ULUSLARARASI FİNANS | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
VCD4121 | Çalıştaylar ve Seminerler | Güz | 2 | 2 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi İPEK TORUN |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. SERKAN ŞİMŞEK |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | In this course, students will be able to develop visual communication design education about graphic design, advertising design, digital advertising, social media, typeface, interactive and publishing design concepts with professional designers and academic members in seminars and workshops. Otherwise, students will be able to get to know sectorel practice fields of visual communication design concept. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Students will be able to define differences between classic advertising design and digital advertising design. II. Students will be able to grabs the importance of sectoral sense of team work. III. Students will be able to work together with professional designers in workshops. IV. Students will be able to understand differences between art products and sectorel products in graphic design. V. Students will be able to learn conversion process of find a creative idea and visualize. VI. Students will be able to grabs basic differences between concept and subject. VII. Students will be able to improve themselves about to become the dominant technology. VIII. Students will be able to learn difference sectorel working area for career planning. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş ve ders izlencesinin aktarımı | |
2) | Seminer konuğu: Poyraz Özer "Architecture and Level Design in Video Games" | |
3) | Çalıştay Konuğu: Volkan Hacıtahiroğulları "Game Design & Documentation" | |
4) | Seminer Konuğu: Yağmur Cenberli "Net Neutrality" | |
5) | Seminer Konuğu: Öykü Türeli "Research Methods in Communication" | |
6) | Seminer Konuğu: Nilüfer Geysi "Climate Change Communication" | |
7) | Seminer Konuğu: Ebru Güney "Cli-fi" | |
8) | Seminer Konuğu: Cemre Okumuş "Feminist Historiography & Documentary" | |
9) | Çalıştay Konuğu: Nisa Gülfidan "Poster Design & Print" | |
10) | Seminer Konuğu: Murat Can Oğuz "Mapping & Digital Experiences" | |
11) | Seminer Konuğu: Eren Demirkıran "Green Advertising" | |
12) | Çalıştay Konuğu: Laçin Yalçınkaya "Blogosphere & WordPress" | |
13) | Seminer Konuğu: Burak Özdemir "Nation Branding" | |
14) | Seminer Konuğu: Görkem Bir "Advertising & Globalization" |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sunum / Seminer | 12 | 56 |
Final | 2 | 16 |
Toplam İş Yükü | 114 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | 2 |
2) | Finansal sorunlara yönelik analitik yaklaşımlar geliştirme ve problem çözme kabiliyetine sahip olmak | 1 |
3) | Teorik yaklaşımları ve karşı argumanları tüm detayları ile kavramak | 2 |
4) | Finans alanında lisans üstü eğitime başlayacak yeterliliğe ve yaşam boyu öğrenme farkındalığına sahip olmak | 2 |
5) | Finansın teorik ilkelerini iş yaşamının gerçekliklerine uygulayabilmek | 1 |
6) | Uluslararası finansal piyasaların gereksinimlerinin anlayarak yönetimsel sorunlara yönelik çözüm geliştirmek | 2 |
7) | Karmaşık durumlar karşısında yenilikçi ve yaratıcı düşünceler geliştirebilmek | 3 |
8) | Küreselleşmenin iş ve toplum hayatının üzerindeki etkilerini bilerek hem yerel hem uluslararası boyutta karar alabilmek | 2 |
9) | Dijital çağın yetkinliklerine sahip olmak, gerekli finansal uygulamaları kullanabilmek | 2 |
10) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | 1 |
11) | İş etiğinin önemini kavramak, akademik dünya ve iş hayatındaki faaliyetlerinin hukuksal ve etik sonuçlarını bilerek karar almak | 2 |
12) | İş yaşamı ve akademik hayatta objektif olarak eleştiri geliştirmek ve özeleştiri yapacak perspektife sahip olmak | 2 |