HEMŞİRELİK (TÜRKÇE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
HEM6033 | Perinatoloji Hemşireliği | Güz | 3 | 0 | 3 | 12 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi HAYAT YALIN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok. |
Dersin Amacı: | Öğrencinin sağlıklı gebelik, doğum ve doğum sonrası dönem için geliştirilen standartları bakım modellerini öğrenmesini sağlamak. Standart bakım modellerinin hemşirelik bakım girişimlerinde kullanılmasının önemini ve gerekliliğini hakkında farkındalık yaratmak ve uygulamaya yansıtma bilincini kazandırmaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1 Perinatal bakım modellerinin geliştirilmesi ve yaygınlaştırılmasına için çalışmalar yapabilir ve kullanılan modelin sonuçlarını değerlendirebilir. 2 Standart bakım modellerini hemşirelik uygulamalarında kullanabilir. 3 Sağlıklı gebelik, doğum ve doğum sonu dönemle ilgili perinatal hemşirelik bakım standartlarını bilir. 4 Perinatoloji hemşireliğinin rol ve görevlerini yapar. 5 Dünyada ve ülkemizdeki perinatal hizmetlerin durum değerlendirmesini bilir. |
Dünyada ve ülkemizde Perinatal bakım hizmetleri ve önemi Perinatal bakımda ekibin ve hemşirenin rolü Perinatoloji hemşireliğinde vaka yönetimi ve klinik pathway Prekonsepsiyonel dönemde bakım Normal gebe izlemde bakım standartları ve örnekler Riskli gebelerde bakım standartları ve örnekler I Doğum eyleminde bakım standartları ve örnekler Doğum sonu bakım standartları ve örnekler Perinatal evde bakım hizmetleri |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin tanıtılması. | |
2) | Dünyada ve ülkemizde Perinatal bakım hizmetleri ve önemi | |
3) | Perinatal bakımda ekibin ve hemşirenin rolü | |
4) | Perinatoloji hemşireliğinde vaka yönetimi ve klinik pathway | |
5) | Prekonsepsiyonel dönemde bakım | |
6) | Normal gebe izlemde bakım standartları ve örnekler | |
7) | Riskli gebelerde bakım standartları ve örnekler I | |
8) | Riskli gebelerde bakım standartları ve örnekler II | |
9) | Doğum eyleminde bakım standartları ve örnekler | |
10) | Doğum sonu bakım standartları ve örnekler | |
11) | Perinatal evde bakım hizmetleri | |
12) | Vaka çalışması | |
13) | Vaka çalışması | |
14) | Dersin değerlendirilmesi. |
Ders Notları / Kitaplar: | Her hafta verilecek. |
Diğer Kaynaklar: | Maternal Newborn Nursing care, Towle M.A. Pearson Prentice Hall 2009. Maternity & Women’s Health Care.Lowdermilk DL, Perry SE, Mosby 2004. Perinatal Nursing. Simpson KR, Creehan PA. Lipincott Company. Philadelphia 2008. Postnatal Care evidence and Guidelines for management, Bick D., Macarthur C., Winter H., Churchill Livingstone Elsevier 2009. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 9 | 126 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 5 | 10 | 50 |
Sunum / Seminer | 4 | 8 | 32 |
Ödevler | 4 | 8 | 32 |
Küçük Sınavlar | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 250 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Hemşirelik alanındaki bilgilerini beceriye dönüştürebilmek, kapsamlı ve çağdaş bilgi, yaratıcı ve eleştirel düşünebilme becerisine sahip olmak. | 2 |
2) | Sağlık bakımı uygulamalarında etik ilke ve kurulların birey ve toplum için önemini bilmek. | 4 |
3) | Ulusal ve uluslararası düzeyde birey, aile ve toplumun sağlık sorunlarına ve bakım gereksinimlerine duyarlı, sağlığı koruma, geliştirme ve sağlık sorunlarının çözümüne yönelik toplum destekli, multidisipliner yaklaşımlı yöntemleri kullanabilmek. | 2 |
4) | Hemşirelik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal bilgiyi uygulama ile birleştirebilme, sentezleyebilme, araştırma ve uygulamalarına yansıtabilme becerisine sahip olmak. | 3 |
5) | Hemşirelik alanındaki güncel mesleki bilişim ve bakım teknolojilerini çok ileri düzeyde kullanabilmek, yeni çözümler üretebilmek. | 3 |
6) | Hemşireliğin kavram, ilke ve yöntemlerine ilişkin bilgiye erişebilmek, değerlendirebilmek, bilimsel araştırma yapabilmek, kazandığı bilgi ve becerileri uygulama alanına aktarabilmek. | 3 |
7) | Kanıta dayalı uygulamaları takip etmek ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapmak. | 4 |
8) | Mesleki uygulamalarında, sağlık alanındaki bilimsel araştırmalar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarındaki gelişim ve değişimleri izlemek. | 1 |
9) | Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma ve projelerde rol almak. | 1 |
10) | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirmek. | 3 |
11) | Alanı ile ilgili ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapmak. | 2 |
12) | Sağlık alanı ile ilgili ileri düzeyde mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirdiği çalışmalar yapmak. | 2 |