HEMŞİRELİK (TÜRKÇE, DOKTORA)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
HEM6035 Proje ve Makale Yazma Güz 3 0 3 12
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi HAYAT YALIN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Eleştirel makale okuma, bilimsel makale yazım kuralları, hakemlik, SCI, dijital ortam, Ulusal ve Uluslararası projelerin hazırlanması, Avrupa Çerçeve Programları proje adaptasyonu ve dikkat edilecek noktaların öğretilmesi.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1 Makale ve proje yazımı hakkında bilgiye sahip olma
2 Anadilde yazılı ve sözlü anlatım yapabilme
3 Uluslararası kabul gören yayın hazırlayabilme

Dersin İçeriği

1 Eleştirel Makale Okuma, Bilimsel Makale Yazım Kuralları
2 Hakemlik, SCI, Dijital Ortam, Ulusal Ve Uluslararası Projelerin Hazırlanması, Avrupa Çerçeve Programları Proje Adaptasyonu Ve Dikkat Edilecek Noktaların Öğretilmesi, final sınavı

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin tanıtımı
2) Proje nedir?
3) Proje türleri
4) Proje aşamaları
5) Makale ve türleri
6) Eleştirel makale okuma
7) Eleştirel makale okuma
8) Makale yazım kuralları
9) Makale yazım kuralları
10) Makale yazım kuralları
11) Makale yazma çalışması
12) Makale yazma çalışması
13) Makale yazma çalışması
14) Dersin değerlendirilmesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Her hafta verielecek.
Diğer Kaynaklar: - Barley, S., Academic Writing: A Handbook for İnternational students, Routledge, 3.ed., 2011
- Fancher, R., Ruhbilimin Öncüleri, İstanbul: İdea yayınları, 1990, çev. Aziz Yardımlı
- Soles, D., The essentials of academic writing, Wadsworth Cengage Learning, 2.ed., 2009
- Turabian, L. K., A manual for writers of research papers, theses and dissertations, University of Chicago Press Staff, 7.ed, 2007.
- Platon (Eflatun), Şölen-Dostluk, İş Bankası Kültür Yayınları, 9. Basım, 2012, çev. Azra Erhat & Sabahattin Eyüboğlu

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 4 56
Sunum / Seminer 6 8 48
Proje 4 10 40
Ödevler 5 4 20
Ara Sınavlar 1 2 2
Rapor Teslimi 8 5 40
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 250

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Hemşirelik alanındaki bilgilerini beceriye dönüştürebilmek, kapsamlı ve çağdaş bilgi, yaratıcı ve eleştirel düşünebilme becerisine sahip olmak. 4
2) Sağlık bakımı uygulamalarında etik ilke ve kurulların birey ve toplum için önemini bilmek. 5
3) Ulusal ve uluslararası düzeyde birey, aile ve toplumun sağlık sorunlarına ve bakım gereksinimlerine duyarlı, sağlığı koruma, geliştirme ve sağlık sorunlarının çözümüne yönelik toplum destekli, multidisipliner yaklaşımlı yöntemleri kullanabilmek. 4
4) Hemşirelik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal bilgiyi uygulama ile birleştirebilme, sentezleyebilme, araştırma ve uygulamalarına yansıtabilme becerisine sahip olmak. 5
5) Hemşirelik alanındaki güncel mesleki bilişim ve bakım teknolojilerini çok ileri düzeyde kullanabilmek, yeni çözümler üretebilmek. 5
6) Hemşireliğin kavram, ilke ve yöntemlerine ilişkin bilgiye erişebilmek, değerlendirebilmek, bilimsel araştırma yapabilmek, kazandığı bilgi ve becerileri uygulama alanına aktarabilmek. 4
7) Kanıta dayalı uygulamaları takip etmek ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapmak. 4
8) Mesleki uygulamalarında, sağlık alanındaki bilimsel araştırmalar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarındaki gelişim ve değişimleri izlemek. 3
9) Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma ve projelerde rol almak. 5
10) Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirmek. 4
11) Alanı ile ilgili ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapmak. 2
12) Sağlık alanı ile ilgili ileri düzeyde mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirdiği çalışmalar yapmak. 4