KYR5221 Olgular Eşliğinde Pratik UygulamalarBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar KAYROPRAKTİK (TÜRKÇE, TEZLİ)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
KAYROPRAKTİK (TÜRKÇE, TEZLİ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
KYR5221 Olgular Eşliğinde Pratik Uygulamalar Güz
Bahar
2 2 3 8
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. GÖKAY GÖRMELİ
Dersin Amacı: Bu ders, öğrencilerin gerçek klinik vakalar üzerinden pratik uygulamalar yaparak, teorik bilgilerini klinik pratiğe dönüştürmelerini ve klinik becerilerini geliştirmelerini amaçlamaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, klinik vakaları analiz edebilecek, tedavi süreçlerini planlayabilecek ve gerçek vakalar üzerinden klinik becerilerini geliştirebilecektir.

Dersin İçeriği

Bu derste çeşitli klinik vakalar, hasta değerlendirme, tedavi planlaması, klinik karar verme ve vaka analizleri ele alınacaktır. Öğrenciler, vakalar üzerinden pratiğe dayalı öğrenme fırsatları bulacaklardır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Kanıta dayalı bilim nedir? Tarihçesi?
2) Kanıta dayalı kayropraktik uygulamalrını anlamak. Kanıta dayalı multidisipliner hasta takibi yapabilmeyi anlamak.
3) Logoritmik çalışma yapmayı öğrenmek.
4) Logoritmik çalışma ışığında ön tanı, tanı ve ayrıcı tanıları belirmeği öğrenmek.
5) Bireysel ve gurup çalışmaları yapmak.
6) Genel tekrar
7) Klinik soruşturma yapmayı öğrenmek
8) Servikal, torakal, lomber, sakrum ve pelvic ortopedik testlerin tekrarı
9) Logoritmik çalışma tekrarı
10) Muayene formları üzerinde çalışma. Standart okunulur ve paylaşılır data belgelemeyi yapmak.
11) Sağlığı desteklemek ve önlemleyici sağlık uygulamaları ve kanıta dayalı kayropraktik uygulamaları
12) Haftalar Öğrenciler birbiri üzerinde uygulamalar yapar I
13) Haftalar Öğrenciler birbiri üzerinde uygulamalar yapar II
14) Genel Tekrar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders içerikleri haftalık olarak paylaşılacaktır.
Diğer Kaynaklar: chief, editor i., et al. Principles and Practice of Chiropractic. McGraw-Hill, New York, 2005.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Proje 5 20 100
Ödevler 2 16 32
Toplam İş Yükü 188

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Kayropraktik alanındaki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek.
2) Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek ve bu değerleri öğretebilmek.
3) Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak, bağımsız çalışmalar planlayabilmek.
4) Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda, ilgili model/kuramları kullanarak, Kayropraktik gerektiren durumlarda kanıta dayalı uygulamaları tanımlamak ve bu bilgileri uygulamaya aktarabilmek.
5) Toplumsal sorumluluk bilinci ile interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak.
6) Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim, danışmanlık ve alanında liderlik becerisine sahip olmak.
7) Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek.
8) Güncel, etkin iletişim becerilerini kullanabilmek; sağlık ekibi içinde etkin çalışabilme becerisi kazanmak.
9) Kayropraktik uygulamaları için gerekli olan modern alet, teknik ve modaliteleri, bilişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanarak teknolojik çözümler üretebilmek.
10) Sağlık bilimleri ile ilgili bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak, alanı ile ilgili sistematik veri analizi yapabilmek.
11) En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim kurmak ve stratejik yaklaşımla projeler geliştirebilmek.
12) Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model olma, disiplinler arası etkileşimi kavramak ve kullanmak.