirmiş; | 4 |
4) | ...Amerikan ve İngiliz edebiyatı kanonundaki temel yapıtlar hakkında geniş bilgi edinmiş; | 4 |
5) | ...Amerikan ve İngiliz edebiyatlarının zor ve seçme metinlerinin ileri düzeyde analizlerini, sentezlerini yapıp eleştirme becerisini geliştirmiş; | 4 |
6) | ...çağdaş Amerikan kültürü hakkında derinlikli bir anlayış geliştirmiş; | 3 |
7) | ...farklı edebi metinler ve belgeler arasındaki ilişkileri ve önemli bağlantıları kurma ve disiplinler arası bir tavır geliştirme becerisini edinmiş; | 3 |
8) | ...bireysel olarak ya da takım halinde projeler geliştirmeyi öğrenmiş; | 3 |
9) | ...bilgi ve birikimlerini hayata uygulamayı ve disiplinler arası konularda çözüm üretmek ve araştırmaları sonuca ulaştırma konularında da beceriler edinmiş olacaklardır. | 4 |