Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Ders tanıtmı ve ders akışı |
CW: Ders gereksinimleri
HW:Farklı sektörelere ait örneklerin toplanması |
2) |
Kimlik yaratmak |
CW: Dünya markaları ve tipografi analizi
HW: Sektör seçimi |
3) |
Öğrenciler kurumsal gereksinim analizi yaparak başlangıç kavramları üzerinde çalışacaklardır |
CW: Kurumsal gereksinimlerin tartışılması/logo eskizleri
HW: Türk markaları iler ilgili örneklerin toplanması |
4) |
Araştırma/Marka seçimi /Her öğrenci için farklı bir marka) |
CW: Marka kıyaslaması /logotype alternatifleri hazırlama |
5) |
Kavram ve çözülmüş tasarımların sunuşu |
CW: logotype alternatifleri hazırlama
HW: Logo için ince ayarlamalar |
6) |
Sunuş ve kritik: Analizin denrinliği ve anlaşılırlığı, orjinallik ve görsel etki, simgenin kullanılabilirliği |
CW: Logo için ince ayarlamalar
HW: Kitapçık hazırlamak |
7) |
Konu tekrarı |
A4 kitapçığın sunuşu: Logotype: siyah-beyaz, renkli, küçük boy kullanım, arkaplan kullanımları |
8) |
Araştırma/Marka seçmek (tüm öğrenciler için aynı marka)
CW: Araştırma /marka kıyaslaması.
HW: ilk seçeneklerin hazırlanması
|
CW: Araştırma /marka kıyaslaması.
HW: ilk seçeneklerin hazırlanması |
9) |
İlgili iş servislerine giriş, telif hakkı kanunları ile ilgili bilgilendirme, markanın telifinin alınması, iş yapıları, dökümanlar, tabela ve kimlik ürünlerinin tasarımı |
CW: Logotype’ın ince ayarlanması
HW: Kimlik ürünlerinin yapısının oluşturulması |
10) |
Kurumsal kimlik analizi ve ilk kavramlar üzerinde çalışma (1) |
CW:Kurumsal analiz/kimlik ürünleri yapıları
HW: Ürünlerin hazırlanması |
11) |
Kurumsal kimlik analizi ve ilk kavramlar üzerinde çalışma (2) |
CW: Farklı kurumsal kimlik klavuzlarının araştırılması |
12) |
Kimlikten sorumlu kişileri kullanım kısıtları ile ilgili bilgilendirici kurumsal standartlar klavuzu eskizi |
|
13) |
Final kurumsal standartlar kılavuzu çalışması |
|
14) |
Kurumsal standartlar kılavuzu sunuşu
|
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İnsan zihnine ve davranışlarına karşı yakın bir ilgi uyandırmak, hem eleştirel düşünme becerileri elde etmek (özellikle psikolojik teorileri deneysel kanıt kullanarak değerlendirme becerisi), hem de psikolojiyi kanıta dayalı bir bilim olarak algılamak. |
|
2) |
İnsan davranışı hakkında biyopsikososyal bir bakış açısı kazanmak. Yani, davranışın biyolojik, psikolojik, ve sosyal değişkenlerini anlamak. |
|
3) |
Teorik ve uygulama bilgisi edinmek ve temel psikolojik kavram ve bakış açılarını öğrenmek. |
|
4) |
Bilimsel araştırma yöntemlerini takip ederek yöntem ve veri değerlendirme tekniklerini tanımak (örneğin korelasyona dayalı çalışmalar, deneysel, boylamsal, vaka çalışması). |
|
5) |
Ölçme ve araştırma yaparken veya gruplarla çalışırken etik duyarlılık göstermek. |
|
6) |
Psikolojinin temel alanlarını tanımak (bilişsel, gelişim, klinik, sosyal, davranışsal ve biyolojik). |
|
7) |
Niceliksel ve niteliksel bulguları değerlendirirken, raporlar yazarken ve onları sunarken gerekli becerileri edinmek. |
|
8) |
Psikolojik ölçme ve değerlendirme için gerekli temel bilgiyi kazanmak. |
|
9) |
Psikolojiye katkıda bulunacak diğer disiplinlere (sosyoloji, tarih, siyaset bilimi, iletişim, felsefe, antropoloji, edebiyat, hukuk, sanat vd.) ait temel bilgilerin alınması ve bu bilgiyi psikolojik süreçlerin anlaşılması ve yorumlanmasında kullanabilmek. |
3 |