LOJİSTİK YÖNETİMİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP0437 | Latin I | Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. BURCU ALARSLAN ULUDAŞ |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. SEMA SEVİNÇ BAYKAL |
Dersin Amacı: | Latince konuşulan bir dil olmadığı için daha çok gramer ağırlıklı bir ders işleyişi olacak. Kelime yapıları, Batı dilleri ile benzeşmeler, kelimelerin orijini çalışılacak. Latincenin tarihine değinilecek ve hangi alanlarda günlük yaşamımızda kullanıldığının altı çizilecek. Derslerimizde cümle kuruluşlarını çalışacağız ve Latinceden Türkçeye çeviri yapacağız. Türkçeyi iyi anlayıp, ama iyi yazamayan öğrenciler İngilizceye de çevirebilirler. Ama dersler Türkçe yapılacağı için hiç Türkçe bilmeyen öğrencilerin dersi almamalarına dikkat çekmek istiyorum. Derslerimizde zaman zaman Türkçe olarak mitolojik metinlere de yer vereceğiz. Daha sonra O metinlerle ilgili Latince paragraf çalışması yapacağız. Zamanımız kalırsa günlük hayata yakın konuşmaların geçtiği çizgi hikayelerden de kısa örnekler vereceğiz. Ve son olarak Latin edebiyatından birkaç yazarı ve eserlerini kısaca ele alacağız. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Derslerimizde zaman zaman Türkçe olarak mitolojik metinlere de yer vereceğiz. Daha sonra O metinlerle ilgili Latince pargraf çalışması yapacağız. Günlük hayata yakın konuşmaların geçtiği çizgi hikayelerden de kısa örnekler vereceğiz. Ve son olarak Latin edebiyatından bir iki yazarı ve eserlerini kısaca ele alacağız. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Latincenin tarihçesi, kullanım alanları Latin Dili hakkında genel bilgiler | |
2) | Latince okunuş kuralları Verbum “esse” ( to be) Latin Dili hakkında genel bilgiler | |
3) | 1.declinatio kelimeler ve ismin halleri Dilbilgisi kurallarına giriş, kelimelerin cinsini öğrenme, tekil, çoğul | |
4) | “Casus”lar İsmin hallerinin Türkçedeki karşılıkları Cümle yapılarına giriş. | |
5) | 1. grup sıfatlar, sıfat tamlamaları. 1. Ve 2. Coniugatio fiiller Latinceden Türkçeye çeviri çalışmaları | |
6) | Sayılar, özlü sözlerden örnekler Okuma, anlama ve çeviri çalışmaları | |
7) | Bazı Tümleç ve edatlar Çeviri çalışmaları | |
8) | 2.coniugatio fiiller Okuma, anlama, çeviri çalışmaları | |
9) | 3. ve 4. Coniugatio fiiller Cümle çevirileri | |
10) | Ara sınav | |
11) | Sınav sorularının üzerinden geçilecek. Genel tekrar | |
12) | Emir kipi (Imperativus) Minerva (Athena) 2.declinatio kelimeler Çeviri ve mitoloji | |
13) | 2.declinatio’ya devam Diana (Artemis) Çeviri ve mitoloji | |
14) | sınav |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 1 | % 10 |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | 3 |
2) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek | |
3) | İş süreçlerini ayıt edebilmek ve süreç tasarlama, planlama ve uygulama bilgisine sahip olmak. | |
4) | Lojistik yönetimi alanında gerekli bilgi ve iletişim teknolojileri araçlarını kullanmak. | |
5) | Lojistik kavramının bileşenlerini ayırt edebilme, ve uyum halinde bir bütün oluşturmasının önemini anlamak. | |
6) | İş hayatında üretkenliği artırmaya yönelik gereksinimlerin farkında olmnak | |
7) | Karmaşık durumlar karşısında yenilikçi ve yaratıcı düşünce yapısına sahip olmak | 4 |
8) | Hem yerel hem uluslararası boyutta düşünce ve davranış geliştirebilmek | |
9) | Küreselleşme ve Lojistik Yönetimi arasındaki çift yönlü etkileşimi anlamak ve verimli bir yönetim için kullanmak. | |
10) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | 2 |
11) | İş etiğinin önemini kavramak, iş etiğini akademik dünyanın ve iş hayatının temel ögesi olarak uygulamak |