Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Duyum ve Algı; Tanımlar, farklılıkları, duyu organları |
|
2) |
Duyum ve Algıyla ilgili yaklaşımlar, Algı özellikleri, Algıyı etkileyen faktörler |
|
3) |
İşitme Algısı; Gelişimi ve erken dönemde desteklenmesi |
|
4) |
Görme Algısı; Gelişimi ve erken dönemde desteklenmesi |
|
5) |
Dokunma Algısı; Gelişimi ve erken dönemde desteklenmesi |
|
6) |
Koku ve Tad AlmaAlgısı; Gelişimi ve erken dönemde desteklenmesi |
|
7) |
Propriosepsiyon; Gelişimi ve erken dönemde desteklenmesi |
|
8) |
Denge Duyusu; Gelişimi ve erken dönemde desteklenmesi |
|
9) |
Ara sınav |
|
10) |
Algı gelişimini destekleyen etkinlikler; Aile ve ev içinde / aileye öneriler |
|
11) |
Algı gelişimini destekleyen etkinlikler; Kurumda / profesyonellere öneriler |
|
12) |
Proje Sunumları / Algı gelişimini destekleyen öneriler geliştirme |
|
13) |
Proje Sunumları / Algı gelişimini destekleyen öneriler geliştirme |
|
14) |
Çocuklarda baskın bir algı var mıdır? / Sınıf Tartışması |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Dunstan, P.J. (2009), Child Sense, Bantam Books, USA.
Lezak Deutsch, M. ( 1983), Neuropsychological Assessment, Oxford University Press, USA.
Madi, B. (2011), Öğrenme Beyinde Nasıl Oluşur, 2. Baskı, Efil Yayınevi, İstanbul.
Perkins, M. (1983), Sesnsing the World, Hackett Publishing Company, USA.
Rookes, P.; Wilson, J. (2000), Perception, Routladge, Great Britain.
San Bayhan, P.; Artan, İ. (2004), Çocuk Gelişimi ve Eğitimi, MORPA Kültür Yayınları, İstanbul. |
Diğer Kaynaklar: |
Schiffman, H.R. (2001), Sensation and Perception, 5th ed., John Wiley & Sons Inc., USA.
Silberg, J. (2006), Learning Games Exploring the Senses, Gryphon House Inc., Beltsville. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak. |
|
2) |
Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek. |
|
3) |
Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek. |
|
4) |
Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek |
|
5) |
İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek. |
|
6) |
Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek. |
|
7) |
İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek. |
|
8) |
İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek. |
|
9) |
Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek. |
|
10) |
Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek. |
|
11) |
Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek. |
|
12) |
Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek. |
|
13) |
Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek. |
|
14) |
Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak. |
|