SİNEMA VE TELEVİZYON | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
FTV3985 | Film Ses | Bahar | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi CEMAL BARKIN ENGİN |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi CEMAL BARKIN ENGİN |
Dersin Amacı: | Bu dersi tamamlayan öğrenciler, ses ve ses teknolojisi hakkında temel bilgiler edinir, sayısal ses işleyen endüstri standardı yazılımlar hakkında deneyim elde eder, hareketli görüntü ve ses arasındaki ilişkiye dair teknik ve estetik bakış açısı kazanır ve sinema ses prodüksiyonu ve post prodüksiyonu konusunda pratik deneyimler elde eder. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Ses ve ses teknolojisi konusunda temel bilgiler edinir. 2) Eleştirel dinleme yeteneği geliştirir. 3) Ses ve görüntü arasındaki etkileşimli ilişkileri inceler. 4) Sinema sesinde ön yapım ve yapım safhalarını tanır ve deneyimler. 5) Sinema sesinde yapım sonrsı safhalarını tanır ve deneyimler. 6) Sayısal ses yazılım becerilerini geliştirir. 7) Bireysel ve kolektif iş akışına entegre olabilir. |
Akustik, psikoakustik, ses kayıt tarihçesi, sayısal ses prensipleri, sayısal ses yazılımları, ön prodüksiyon, prodüksiyon, saha ses kaydı, diyalog kurgusu, Foley,ADR, Voice Over, ses tasarımı, final miks, surround ses prensipleri konuları ele alınacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Akustik ve Psikoakustik | |
2) | Ses Kayıt Tarihçesi ve Sayısal Ses Prensipleri | |
3) | Sayısal Ses Yazılımı I | |
4) | Sayısal Ses Yazılımı II | |
5) | Görüntü ve Ses Etkileşimi | |
6) | Sinema Sesinde Ön Yapım ve Yapım | |
7) | Saha Ses Kaydı | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Diyalog Kurgusu ve Foley | |
10) | ADR & Voice Over | |
11) | Ses Tasarımı I | |
12) | Ses Tasarımı II | |
13) | Final Miks | |
14) | Surround Sound Prensipleri |
Ders Notları / Kitaplar: | Holman, Tomlinson; Sound for Digital Video, Focal Press, 2005 ISBN: 978-0240807201 Rose, Jay; Audio Post Production for Film and Video, 2nd Ed, Focal Press, 2009 ISBN 978-0240809717 |
Diğer Kaynaklar: | Chion, Michel; Audio Vision: Sound on Screen; Columbia University press, 1994 ISBN: 978-0231078993 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 5 | % 15 |
Projeler | 1 | % 25 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 35 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 65 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 5 | 15 | 75 |
Proje | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 133 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Dünyayı ve toplumu anlamaya yönelik sosyal bilimlerin ve güzel sanatların kuramsal ve analitik temel kavramlarına ve yöntemlerine aşina olmak | 1 |
2) | Farklı medyalara ve sanat dallarına ilişkin temel bilgilere hâkim | 1 |
3) | Sesli-hareketli görüntü mecralarında dünyada ve Türkiye’deki tarihsel birikime ve yeni gelişmelere hâkim | 1 |
4) | Dünyada ve Türkiye’deki sesli-hareketli görüntü diline ve estetiğine hâkim | 1 |
5) | Kurmaca olan ve olmayan bir sesli hareketli görüntü ürününde kullanılabilecek bir anlatı oluşturabilen | 3 |
6) | Çekime hazır bir senaryo yazabilen | 4 |
7) | Mevcut bir senaryoyu photoboardlaştırıp, kamera, ışık ve diğer gerekli teçhizatı kullanarak çekimini gerçekleştirebilen | 5 |
8) | Çekilmiş görüntüleri dijital ortama aktararak kurgulayabilen ve diğer post-prodüksiyon işlemlerini yapabilen | 5 |
9) | Belgesel nitelikli bir sesli-hareketli görüntü ürününü ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen | 4 |
10) | Televizyon ve radyo mecralarına özgü sesli-hareketli görüntü ürünlerini ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen | 2 |
11) | Bir sesli-hareketli görüntü ürününü görsel-işitsel dili ve anlatısı açısından anlamlandırabilecek, eleştirel yaklaşabilecek ve bu yaklaşımlarını yazılı olarak ifade edebilecek kültürel ve kuramsal analitik donanıma sahip | 1 |
12) | Etik ve toplumsal sorumluluk duygusuna sahip | 4 |