HEMŞİRELİK (TÜRKÇE, DOKTORA)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
HEM6034 Çocukta Psiko-Sosyal Sorunlar Güz 3 0 3 12
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi HAYAT YALIN
Opsiyonel Program Bileşenleri: yok
Dersin Amacı: Çocukluk dönemlerine özgü gelişebilecek psikososyal sorunlar, nedenleri ve sorunlara yönelik hemşirelik yaklaşımlarının irdelenmesi

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Çocukluk çağına özgü psikososyal sağlık
2. Çocukluk çağına özgü psikososyal sağlık sorunları ve nedenleri
3. Uygun hemşirelik girişimlerinin bilinmesi ve uygulanması

Dersin İçeriği

Çocukluk çağı psikososyal sağlık, sorunları ve uygun hemşirelik yaklaşımları

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş
2) Çocukluk çağı dönemleri ve psikososyal durumları
3) Çocukluk çağı dönemleri ve psikososyal durumları
4) Çocukluk çağı psikososyal sorunlar-1
5) Çocukluk çağı psikososyal sorunlar-2
6) Çocukluk çağı psikososyal sorunlar-3
7) Çocukluk çağı psikososyal sorunlar-4
8) Çocukluk çağı psikososyal sorunlar-5
9) Çocukluk çağı psikososyal sorunlar-6
10) Çocukluk çağı psikososyal sorunlar-7
11) Çocukluk çağı psikososyal sorunları ve hemşirelik girişimleri
12) Çocukluk çağı psikososyal sorunları ve hemşirelik girişimleri
13) Çocukluk çağı psikososyal sorunları ve hemşirelik girişimleri
14) Dersin değerlendirilmesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Haftalık verilecektir
Diğer Kaynaklar: 1. Bauman, Zygmunt. (2010) “Sosyolojik Düşünmek”, Çeviren: Abdullah Yılmaz, Ayrıntı Yayınları, İstanbul
2. UNICEF, (2012) “Türkiye’de Çocuk ve Genç Nüfusun Durumunun Analizi 2012”, http://panel. unicef.org.tr/vera/app/var/files/s/i/sitan-tur-final-2012.pdf), (Erişim tarihi: 29.08.2013).
3. CANATAN, Kadir- YILDIRIM, Ergün, Aile Sosyolojisi, Açılım Kitap,
İstanbul, 2011.
4. KUZUCU, Yaşar, Küçükler İçin Büyüklere- Çocuk Ve Eren Ruh Sağlığı,
Nobel Yayınları,Ankara,2008.
5. TEZCAN, Mahmut, Çocuk Sosyolojisi, Kök Yayıncılık, Ankara,2005.
6. YAVUZER, Haluk, Ana-Baba ve Çocuk, Remzi Kitabevi, İstanbul,2005

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 8 112
Sunum / Seminer 6 7 42
Ödevler 8 5 40
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 240

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Hemşirelik alanındaki bilgilerini beceriye dönüştürebilmek, kapsamlı ve çağdaş bilgi, yaratıcı ve eleştirel düşünebilme becerisine sahip olmak. 2
2) Sağlık bakımı uygulamalarında etik ilke ve kurulların birey ve toplum için önemini bilmek. 5
3) Ulusal ve uluslararası düzeyde birey, aile ve toplumun sağlık sorunlarına ve bakım gereksinimlerine duyarlı, sağlığı koruma, geliştirme ve sağlık sorunlarının çözümüne yönelik toplum destekli, multidisipliner yaklaşımlı yöntemleri kullanabilmek. 3
4) Hemşirelik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal bilgiyi uygulama ile birleştirebilme, sentezleyebilme, araştırma ve uygulamalarına yansıtabilme becerisine sahip olmak. 4
5) Hemşirelik alanındaki güncel mesleki bilişim ve bakım teknolojilerini çok ileri düzeyde kullanabilmek, yeni çözümler üretebilmek. 4
6) Hemşireliğin kavram, ilke ve yöntemlerine ilişkin bilgiye erişebilmek, değerlendirebilmek, bilimsel araştırma yapabilmek, kazandığı bilgi ve becerileri uygulama alanına aktarabilmek. 4
7) Kanıta dayalı uygulamaları takip etmek ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapmak. 5
8) Mesleki uygulamalarında, sağlık alanındaki bilimsel araştırmalar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarındaki gelişim ve değişimleri izlemek. 2
9) Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma ve projelerde rol almak. 3
10) Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirmek. 3
11) Alanı ile ilgili ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapmak. 2
12) Sağlık alanı ile ilgili ileri düzeyde mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirdiği çalışmalar yapmak. 4