HEMŞİRELİK (TÜRKÇE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
HEM6034 | Çocukta Psiko-Sosyal Sorunlar | Güz | 3 | 0 | 3 | 12 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi HAYAT YALIN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | yok |
Dersin Amacı: | Çocukluk dönemlerine özgü gelişebilecek psikososyal sorunlar, nedenleri ve sorunlara yönelik hemşirelik yaklaşımlarının irdelenmesi |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Çocukluk çağına özgü psikososyal sağlık 2. Çocukluk çağına özgü psikososyal sağlık sorunları ve nedenleri 3. Uygun hemşirelik girişimlerinin bilinmesi ve uygulanması |
Çocukluk çağı psikososyal sağlık, sorunları ve uygun hemşirelik yaklaşımları |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | |
2) | Çocukluk çağı dönemleri ve psikososyal durumları | |
3) | Çocukluk çağı dönemleri ve psikososyal durumları | |
4) | Çocukluk çağı psikososyal sorunlar-1 | |
5) | Çocukluk çağı psikososyal sorunlar-2 | |
6) | Çocukluk çağı psikososyal sorunlar-3 | |
7) | Çocukluk çağı psikososyal sorunlar-4 | |
8) | Çocukluk çağı psikososyal sorunlar-5 | |
9) | Çocukluk çağı psikososyal sorunlar-6 | |
10) | Çocukluk çağı psikososyal sorunlar-7 | |
11) | Çocukluk çağı psikososyal sorunları ve hemşirelik girişimleri | |
12) | Çocukluk çağı psikososyal sorunları ve hemşirelik girişimleri | |
13) | Çocukluk çağı psikososyal sorunları ve hemşirelik girişimleri | |
14) | Dersin değerlendirilmesi |
Ders Notları / Kitaplar: | Haftalık verilecektir |
Diğer Kaynaklar: | 1. Bauman, Zygmunt. (2010) “Sosyolojik Düşünmek”, Çeviren: Abdullah Yılmaz, Ayrıntı Yayınları, İstanbul 2. UNICEF, (2012) “Türkiye’de Çocuk ve Genç Nüfusun Durumunun Analizi 2012”, http://panel. unicef.org.tr/vera/app/var/files/s/i/sitan-tur-final-2012.pdf), (Erişim tarihi: 29.08.2013). 3. CANATAN, Kadir- YILDIRIM, Ergün, Aile Sosyolojisi, Açılım Kitap, İstanbul, 2011. 4. KUZUCU, Yaşar, Küçükler İçin Büyüklere- Çocuk Ve Eren Ruh Sağlığı, Nobel Yayınları,Ankara,2008. 5. TEZCAN, Mahmut, Çocuk Sosyolojisi, Kök Yayıncılık, Ankara,2005. 6. YAVUZER, Haluk, Ana-Baba ve Çocuk, Remzi Kitabevi, İstanbul,2005 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 8 | 112 |
Sunum / Seminer | 6 | 7 | 42 |
Ödevler | 8 | 5 | 40 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 240 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Hemşirelik alanındaki bilgilerini beceriye dönüştürebilmek, kapsamlı ve çağdaş bilgi, yaratıcı ve eleştirel düşünebilme becerisine sahip olmak. | 2 |
2) | Sağlık bakımı uygulamalarında etik ilke ve kurulların birey ve toplum için önemini bilmek. | 5 |
3) | Ulusal ve uluslararası düzeyde birey, aile ve toplumun sağlık sorunlarına ve bakım gereksinimlerine duyarlı, sağlığı koruma, geliştirme ve sağlık sorunlarının çözümüne yönelik toplum destekli, multidisipliner yaklaşımlı yöntemleri kullanabilmek. | 3 |
4) | Hemşirelik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal bilgiyi uygulama ile birleştirebilme, sentezleyebilme, araştırma ve uygulamalarına yansıtabilme becerisine sahip olmak. | 4 |
5) | Hemşirelik alanındaki güncel mesleki bilişim ve bakım teknolojilerini çok ileri düzeyde kullanabilmek, yeni çözümler üretebilmek. | 4 |
6) | Hemşireliğin kavram, ilke ve yöntemlerine ilişkin bilgiye erişebilmek, değerlendirebilmek, bilimsel araştırma yapabilmek, kazandığı bilgi ve becerileri uygulama alanına aktarabilmek. | 4 |
7) | Kanıta dayalı uygulamaları takip etmek ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapmak. | 5 |
8) | Mesleki uygulamalarında, sağlık alanındaki bilimsel araştırmalar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarındaki gelişim ve değişimleri izlemek. | 2 |
9) | Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma ve projelerde rol almak. | 3 |
10) | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirmek. | 3 |
11) | Alanı ile ilgili ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapmak. | 2 |
12) | Sağlık alanı ile ilgili ileri düzeyde mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirdiği çalışmalar yapmak. | 4 |