Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Kanıta dayalı bilim nedir? Tarihçesi? |
|
2) |
Kanıta dayalı kayropraktik uygulamalrını anlamak. Kanıta dayalı multidisipliner hasta takibi yapabilmeyi anlamak. |
|
3) |
Logoritmik çalışma yapmayı öğrenmek. |
|
4) |
Logoritmik çalışma ışığında ön tanı, tanı ve ayrıcı tanıları belirmeği öğrenmek. |
|
5) |
Bireysel ve gurup çalışmaları yapmak. |
|
6) |
Genel tekrar |
|
7) |
Klinik soruşturma yapmayı öğrenmek |
|
8) |
Servikal, torakal, lomber, sakrum ve pelvic ortopedik testlerin tekrarı |
|
9) |
Logoritmik çalışma tekrarı |
|
10) |
Muayene formları üzerinde çalışma. Standart okunulur ve paylaşılır data belgelemeyi yapmak. |
|
11) |
Sağlığı desteklemek ve önlemleyici sağlık uygulamaları ve kanıta dayalı kayropraktik uygulamaları |
|
12) |
Haftalar Öğrenciler birbiri üzerinde uygulamalar yapar I |
|
13) |
Haftalar Öğrenciler birbiri üzerinde uygulamalar yapar II |
|
14) |
Genel Tekrar |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Kayropraktik alanındaki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek. |
|
2) |
Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek ve bu değerleri öğretebilmek. |
|
3) |
Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak, bağımsız çalışmalar planlayabilmek. |
|
4) |
Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda, ilgili model/kuramları kullanarak, Kayropraktik gerektiren durumlarda kanıta dayalı uygulamaları tanımlamak ve bu bilgileri uygulamaya aktarabilmek. |
|
5) |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. |
|
6) |
Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim, danışmanlık ve alanında liderlik becerisine sahip olmak. |
|
7) |
Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. |
|
8) |
Güncel, etkin iletişim becerilerini kullanabilmek; sağlık ekibi içinde etkin çalışabilme becerisi kazanmak. |
|
9) |
Kayropraktik uygulamaları için gerekli olan modern alet, teknik ve modaliteleri, bilişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanarak teknolojik çözümler üretebilmek. |
|
10) |
Sağlık bilimleri ile ilgili bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak, alanı ile ilgili sistematik veri analizi yapabilmek. |
|
11) |
En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim kurmak ve stratejik yaklaşımla projeler geliştirebilmek. |
|
12) |
Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model olma, disiplinler arası etkileşimi kavramak ve kullanmak. |
|