Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Ders tanıtmı ve ders akışı |
CW: Ders gereksinimleri
HW:Farklı sektörelere ait örneklerin toplanması |
2) |
Kimlik yaratmak |
CW: Dünya markaları ve tipografi analizi
HW: Sektör seçimi |
3) |
Öğrenciler kurumsal gereksinim analizi yaparak başlangıç kavramları üzerinde çalışacaklardır |
CW: Kurumsal gereksinimlerin tartışılması/logo eskizleri
HW: Türk markaları iler ilgili örneklerin toplanması |
4) |
Araştırma/Marka seçimi /Her öğrenci için farklı bir marka) |
CW: Marka kıyaslaması /logotype alternatifleri hazırlama |
5) |
Kavram ve çözülmüş tasarımların sunuşu |
CW: logotype alternatifleri hazırlama
HW: Logo için ince ayarlamalar |
6) |
Sunuş ve kritik: Analizin denrinliği ve anlaşılırlığı, orjinallik ve görsel etki, simgenin kullanılabilirliği |
CW: Logo için ince ayarlamalar
HW: Kitapçık hazırlamak |
7) |
Konu tekrarı |
A4 kitapçığın sunuşu: Logotype: siyah-beyaz, renkli, küçük boy kullanım, arkaplan kullanımları |
8) |
Araştırma/Marka seçmek (tüm öğrenciler için aynı marka)
CW: Araştırma /marka kıyaslaması.
HW: ilk seçeneklerin hazırlanması
|
CW: Araştırma /marka kıyaslaması.
HW: ilk seçeneklerin hazırlanması |
9) |
İlgili iş servislerine giriş, telif hakkı kanunları ile ilgili bilgilendirme, markanın telifinin alınması, iş yapıları, dökümanlar, tabela ve kimlik ürünlerinin tasarımı |
CW: Logotype’ın ince ayarlanması
HW: Kimlik ürünlerinin yapısının oluşturulması |
10) |
Kurumsal kimlik analizi ve ilk kavramlar üzerinde çalışma (1) |
CW:Kurumsal analiz/kimlik ürünleri yapıları
HW: Ürünlerin hazırlanması |
11) |
Kurumsal kimlik analizi ve ilk kavramlar üzerinde çalışma (2) |
CW: Farklı kurumsal kimlik klavuzlarının araştırılması |
12) |
Kimlikten sorumlu kişileri kullanım kısıtları ile ilgili bilgilendirici kurumsal standartlar klavuzu eskizi |
|
13) |
Final kurumsal standartlar kılavuzu çalışması |
|
14) |
Kurumsal standartlar kılavuzu sunuşu
|
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Fotoğraf ve video mecraları hakkında bilgi sahip olmak ve bu mecraların temel, orta ve ileri düzey teknik becerisi. |
|
2) |
Fotoğraf ve videonun kuramları, kavramları ve kullanımlarını anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi. |
|
3) |
Fotoğraf ve videonun kullanım alanlarında teorik bilgiyi kullanma becerisi. |
|
4) |
Fotoğraf ve video hakkındaki teorik ve pratik çalışmaların tarihsel literatürünü tanımak ve değerlendirebilmek. |
|
5) |
Fotoğraf ve video projelerine ilişkin problem çözme becerisi. |
|
6) |
Fotoğraf ve videodaki özel ve yeni oluşan gereksinimlere yenilikçi karşılıklar üretme becerisi. |
|
7) |
Görsel kültürde görüntünün rolünü ve potansiyelini anlamak ve değerlendirmek. |
|
8) |
Fotoğraf ve video görüntüleri aracılığıyla ayırt edici biçimde iletişim kurma becerisi. |
|
9) |
Görüntünün üretim sonrası süreçleri hakkında deneyim ve bu bilgi aracılığı ile yaratıcı sonuçlar geliştirme becerisi. |
|
10) |
Medya içerisinde fotoğraf ve videonun üretim, dağıtım ve kullanım süreçleri hakkında bilgi ve bu süreçlere katılma becerisi. |
|
11) |
Görsel kültürdeki küresel, bölgesel ve yerel sorunsalları anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi. |
|
12) |
Kamu iletişiminin amaçları hakkında bilgi ve bu amaçlara gözle görülür bir katkı sağlama becerisi. |
|
13) |
Yaratıcılığı disiplinlerarası metodlar ile geliştirip projeler gerçekleştirme becerisi. |
|
14) |
İletişim, sanat ve teknolojinin kesişim noktalarına dair genel kültür kazanma. |
|