HEMŞİRELİK (TÜRKÇE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
HEM6035 | Proje ve Makale Yazma | Bahar | 3 | 0 | 3 | 12 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi HAYAT YALIN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Eleştirel makale okuma, bilimsel makale yazım kuralları, hakemlik, SCI, dijital ortam, Ulusal ve Uluslararası projelerin hazırlanması, Avrupa Çerçeve Programları proje adaptasyonu ve dikkat edilecek noktaların öğretilmesi. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1 Makale ve proje yazımı hakkında bilgiye sahip olma 2 Anadilde yazılı ve sözlü anlatım yapabilme 3 Uluslararası kabul gören yayın hazırlayabilme |
1 Eleştirel Makale Okuma, Bilimsel Makale Yazım Kuralları 2 Hakemlik, SCI, Dijital Ortam, Ulusal Ve Uluslararası Projelerin Hazırlanması, Avrupa Çerçeve Programları Proje Adaptasyonu Ve Dikkat Edilecek Noktaların Öğretilmesi, final sınavı |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin tanıtımı | |
2) | Proje nedir? | |
3) | Proje türleri | |
4) | Proje aşamaları | |
5) | Makale ve türleri | |
6) | Eleştirel makale okuma | |
7) | Eleştirel makale okuma | |
8) | Makale yazım kuralları | |
9) | Makale yazım kuralları | |
10) | Makale yazım kuralları | |
11) | Makale yazma çalışması | |
12) | Makale yazma çalışması | |
13) | Makale yazma çalışması | |
14) | Dersin değerlendirilmesi |
Ders Notları / Kitaplar: | Her hafta verielecek. |
Diğer Kaynaklar: | - Barley, S., Academic Writing: A Handbook for İnternational students, Routledge, 3.ed., 2011 - Fancher, R., Ruhbilimin Öncüleri, İstanbul: İdea yayınları, 1990, çev. Aziz Yardımlı - Soles, D., The essentials of academic writing, Wadsworth Cengage Learning, 2.ed., 2009 - Turabian, L. K., A manual for writers of research papers, theses and dissertations, University of Chicago Press Staff, 7.ed, 2007. - Platon (Eflatun), Şölen-Dostluk, İş Bankası Kültür Yayınları, 9. Basım, 2012, çev. Azra Erhat & Sabahattin Eyüboğlu |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | 56 |
Sunum / Seminer | 6 | 8 | 48 |
Proje | 4 | 10 | 40 |
Ödevler | 5 | 4 | 20 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Rapor Teslimi | 8 | 5 | 40 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 250 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Hemşirelik alanındaki bilgilerini beceriye dönüştürebilmek, kapsamlı ve çağdaş bilgi, yaratıcı ve eleştirel düşünebilme becerisine sahip olmak. | 4 |
2) | Sağlık bakımı uygulamalarında etik ilke ve kurulların birey ve toplum için önemini bilmek. | 5 |
3) | Ulusal ve uluslararası düzeyde birey, aile ve toplumun sağlık sorunlarına ve bakım gereksinimlerine duyarlı, sağlığı koruma, geliştirme ve sağlık sorunlarının çözümüne yönelik toplum destekli, multidisipliner yaklaşımlı yöntemleri kullanabilmek. | 4 |
4) | Hemşirelik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal bilgiyi uygulama ile birleştirebilme, sentezleyebilme, araştırma ve uygulamalarına yansıtabilme becerisine sahip olmak. | 5 |
5) | Hemşirelik alanındaki güncel mesleki bilişim ve bakım teknolojilerini çok ileri düzeyde kullanabilmek, yeni çözümler üretebilmek. | 5 |
6) | Hemşireliğin kavram, ilke ve yöntemlerine ilişkin bilgiye erişebilmek, değerlendirebilmek, bilimsel araştırma yapabilmek, kazandığı bilgi ve becerileri uygulama alanına aktarabilmek. | 4 |
7) | Kanıta dayalı uygulamaları takip etmek ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapmak. | 4 |
8) | Mesleki uygulamalarında, sağlık alanındaki bilimsel araştırmalar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarındaki gelişim ve değişimleri izlemek. | 3 |
9) | Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma ve projelerde rol almak. | 5 |
10) | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirmek. | 4 |
11) | Alanı ile ilgili ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapmak. | 2 |
12) | Sağlık alanı ile ilgili ileri düzeyde mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirdiği çalışmalar yapmak. | 4 |