ECZACILIK
Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
VCD4121 Çalıştaylar ve Seminerler Bahar 2 2 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. MURAT CAN OĞUZ
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. SERKAN ŞİMŞEK
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu derste, öğrenciler grafik tasarımı, dijital reklamcılık, sosyal medya, tipografi, etkileşim tasarımı ve yayın tasarımı alanlarında ayrıntılı bilgi edinebileceklerdir. Öğrenciler seminerler ve atölyeler kapsamında profesyonel tasarımcılar ve akademisyenler ile çalışma fırsatı bulacaklardır. Öğrenciler, görsel iletişim tasarımı bağlamında sektörel uygulamaları deneyimleme imkânı elde edeceklerdir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Klasik reklam tasarımı ile dijital reklam tasarımı arasındaki farkları ayırt edebilirler.
2) Tasarım endüstrisinde ekip çalışmasının önemini tartışabilirler.
3) Sektörde başarılı bir şekilde ekip çalışması yürütebilirler.
4) Sanat ürünleri ile endüstri ürünleri arasındaki farkları değerlendirebilirler.
5) Yaratıcı bir fikir geliştirip ve hayata geçirebilirler.
6) Kavram ile konu arasındaki temel farkları belirleyebilirler.
7) Tasarım alanındaki yeni teknolojileri araştırıp değerlendirebilirler.

Dersin İçeriği

Bu ders görsel iletişim tasarımı bağlamında teorik bilgi ve pratik uygulama arasında bağlantı kurmayı amaçlamaktadır. Öğrenciler, akademik uzmanlar ve profesyonel tasarımcılar tarafından yürütülen seminerlerde grafik tasarımı, reklamcılık, dijital reklamcılık, sosyal medya, tipografi, etkileşimli medya ve yayıncılıktaki temel kavramları detaylı bir şekilde öğrenebileceklerdir. Derste uygulamalı atölye çalışmaları ve sektörel bağlantılar üzerinden yaratıcılık, iş birliği ve yenilikçilik teşvik edilmektedir.
Dersin Öğretme Yöntemi: Anlatım, Bireysel Çalışma, Tartışma, Proje Hazırlama, Uygulama

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş ve ders izlencesinin aktarımı
2) Seminer konuğu: Poyraz Özer "Architecture and Level Design in Video Games"
3) Çalıştay Konuğu: Volkan Hacıtahiroğulları "Game Design & Documentation"
4) Seminer Konuğu: Yağmur Cenberli "Net Neutrality"
5) Seminer Konuğu: Öykü Türeli "Research Methods in Communication"
6) Seminer Konuğu: Nilüfer Geysi "Climate Change Communication"
7) Seminer Konuğu: Ebru Güney "Cli-fi"
8) Seminer Konuğu: Cemre Okumuş "Feminist Historiography & Documentary"
9) Çalıştay Konuğu: Nisa Gülfidan "Poster Design & Print"
10) Seminer Konuğu: Murat Can Oğuz "Mapping & Digital Experiences"
11) Seminer Konuğu: Eren Demirkıran "Green Advertising"
12) Çalıştay Konuğu: Laçin Yalçınkaya "Blogosphere & WordPress"
13) Seminer Konuğu: Burak Özdemir "Nation Branding"
14) Seminer Konuğu: Görkem Bir "Advertising & Globalization"

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Lupton, E. (2017). Design is storytelling. Cooper Hewitt, Smithsonian Design Museum.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 20
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sunum / Seminer 12 67
Final 2 16
Toplam İş Yükü 125

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Eczacılık alanındaki sorunları saptama, sentez yaparak bu sorunlara yönelik hipotez oluşturma ve çeşitli gözlemsel, deneysel ve klinik yöntemler kullanarak çözüm üretebilme becerisi kazanır.
2) Eczacılık ile ilgili bilgi ve verileri analiz etme ve derleme yetisi gösterme; bunları ve sonuçlarını, arkasındaki delilleri, bilgi ve görüşleri yazılı ve sözlü olarak net bir şekilde sunabilme. Nicel ve nitel veri toplama, ilaç geliştirme, farmakolojik testler ve klinik çalışmalarda kullanılan yöntemlerde bilgi ve beceri kazanır.
3) Etkili iletişim kurma ve hem İngilizce hem Türkçe sözlü, yazılı ve okuma becerisi kazanır. Mesleki alanda İngilizceye hâkim olur. Mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahip, insani değerlere ve hasta haklarına saygılı bir şekilde çalışır. Klinik çalışmalar ve hasta gizliliği konusunda etik ilkelere bağlı kalır.
4) Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme yeteneği geliştirir. İlaç geliştirme ve üretim süreçlerinde kullanılan teknikleri öğrenir ve bu konuda bilgi ve beceri kazanır. Farmasötik bilimler, farmakoloji ve klinik eczacılık alanında kullanılan teorileri ve uygulamaları öğrenir ve bu teorilerle uygulamalar arasında bağlantı kurabilir.
5) Bilgisayar sistemleri ve farmasötik veri tabanlarını etkin bir şekilde kullanarak ilaç geliştirme, hastalıkların teşhisi ve tedavisine yönelik sorunlara çözüm bulabilir. Bilimsel literatürü araştırır, bilgiye ulaşır ve eczacılık ve ilaç teknolojisi alanındaki en yeni gelişmeleri takip eder. Ulusal ve uluslararası sağlık sorunlarını fark eder ve bu sorunlara bilimsel bir yaklaşımla çözüm üretir.
6) Bağımsız çalışabilme, karar alabilme ve projeleri yönetebilme becerisi kazanır. Sağlık ekibinin bir parçası olarak sorumluluk alır ve disiplinlerarası çalışmalara etkin bir şekilde katkı sağlar. Bu kazanımlar, eczacılık mesleğinde gerekli bilgi, beceri ve etik değerleri kazandırmayı amaçlamaktadır.