Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
dersin tanıtımı |
|
2) |
Üreme Sağlığı Kavramı Üreme Hakları ve Cinsel Hakları |
|
3) |
Üreme Sağlığına Yönelik Uluslararası ve Ulusal Düzenlemeler Üreme Sağlığı Hizmetlerinde Hemşirenin Rolü |
|
4) |
Kadın ve Erkek Üreme Organları Anatomisi ve Endokrinolojisi Gebeliğin Oluşması ve Doğum |
|
5) |
Ergen Sağlığı ve Cinselliği |
|
6) |
Aile Planlaması Danışmanlığı Aile Planlaması Hizmetlerinin Kalitesinin Arttırılması İnfertilite ve İnfertil Çiftlerede Hemşirelik Yaklaşımları |
|
7) |
Adölesanlarda Aile Planlaması ve Gebelik |
|
8) |
Güvenli Cinsellik ve Cinsel Sorunlar |
|
9) |
Güvenli Annelik (Kadın ve bebek Açısından) |
|
10) |
Toplum Sağlığı Açısından Cinsel Yolla Bulaşan Hastalıklar ve Neden Olan Etkenler |
|
11) |
Cinsel Sağlığın Korunması Açısından Önlemler ve Hemşirenin Sorumlulukları |
|
12) |
Kültür ve Üreme Sağlığına Katılımı |
|
13) |
Evlilik Öncesi Danışmanlık |
|
14) |
Dersin değerlendirilmesi |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
haftalık verilecektir |
Diğer Kaynaklar: |
Beckmann C.R.B., Ling F.W., Barzansky B.M., Herbert W.N.P., Laube D.W., Smith R.P. (2010). Obstetrics and Gynecology, Lippincott Williams & Wilkins, 6th Ed., Philadelphia.
Güngör Z. (2000). Cinsel Davranışlar ve Kondom, Hacettepe Toplum Hekimliği Bülteni, Ocak, 21(1).
Set T, Dağdeviren N, Aktürk Z. (2006). Ergenlerde Cinsellik Genel Tıp Dergisi, 16(3):137-141
Taşkın L. (2009). Doğum ve Kadın Sağlığı Hemşireliği, Sistem Ofset Matbaacılık, Ankara.
Bulut A, Ortaylı N. (2004). Bir Araştırmanın Düşündürdükleri: Cinsel Sağlık Ama Nasıl? STED, 13(2):60-63. Cinsel Eğitim Tedavi ve Araştırma Derneği, Güvenli Cinsellik, Ed: Özgülnar N., Pektaş H., Cinsel Sağlık ve Üreme Sağlığı Alanında Ulusal ve Yerel Medya Yoluyla Savunuculuk Projesi, http://www.cetad.org.tr/CetadData/Book/19/269201116425-bilgilendirme_dosyasi_4.pdf, |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Hemşirelik alanındaki bilgilerini beceriye dönüştürebilmek, kapsamlı ve çağdaş bilgi, yaratıcı ve eleştirel düşünebilme becerisine sahip olmak. |
2 |
2) |
Sağlık bakımı uygulamalarında etik ilke ve kurulların birey ve toplum için önemini bilmek. |
5 |
3) |
Ulusal ve uluslararası düzeyde birey, aile ve toplumun sağlık sorunlarına ve bakım gereksinimlerine duyarlı, sağlığı koruma, geliştirme ve sağlık sorunlarının çözümüne yönelik toplum destekli, multidisipliner yaklaşımlı yöntemleri kullanabilmek. |
2 |
4) |
Hemşirelik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal bilgiyi uygulama ile birleştirebilme, sentezleyebilme, araştırma ve uygulamalarına yansıtabilme becerisine sahip olmak. |
2 |
5) |
Hemşirelik alanındaki güncel mesleki bilişim ve bakım teknolojilerini çok ileri düzeyde kullanabilmek, yeni çözümler üretebilmek. |
|
6) |
Hemşireliğin kavram, ilke ve yöntemlerine ilişkin bilgiye erişebilmek, değerlendirebilmek, bilimsel araştırma yapabilmek, kazandığı bilgi ve becerileri uygulama alanına aktarabilmek. |
|
7) |
Kanıta dayalı uygulamaları takip etmek ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapmak. |
|
8) |
Mesleki uygulamalarında, sağlık alanındaki bilimsel araştırmalar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarındaki gelişim ve değişimleri izlemek. |
2 |
9) |
Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma ve projelerde rol almak. |
|
10) |
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirmek. |
|
11) |
Alanı ile ilgili ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapmak. |
|
12) |
Sağlık alanı ile ilgili ileri düzeyde mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirdiği çalışmalar yapmak. |
|