YENİ MEDYA
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
VCD4121 Çalıştaylar ve Seminerler Güz 2 2 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. MURAT CAN OĞUZ
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi SERKAN ŞİMŞEK
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu derste, öğrenciler grafik tasarımı, dijital reklamcılık, sosyal medya, tipografi, etkileşim tasarımı ve yayın tasarımı alanlarında ayrıntılı bilgi edinebileceklerdir. Öğrenciler seminerler ve atölyeler kapsamında profesyonel tasarımcılar ve akademisyenler ile çalışma fırsatı bulacaklardır. Öğrenciler, görsel iletişim tasarımı bağlamında sektörel uygulamaları deneyimleme imkânı elde edeceklerdir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Klasik reklam tasarımı ile dijital reklam tasarımı arasındaki farkları ayırt edebilirler.
2) Tasarım endüstrisinde ekip çalışmasının önemini tartışabilirler.
3) Sektörde başarılı bir şekilde ekip çalışması yürütebilirler.
4) Sanat ürünleri ile endüstri ürünleri arasındaki farkları değerlendirebilirler.
5) Yaratıcı bir fikir geliştirip ve hayata geçirebilirler.
6) Kavram ile konu arasındaki temel farkları belirleyebilirler.
7) Tasarım alanındaki yeni teknolojileri araştırıp değerlendirebilirler.

Dersin İçeriği

Bu ders görsel iletişim tasarımı bağlamında teorik bilgi ve pratik uygulama arasında bağlantı kurmayı amaçlamaktadır. Öğrenciler, akademik uzmanlar ve profesyonel tasarımcılar tarafından yürütülen seminerlerde grafik tasarımı, reklamcılık, dijital reklamcılık, sosyal medya, tipografi, etkileşimli medya ve yayıncılıktaki temel kavramları detaylı bir şekilde öğrenebileceklerdir. Derste uygulamalı atölye çalışmaları ve sektörel bağlantılar üzerinden yaratıcılık, iş birliği ve yenilikçilik teşvik edilmektedir.
Dersin Öğretme Yöntemi: Anlatım, Bireysel Çalışma, Tartışma, Proje Hazırlama, Uygulama

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş ve ders izlencesinin aktarımı
2) Seminer konuğu: Poyraz Özer "Architecture and Level Design in Video Games"
3) Çalıştay Konuğu: Volkan Hacıtahiroğulları "Game Design & Documentation"
4) Seminer Konuğu: Yağmur Cenberli "Net Neutrality"
5) Seminer Konuğu: Öykü Türeli "Research Methods in Communication"
6) Seminer Konuğu: Nilüfer Geysi "Climate Change Communication"
7) Seminer Konuğu: Ebru Güney "Cli-fi"
8) Seminer Konuğu: Cemre Okumuş "Feminist Historiography & Documentary"
9) Çalıştay Konuğu: Nisa Gülfidan "Poster Design & Print"
10) Seminer Konuğu: Murat Can Oğuz "Mapping & Digital Experiences"
11) Seminer Konuğu: Eren Demirkıran "Green Advertising"
12) Çalıştay Konuğu: Laçin Yalçınkaya "Blogosphere & WordPress"
13) Seminer Konuğu: Burak Özdemir "Nation Branding"
14) Seminer Konuğu: Görkem Bir "Advertising & Globalization"

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Lupton, E. (2017). Design is storytelling. Cooper Hewitt, Smithsonian Design Museum.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 20
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sunum / Seminer 12 67
Final 2 16
Toplam İş Yükü 125

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarına temel oluşturan teoriler, kavramlar, gelenekler ve fikir tarihindeki gelişmeleri eleştirel bir yaklaşımla yorumlayabilmek ve tartışabilmek.
2) Yeni medyadaki haber ve içerik üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili yazılı, sözlü ve görsel temel bilgilere ve bunların profesyonel düzeyde etkin kullanım becerisine sahip olabilmek.
3) Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarında faaliyet gösteren kurumsal aktörlere ve genel anlamda bu sektörlere dair bilgiler edinip bunları eleştirel bir şekilde yorumlayabilmek.
4) Okuyucu, dinleyici, seyirci ve kullanıcıların medya ortamlarının değişen rolleri karşısındaki tepkilerini kavrayabilmek, bunlara uygun özgün içerikler oluşturup yayabilmek ve gelecek trendlere dair öngörülerde bulunabilmek.
5) Yeni medya ve habercilik alanlarının komşu disiplinlerine ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla ele alabilmek.
6) İletişim alanındaki küresel teknolojik değişimlerle bunların yerel aktörler üzerindeki etkilerine dair ilişkileri kavrayabilmek.
7) İçerik üretmek için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilme, analiz edebilme ve yayma becerilerini geliştirebilmek.
8) Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşamı boyunca toplumsal amaçlar doğrultusunda, yasal ve etik bir sorumlulukla geliştirmek ve bunları toplumsal fayda üretebilecek şekilde kullanabilmek.
9) Yeni medya, habercilik ve iletişim alanında ulusal/uluslararası düzeylerdeki meslektaşlarıyla ortak çalışmalar yürütebilmek.
10) Ulusal ve uluslararası saygın mecralarda yayımlanabilecek nitelikte çeşitli formatlarda ürünler ortaya koyabilme yeteneği geliştirmek.