HEMŞİRELİK (TÜRKÇE, DOKTORA)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
HEM6033 Perinatoloji Hemşireliği Güz 3 0 3 12
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi HAYAT YALIN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok.
Dersin Amacı: Öğrencinin sağlıklı gebelik, doğum ve doğum sonrası dönem için geliştirilen standartları bakım modellerini öğrenmesini sağlamak. Standart bakım modellerinin hemşirelik bakım girişimlerinde kullanılmasının önemini ve gerekliliğini hakkında farkındalık yaratmak ve uygulamaya yansıtma bilincini kazandırmaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1 Perinatal bakım modellerinin geliştirilmesi ve yaygınlaştırılmasına için çalışmalar yapabilir ve kullanılan modelin sonuçlarını değerlendirebilir.
2 Standart bakım modellerini hemşirelik uygulamalarında kullanabilir.
3 Sağlıklı gebelik, doğum ve doğum sonu dönemle ilgili perinatal hemşirelik bakım standartlarını bilir.
4 Perinatoloji hemşireliğinin rol ve görevlerini yapar.
5 Dünyada ve ülkemizdeki perinatal hizmetlerin durum değerlendirmesini bilir.

Dersin İçeriği

Dünyada ve ülkemizde Perinatal bakım hizmetleri ve önemi
Perinatal bakımda ekibin ve hemşirenin rolü
Perinatoloji hemşireliğinde vaka yönetimi ve klinik pathway
Prekonsepsiyonel dönemde bakım
Normal gebe izlemde bakım standartları ve örnekler
Riskli gebelerde bakım standartları ve örnekler I
Doğum eyleminde bakım standartları ve örnekler
Doğum sonu bakım standartları ve örnekler
Perinatal evde bakım hizmetleri

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin tanıtılması.
2) Dünyada ve ülkemizde Perinatal bakım hizmetleri ve önemi
3) Perinatal bakımda ekibin ve hemşirenin rolü
4) Perinatoloji hemşireliğinde vaka yönetimi ve klinik pathway
5) Prekonsepsiyonel dönemde bakım
6) Normal gebe izlemde bakım standartları ve örnekler
7) Riskli gebelerde bakım standartları ve örnekler I
8) Riskli gebelerde bakım standartları ve örnekler II
9) Doğum eyleminde bakım standartları ve örnekler
10) Doğum sonu bakım standartları ve örnekler
11) Perinatal evde bakım hizmetleri
12) Vaka çalışması
13) Vaka çalışması
14) Dersin değerlendirilmesi.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Her hafta verilecek.
Diğer Kaynaklar: Maternal Newborn Nursing care, Towle M.A. Pearson Prentice Hall 2009.
Maternity & Women’s Health Care.Lowdermilk DL, Perry SE, Mosby 2004.
Perinatal Nursing. Simpson KR, Creehan PA. Lipincott Company. Philadelphia 2008.
Postnatal Care evidence and Guidelines for management, Bick D., Macarthur C., Winter H., Churchill Livingstone Elsevier 2009.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 9 126
Sınıf Dışı Ders Çalışması 5 10 50
Sunum / Seminer 4 8 32
Ödevler 4 8 32
Küçük Sınavlar 2 4 8
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 250

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Hemşirelik alanındaki bilgilerini beceriye dönüştürebilmek, kapsamlı ve çağdaş bilgi, yaratıcı ve eleştirel düşünebilme becerisine sahip olmak. 2
2) Sağlık bakımı uygulamalarında etik ilke ve kurulların birey ve toplum için önemini bilmek. 4
3) Ulusal ve uluslararası düzeyde birey, aile ve toplumun sağlık sorunlarına ve bakım gereksinimlerine duyarlı, sağlığı koruma, geliştirme ve sağlık sorunlarının çözümüne yönelik toplum destekli, multidisipliner yaklaşımlı yöntemleri kullanabilmek. 2
4) Hemşirelik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal bilgiyi uygulama ile birleştirebilme, sentezleyebilme, araştırma ve uygulamalarına yansıtabilme becerisine sahip olmak. 3
5) Hemşirelik alanındaki güncel mesleki bilişim ve bakım teknolojilerini çok ileri düzeyde kullanabilmek, yeni çözümler üretebilmek. 3
6) Hemşireliğin kavram, ilke ve yöntemlerine ilişkin bilgiye erişebilmek, değerlendirebilmek, bilimsel araştırma yapabilmek, kazandığı bilgi ve becerileri uygulama alanına aktarabilmek. 3
7) Kanıta dayalı uygulamaları takip etmek ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapmak. 4
8) Mesleki uygulamalarında, sağlık alanındaki bilimsel araştırmalar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarındaki gelişim ve değişimleri izlemek. 1
9) Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma ve projelerde rol almak. 1
10) Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirmek. 3
11) Alanı ile ilgili ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapmak. 2
12) Sağlık alanı ile ilgili ileri düzeyde mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirdiği çalışmalar yapmak. 2