ÇOCUK GELİŞİMİ (TÜRKÇE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
CGB3069 | Çocuk Yogası | Bahar | 2 | 0 | 2 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. GÜLNİHAL ESRA KORKUT |
Dersin Amacı: | Çocuk yogasının tekniklerini öğretmek |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Çocukların bedensel farkındalıklarını, nefeslerini ve yaratıcılıklarını geliştirmek. |
Temel çocuk yogası hareketleri, ısınma hareketleri, nefes teknikleri, hikayeler, oyunlar, rahatlama ve görselleme teknikleri. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Yoga nedir? | |
2) | Çocuk yogası nedir? | |
3) | Çocuk yogasının faydaları | |
4) | Çocukların gelişimsel özellikleri | |
5) | Sınıf yönetimi | |
6) | Eğitmenin dikkat etmesi gereken kurallar | |
7) | Temel çocuk yogası hareketleri ve faydaları | |
8) | Temel çocuk yogası hareketleri ve faydaları | |
9) | Isınma hareketleri | |
10) | Nefes teknikleri | |
11) | Hikaye seçenekleri | |
12) | Oyunlar | |
13) | Rahatlama ve görselleme teknikleri | |
14) | Özel ihtiyaçları olan çocuklara yoganın faydaları nelerdir ve bu çocuklarla nasıl çalışılır? |
Ders Notları / Kitaplar: | Haftalık olarak verilecektir. Will be given weekly. |
Diğer Kaynaklar: | Yoga The Holistic Way: BKS IYENGAR, The Chıldren?s Yoga Book: Thia Lubi, Yoga For Kids: Liz Lark, Yoga Kids: Marsha Wenig, Creative Visualisation with Children: Jennifer Day, Yoga For The Special Child: Sonia Sumar, Yoga Education For Children: Swami Satyananda Sraswati |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Uygulama | 3 | 6 | 18 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 10 | 10 | 100 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 150 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Çocuğun fiziksel, bilişsel, sosyal-duygusal gelişim alanlarını kapsayan, kuramsal ve uygulama bilgisine sahip olmak. | 5 |
2) | Mesleki uygulamalarda etik ilke ve değerlere uygun davranmak. | 5 |
3) | Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak, yaşam boyu öğrenme ilkesini benimsemek. | 5 |
4) | Çocuk gelişim evrelerini bilmek ve çocukların bilişsel, duyuşsal, psiko-motor gelişimine uygun model/kuramları kullanabilmek. | 5 |
5) | Toplumsal sorumluluk bilinciyle, mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlamak, uygulamak ve değerlendirmek. | 5 |
6) | Çocuk ve ailelere yönelik rehberlik/danışmanlık çalışmalarında etkin iletişim yöntemlerini kullanabilmek. | 5 |
7) | Çocuğun gelişim evrelerini dikkate alarak, çocuk ve aile sorunlarına duyarlı olmak, kişilik kazandırıcı ve hayata hazırlayıcı eğitim ve öğretim yöntemlerini uygulamak. | 5 |
8) | Çocuğun gelişim evrelerine uygun olarak eğitim ve iletişim materyalleri kullanmak, eğitim ortamı düzenlemek. | 5 |
9) | Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında interdisipliner bir yaklaşımla sorumluluk almak, bilişim teknolojilerini kullanmak, proje ve etkinliklerde bulunmak. | 5 |
10) | Çocuk sağlığı gelişimine özgü araştırma alanlarında bilgi teknolojilerini kullanmak. | 5 |
11) | En az bir yabancı dil kullanarak alanındaki bilgileri izlemek ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | 5 |
12) | Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgileri kullanarak, çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşları ve topluma örnek olmak. | 5 |