TEKSTİL VE MODA TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
VCD3123 | Kurumsal Kimlik Tasarımı | Bahar | 2 | 2 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi İPEK TORUN |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. MATİLDE WOL |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin temel amacı, öğrencilerin teorik bilgi ve kurumsal bir görsel kimlik oluşturma ve bakımı ile ilgili pratik tasarım becerilerini vermektir. Öğrenciler önemli olan kişilerarası iletişim ve bir müşteri için bir kurumsal kimlik paketi tasarlama süreci ile bağlantılı tasarım becerilerini geliştirirler. Öğrenciler sembollerin kullanımı, yüzeyler ve malzemelerin geniş bir yelpazede uygulaması ile ilgili renk ve tipografik iletişimin psikolojik etkilerini araştırırlar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Dünya markaları ve kullanılan tipografiyi analiz etmek 2) Şirket ihtiyaçlarını tartışmak 3) Markaları teorik ilkeler üzerinden incelemek. 4) Logotype parçalarını tanımlamak. 5) Markaları tasarım ilkeleri üzerinden incelemek 6) Kurumsal kimlik ürünlerini üretmek 7) Kurumsal analiz için ihtiyaçları belirlemek 8) Kurumsal standartlar kılavuzu uygulamak |
Dünya markaları analizi, logo tasarımı, kurumsal kimlik kitapçığı konuları işlenir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders tanıtmı ve ders akışı | CW: Ders gereksinimleri HW:Farklı sektörelere ait örneklerin toplanması |
2) | Kimlik yaratmak | CW: Dünya markaları ve tipografi analizi HW: Sektör seçimi |
3) | Öğrenciler kurumsal gereksinim analizi yaparak başlangıç kavramları üzerinde çalışacaklardır | CW: Kurumsal gereksinimlerin tartışılması/logo eskizleri HW: Türk markaları iler ilgili örneklerin toplanması |
4) | Araştırma/Marka seçimi /Her öğrenci için farklı bir marka) | CW: Marka kıyaslaması /logotype alternatifleri hazırlama |
5) | Kavram ve çözülmüş tasarımların sunuşu | CW: logotype alternatifleri hazırlama HW: Logo için ince ayarlamalar |
6) | Sunuş ve kritik: Analizin denrinliği ve anlaşılırlığı, orjinallik ve görsel etki, simgenin kullanılabilirliği | CW: Logo için ince ayarlamalar HW: Kitapçık hazırlamak |
7) | Konu tekrarı | A4 kitapçığın sunuşu: Logotype: siyah-beyaz, renkli, küçük boy kullanım, arkaplan kullanımları |
8) | Araştırma/Marka seçmek (tüm öğrenciler için aynı marka) CW: Araştırma /marka kıyaslaması. HW: ilk seçeneklerin hazırlanması | CW: Araştırma /marka kıyaslaması. HW: ilk seçeneklerin hazırlanması |
9) | İlgili iş servislerine giriş, telif hakkı kanunları ile ilgili bilgilendirme, markanın telifinin alınması, iş yapıları, dökümanlar, tabela ve kimlik ürünlerinin tasarımı | CW: Logotype’ın ince ayarlanması HW: Kimlik ürünlerinin yapısının oluşturulması |
10) | Kurumsal kimlik analizi ve ilk kavramlar üzerinde çalışma (1) | CW:Kurumsal analiz/kimlik ürünleri yapıları HW: Ürünlerin hazırlanması |
11) | Kurumsal kimlik analizi ve ilk kavramlar üzerinde çalışma (2) | CW: Farklı kurumsal kimlik klavuzlarının araştırılması |
12) | Kimlikten sorumlu kişileri kullanım kısıtları ile ilgili bilgilendirici kurumsal standartlar klavuzu eskizi | |
13) | Final kurumsal standartlar kılavuzu çalışması | |
14) | Kurumsal standartlar kılavuzu sunuşu |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders Anlatımları , Kütüphane & Site Araştırmaları, Tartışmalar, Sunumlar, Uygulamalar Lectures , Library& Site Researches, Discussions, Demonstrations, Applications |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 15 | % 20 |
Sunum | 1 | % 25 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 30 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 70 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 30 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Uygulama | 14 | 28 |
Ara Sınavlar | 14 | 28 |
Final | 13 | 26 |
Toplam İş Yükü | 124 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |