Web uygulamaları, Web uygulamalarında tasarım örüntüleri, geliştirme araçları ve sürüm kontrol sistemleri, Spring framework, dependency injection, MVC, Junit birim, hibernate ORM, spring+hibernate entegrasyonu, Middleware ve HTTP protokolü, HTTP Protokolü, Spring kontrolörleri, spring filtreleri, REST API'ları, HTML, CSS, Javascript ve jquery, ajax.
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Ders içeriği ve altyapısının tanıtılması: Tarihi bakış açısı, web uygulaması nedir?, web uygulamalarında tasarım örüntülerine giriş, geliştirme araçları ve sürüm kontrol sistemleri
|
|
2) |
Java tekrarı ve Spring framework tanıtımı: Web uygulamalarında kullanılan Spring elemanları, dependency injection, MVC, Junit birim testi
|
|
3) |
Database etkileşimleri ve hibernate ORM: ilişkisel veritabanları, ORM konsepti, spring+hibernate entegrasyonu
|
|
4) |
Middleware ve HTTP protokolü: Uygulama sunucusu, HTTP Protokol, HTTP İstekleri, HTTP Cevapları, Sessions/cookies, Spring kontrolörleri, spring filtreleri , REST API'ları ve içerik türleri
|
|
5) |
Sunum katmanı ve kullanıcı arayüzleri: HTML, CSS, Javascript ve jquery, Spring views ve şablon motorları, ajax.
|
|
6) |
Ara Sınav
|
|
7) |
Uygulamalı proje (blog engine) iterasyon 1: Uygulamanın genel gereksinimleri, kullanıcı arayüz tasarımı, kayıt ve login senaryoları, uygulama özelliklerinin tartışılması, kaynak kod yönetimi ve geliştirme ortamlarının tartışılması.
|
|
8) |
Uygulamalı proje (blog engine) iterasyon 2: İterasyon 1 demosu ve retro, Blog yazısı kompozisyon senaryoları, Blog yazısı görüntüleme
|
|
9) |
Uygulamalı proje (blog engine) iterasyon 3: iterasyon 2 demosu ve retro. Blog yazısı güncelleme ve silme senaryoları
|
|
10) |
Uygulamalı proje (blog engine) iterasyon 4: iterasyon 3 demosu. Bir yazıya tag ekleme ve silme senaryoları
|
|
11) |
Uygulamalı proje (blog engine) iterasyon 5: iterasyon 4 demosu. Bir yazıya yorum yazılması, güncellenmesi ve silinmesi
|
|
12) |
Uygulamalı proje (blog engine) iterasyon 6: iterasyon 5 demosu . Blog engine analitik ekleme senaryoları.
|
|
13) |
Final proje sunumları
|
|
14) |
Final proje sunumları
|
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Endüstri Ürünleri Tasarımı meslek alanının kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahip olmak |
|
2) |
Mesleki bilgiyi ürün, hizmet ve deneyim geliştirme alanlarında uygulayabilmek |
|
3) |
Tasarım kavramlarını, mesleki kültür ve dili anlayabilmek, kullanabilmek, yorum yapabilmek ve değerlendirmek |
|
4) |
Endüstri Ürünleri tasarımı alanında araştırma yöntemlerini bilmek, bu yöntemlerle bilgi toplamak, toplanan bilgiyi yorumlamak ve uygulayabilmek |
|
5) |
Endüstri ürünleri tasarımı problemlerini tanımlamak, problem koşul ve gereklerini değerlendirebilmek, çözüm önerileri üretebilmek |
|
6) |
Endüstri Ürünleri Tasarımında önerilen çözümlerin toplumsal, kültürel, çevresel, ekonomik ve insani değerlerin göz önünde bulundurarak geliştirilmesi; kişisel farklılık ve yetenek düzeylerine duyarlı olması |
|
7) |
Tasarım kavramlarına ve çözümlerine ait bilgiyi, yazılı, sözlü ve görsel anlatım yöntemleriyle aktarma yeteneğine sahip olmak |
|
8) |
Tasarım çözümlerine ait malzeme, biçimlenme,detaylandırma, servis ve üretim yöntemleri kavramları arasındaki ilişkiyi ve yöntemleri tanımlayabilmek ve uygulayabilmek |
|
9) |
Endüstri ürünleri tasarımı çözüm ve uygulamalarını anlatabilecek düzeyde bilgisayar destekli bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak |
|
10) |
Endüstri ürünleri tasarımının disiplinler arası yapısına kaynak oluşturan, işletme, mühendislik, psikoloji, ergonomi, görsel iletişim alanlarına ait tasarım çözümlerini destekleyecek yöntem ve bilgiye sahip olmak; gerektiğinde bu alanlara ait bilgiyi araştırma, edinme ve kullanma yeteneğine sahip olmak |
|
11) |
Bir yabancı dili kullanarak endüstri ürünleri tasarımı alanına ait dile hakim olabilmek ve farklı kültürlerden meslektaşlarıyla iletişim kurabilmek |
|
12) |
Teknolojik ve bilimsel gelişmelere bağlı olarak mesleğin gereksinim duyduğu yeni tasarım konularını ve eğilimlerini takip edebilmek ve değerlendirebilmek |
|