ÇEVRE MÜHENDİSLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP0437 | Latin I | Bahar Güz |
3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Latince |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. BURCU ALARSLAN ULUDAŞ |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. SEMA SEVİNÇ BAYKAL |
Dersin Amacı: | Latince konuşulan bir dil olmadığı için daha çok gramer ağırlıklı bir ders işleyişi olacak. Kelime yapıları, Batı dilleri ile benzeşmeler, kelimelerin orijini çalışılacak. Latincenin tarihine değinilecek ve hangi alanlarda günlük yaşamımızda kullanıldığının altı çizilecek. Derslerimizde cümle kuruluşlarını çalışacağız ve Latinceden Türkçeye çeviri yapacağız. Türkçeyi iyi anlayıp, ama iyi yazamayan öğrenciler İngilizceye de çevirebilirler. Ama dersler Türkçe yapılacağı için hiç Türkçe bilmeyen öğrencilerin dersi almamalarına dikkat çekmek istiyorum. Derslerimizde zaman zaman Türkçe olarak mitolojik metinlere de yer vereceğiz. Daha sonra O metinlerle ilgili Latince paragraf çalışması yapacağız. Zamanımız kalırsa günlük hayata yakın konuşmaların geçtiği çizgi hikayelerden de kısa örnekler vereceğiz. Ve son olarak Latin edebiyatından birkaç yazarı ve eserlerini kısaca ele alacağız. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Derslerimizde zaman zaman Türkçe olarak mitolojik metinlere de yer vereceğiz. Daha sonra O metinlerle ilgili Latince pargraf çalışması yapacağız. Günlük hayata yakın konuşmaların geçtiği çizgi hikayelerden de kısa örnekler vereceğiz. Ve son olarak Latin edebiyatından bir iki yazarı ve eserlerini kısaca ele alacağız. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Latincenin tarihçesi, kullanım alanları Latin Dili hakkında genel bilgiler | |
2) | Latince okunuş kuralları Verbum “esse” ( to be) Latin Dili hakkında genel bilgiler | |
3) | 1.declinatio kelimeler ve ismin halleri Dilbilgisi kurallarına giriş, kelimelerin cinsini öğrenme, tekil, çoğul | |
4) | “Casus”lar İsmin hallerinin Türkçedeki karşılıkları Cümle yapılarına giriş. | |
5) | 1. grup sıfatlar, sıfat tamlamaları. 1. Ve 2. Coniugatio fiiller Latinceden Türkçeye çeviri çalışmaları | |
6) | Sayılar, özlü sözlerden örnekler Okuma, anlama ve çeviri çalışmaları | |
7) | Bazı Tümleç ve edatlar Çeviri çalışmaları | |
8) | 2.coniugatio fiiller Okuma, anlama, çeviri çalışmaları | |
9) | 3. ve 4. Coniugatio fiiller Cümle çevirileri | |
10) | Ara sınav | |
11) | Sınav sorularının üzerinden geçilecek. Genel tekrar | |
12) | Emir kipi (Imperativus) Minerva (Athena) 2.declinatio kelimeler Çeviri ve mitoloji | |
13) | 2.declinatio’ya devam Diana (Artemis) Çeviri ve mitoloji | |
14) | sınav |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 1 | % 10 |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Çevre Mühendisliği disiplini tarafından küresel, sosyal ve çevresel konularda sunulan çözüm önerilerinin çevresel etkilerini anlamak ve çok yönlü değerlendirmek için gereken kapsamlı eğitim ve bilgi birikimini oluşturmak. | |
2) | Çevre Mühendisliği'nin ilgi alanlarına giren mühendislik problemlerinin çözümü, modern mühendislik teknikleri, yetenekleri ve araçları ile biyoloji, kimya, fizik, matematik, istatistik temel kavramlarını birleştirerek çevresel sistemleri değerlendirebilmek. | |
3) | Belirlenmiş performans, maliyet, zaman, güvenlik ve kalite gereklilikleri ile birlikte hedefleri karşılamak üzere gerek mühendislik yaklaşımıyla çözümlenen sistemlerin gerekse doğal sistemlerin, özellikle planlama, bütüncül tasarım, uygulama ve işletme adımlarını da kapsayacak şekilde, Çevre Mühendisliği'ne dair sorunlarını tespit edebilmek, ve bu sorunlara çözüm üretebilmek. | |
4) | Hava, su ve toprak sistemlerini analiz etmek üzere çalışmalar kurgulamak ve gerçekleştirmek, bu çalışmalar sonucunda ortaya çıkan verileri kullanarak çevre sağlığı üzerindeki etkileri belirleyebilmek. | |
5) | Teknik konuları sözlü ve yazılı makale/raporlarla ifade edebilmek, önerilen çözümleri gerektiğinde teknik çizimlerle detaylı olarak anlatabilmek. | |
6) | Modern araştırma teknik ve yöntemlerinin öğrenilerek gerekli bilgilere veritabanları, kütüphaneler ve diğer kaynakları kullanarak ulaşabilmek. | |
7) | Avrupa İleri Düzey Bilgisayar Kullanım Lisans programı düzeyinde bilgisayar kullanabilmek, bu becerinin Çevre Mühendisliğinde kullanılabilecek diğer yazılım programlarıyla bütünleştirebilmek. | |
8) | Bireysel veya çok-disiplinli takım çalışmalarını yürütebilmek üzere Avrupa Dil Kurumu tarafından onaylanan B1 seviyesi yabancı dil becerisine sahip olmak. | |
9) | Profesyonel, sosyal ve etik sorumlulukların farkında olmak. | |
10) | Çevre Mühendisliğinde girişimcilik ve yenilik kavramlarının farkında olmak ve benimsemek. | |
11) | Yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimsemek ve bu kavrama açık olmak | |
12) | Çevre Mühendisliği faaliyet alanlarında devlet kurumlarının ve özel kuruluşların fonksiyonlarını ve sorumluluklarını kavramak. |