AMERİKAN KÜLTÜRÜ VE EDEBİYATI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
VCD4121 | Çalıştaylar ve Seminerler | Güz | 2 | 2 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi İPEK TORUN |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. SERKAN ŞİMŞEK |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | In this course, students will be able to develop visual communication design education about graphic design, advertising design, digital advertising, social media, typeface, interactive and publishing design concepts with professional designers and academic members in seminars and workshops. Otherwise, students will be able to get to know sectorel practice fields of visual communication design concept. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Students will be able to define differences between classic advertising design and digital advertising design. II. Students will be able to grabs the importance of sectoral sense of team work. III. Students will be able to work together with professional designers in workshops. IV. Students will be able to understand differences between art products and sectorel products in graphic design. V. Students will be able to learn conversion process of find a creative idea and visualize. VI. Students will be able to grabs basic differences between concept and subject. VII. Students will be able to improve themselves about to become the dominant technology. VIII. Students will be able to learn difference sectorel working area for career planning. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş ve ders izlencesinin aktarımı | |
2) | Seminer konuğu: Poyraz Özer "Architecture and Level Design in Video Games" | |
3) | Çalıştay Konuğu: Volkan Hacıtahiroğulları "Game Design & Documentation" | |
4) | Seminer Konuğu: Yağmur Cenberli "Net Neutrality" | |
5) | Seminer Konuğu: Öykü Türeli "Research Methods in Communication" | |
6) | Seminer Konuğu: Nilüfer Geysi "Climate Change Communication" | |
7) | Seminer Konuğu: Ebru Güney "Cli-fi" | |
8) | Seminer Konuğu: Cemre Okumuş "Feminist Historiography & Documentary" | |
9) | Çalıştay Konuğu: Nisa Gülfidan "Poster Design & Print" | |
10) | Seminer Konuğu: Murat Can Oğuz "Mapping & Digital Experiences" | |
11) | Seminer Konuğu: Eren Demirkıran "Green Advertising" | |
12) | Çalıştay Konuğu: Laçin Yalçınkaya "Blogosphere & WordPress" | |
13) | Seminer Konuğu: Burak Özdemir "Nation Branding" | |
14) | Seminer Konuğu: Görkem Bir "Advertising & Globalization" |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sunum / Seminer | 12 | 56 |
Final | 2 | 16 |
Toplam İş Yükü | 114 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mezun olduktan sonra, öğrenciler araştırma yapmak, araştırma tekniklerini ve araç-gereçlerini kullanmak, sorun çözmek ve etkin bir şekilde iletişebilmek ve iş yerine bu becerilerini aktarmak özelliklerini edinmiş; | |
2) | ...belirli anahtar meselelerde akıcı bir İngilizce ile tartışma becerisini geliştirmiş; | |
3) | ...ileri düzeyde bir üslup bilgisi ile yazılı belgeler oluşturma becerisini geliştirmiş; | 4 |
4) | ...Amerikan ve İngiliz edebiyatı kanonundaki temel yapıtlar hakkında geniş bilgi edinmiş; | 4 |
5) | ...Amerikan ve İngiliz edebiyatlarının zor ve seçme metinlerinin ileri düzeyde analizlerini, sentezlerini yapıp eleştirme becerisini geliştirmiş; | 4 |
6) | ...çağdaş Amerikan kültürü hakkında derinlikli bir anlayış geliştirmiş; | 3 |
7) | ...farklı edebi metinler ve belgeler arasındaki ilişkileri ve önemli bağlantıları kurma ve disiplinler arası bir tavır geliştirme becerisini edinmiş; | 3 |
8) | ...bireysel olarak ya da takım halinde projeler geliştirmeyi öğrenmiş; | 3 |
9) | ...bilgi ve birikimlerini hayata uygulamayı ve disiplinler arası konularda çözüm üretmek ve araştırmaları sonuca ulaştırma konularında da beceriler edinmiş olacaklardır. | 4 |