Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersin tanıtılması. |
|
2) |
Böbrek Yapı Ve Fonksiyonları, Tanı Testleri,Hemşirelik Uygulamaları |
|
3) |
Böbrek Hastalarında Hemşirelik Tanılaması |
|
4) |
Böbrek Hastalıklarını Önlemeye Yönelik Evrensel Önlemler. |
|
5) |
Böbrek Hastalıklarına Neden Olan Diğer Sistem Hastalıkları ve Nefotoksinler. (HT, Hipotansiyon, Hipotansiyon, Kardiyovasküler Hastalıklar, Sepsis, DM) |
|
6) |
Böbreklerin Enfeksiyon Hastalıkları (Pyelonefritler) |
|
7) |
Akut ve Kronik Glomerulonefrit, Nefrotik Sendrom |
|
8) |
Akut Böbrek Yetmezliği |
|
9) |
Kronik Böbrek Yetmezliği |
|
10) |
Kronik Böbrek Yetmezliğinde Özel Sorunlar ve Aşılar |
|
11) |
Kronik Böbrek Yetmezliğinde Tedavi Seçenekleri ve Hemşirelik bakımı |
|
12) |
Kronik Böbrek Yetmezliğinde Tedavi Seçenekleri ve Hemşirelik bakımı |
|
13) |
Crush Send, Amiloidoz,Lupus Nefriti |
|
14) |
Dersin Değerlendirilmesi. |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Her ders verilecektir. |
Diğer Kaynaklar: |
1)Adams, Josephson, Holland. (2005). Pharmacology for Nurses. Pearson Education. New Jersey. 2)Ommaty R. (2008-2010). Vademecum Modern İlaç Rehberi, Ankara. 3)Akbayrak, Erkal İlhan, Ançel, Albayrak. (Ed.) (2007). Hemşirelik Bakım Planları (Dahiliye-Cerrahi Hemşireliği ve Psiko-sosyal Boyut). Ankara: Alter Yayıncılık 4)Akdemir, Birol. (2005). İç Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı, Genişletilmiş 2. Baskı, Ankara: Sistem Ofset. 5)Birol (2007). Hemşirelik Süreci Hemşirelik Bakımında Sistematik Yaklaşım. İzmir: Etki Matbaacılık Yayıncılık Ltd. Şti. 6)Brottmiller. (Ed.) (2002). Medical-Surgical Nursing: An Integrated Approach, Second Edition. United States of America. 7)Durmaz Akyol. (2005). Üriner Sistem Hastalıklarında Bakım. İzmir: Meta Basım Matbaacılık Hizmetleri. 8)Fadıloğlu. (Ed.) (2003). Kronik Hastalıklarda Bakım II. İzmir: Meta Basım Matbaacılık Hizmetleri. 9)Gulanick, Kloop, Galanes, Gradishar, Puzas. (2007) Nursing Care Plans, Nursing Diagnosis and Intervention. Mosby Year Book. United States of America. 10)Hagler, (2004) Medical Surgical Nursing. (Ed.) Sharon M Lewis, Margaret M Heitkamper, Shannon R Dırksen, Mosby company, Unites States of America. 11)Karadakovan A, Eti Aslan F. (2010). Dahili ve Cerrahi Hastalıklarda Bakım. Adana: Nobel Kitabevi. 12)Lewis, Heitkemper, Dirksen. (2004) Medical-Surgical Nursing. Assessment and Management of Clinical Problems. Sixth Edition. Mosby. United States of America. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Hemşirelik alanındaki bilgilerini beceriye dönüştürebilmek, kapsamlı ve çağdaş bilgi, yaratıcı ve eleştirel düşünebilme becerisine sahip olmak. |
2 |
2) |
Sağlık bakımı uygulamalarında etik ilke ve kurulların birey ve toplum için önemini bilmek. |
4 |
3) |
Ulusal ve uluslararası düzeyde birey, aile ve toplumun sağlık sorunlarına ve bakım gereksinimlerine duyarlı, sağlığı koruma, geliştirme ve sağlık sorunlarının çözümüne yönelik toplum destekli, multidisipliner yaklaşımlı yöntemleri kullanabilmek. |
2 |
4) |
Hemşirelik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal bilgiyi uygulama ile birleştirebilme, sentezleyebilme, araştırma ve uygulamalarına yansıtabilme becerisine sahip olmak. |
2 |
5) |
Hemşirelik alanındaki güncel mesleki bilişim ve bakım teknolojilerini çok ileri düzeyde kullanabilmek, yeni çözümler üretebilmek. |
3 |
6) |
Hemşireliğin kavram, ilke ve yöntemlerine ilişkin bilgiye erişebilmek, değerlendirebilmek, bilimsel araştırma yapabilmek, kazandığı bilgi ve becerileri uygulama alanına aktarabilmek. |
|
7) |
Kanıta dayalı uygulamaları takip etmek ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapmak. |
2 |
8) |
Mesleki uygulamalarında, sağlık alanındaki bilimsel araştırmalar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarındaki gelişim ve değişimleri izlemek. |
3 |
9) |
Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma ve projelerde rol almak. |
3 |
10) |
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirmek. |
2 |
11) |
Alanı ile ilgili ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapmak. |
|
12) |
Sağlık alanı ile ilgili ileri düzeyde mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirdiği çalışmalar yapmak. |
2 |