Web uygulamaları, Web uygulamalarında tasarım örüntüleri, geliştirme araçları ve sürüm kontrol sistemleri, Spring framework, dependency injection, MVC, Junit birim, hibernate ORM, spring+hibernate entegrasyonu, Middleware ve HTTP protokolü, HTTP Protokolü, Spring kontrolörleri, spring filtreleri, REST API'ları, HTML, CSS, Javascript ve jquery, ajax. Dersin öğrenme yöntemleri anlatım, grup çalışması, teknoloji destekli öğrenme, proje hazırlama, uygulama şeklindedir.
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Ders içeriği ve altyapısının tanıtılması: Tarihi bakış açısı, web uygulaması nedir?, web uygulamalarında tasarım örüntülerine giriş, geliştirme araçları ve sürüm kontrol sistemleri
|
|
2) |
Java tekrarı ve Spring framework tanıtımı: Web uygulamalarında kullanılan Spring elemanları, dependency injection, MVC, Junit birim testi
|
|
3) |
Database etkileşimleri ve hibernate ORM: ilişkisel veritabanları, ORM konsepti, spring+hibernate entegrasyonu
|
|
4) |
Middleware ve HTTP protokolü: Uygulama sunucusu, HTTP Protokol, HTTP İstekleri, HTTP Cevapları, Sessions/cookies, Spring kontrolörleri, spring filtreleri , REST API'ları ve içerik türleri
|
|
5) |
Sunum katmanı ve kullanıcı arayüzleri: HTML, CSS, Javascript ve jquery, Spring views ve şablon motorları, ajax.
|
|
6) |
Ara Sınav
|
|
7) |
Uygulamalı proje (blog engine) iterasyon 1: Uygulamanın genel gereksinimleri, kullanıcı arayüz tasarımı, kayıt ve login senaryoları, uygulama özelliklerinin tartışılması, kaynak kod yönetimi ve geliştirme ortamlarının tartışılması.
|
|
8) |
Uygulamalı proje (blog engine) iterasyon 2: İterasyon 1 demosu ve retro, Blog yazısı kompozisyon senaryoları, Blog yazısı görüntüleme
|
|
9) |
Uygulamalı proje (blog engine) iterasyon 3: iterasyon 2 demosu ve retro. Blog yazısı güncelleme ve silme senaryoları
|
|
10) |
Uygulamalı proje (blog engine) iterasyon 4: iterasyon 3 demosu. Bir yazıya tag ekleme ve silme senaryoları
|
|
11) |
Uygulamalı proje (blog engine) iterasyon 5: iterasyon 4 demosu. Bir yazıya yorum yazılması, güncellenmesi ve silinmesi
|
|
12) |
Uygulamalı proje (blog engine) iterasyon 6: iterasyon 5 demosu . Blog engine analitik ekleme senaryoları.
|
|
13) |
Final proje sunumları
|
|
14) |
Final proje sunumları
|
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Fotoğraf ve video mecraları hakkında bilgi sahip olmak ve bu mecraların temel, orta ve ileri düzey teknik becerisi. |
|
2) |
Fotoğraf ve videonun kuramları, kavramları ve kullanımlarını anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi. |
|
3) |
Fotoğraf ve videonun kullanım alanlarında teorik bilgiyi kullanma becerisi. |
|
4) |
Fotoğraf ve video hakkındaki teorik ve pratik çalışmaların tarihsel literatürünü tanımak ve değerlendirebilmek. |
|
5) |
Fotoğraf ve video projelerine ilişkin problem çözme becerisi. |
|
6) |
Fotoğraf ve videodaki özel ve yeni oluşan gereksinimlere yenilikçi karşılıklar üretme becerisi. |
|
7) |
Görsel kültürde görüntünün rolünü ve potansiyelini anlamak ve değerlendirmek. |
|
8) |
Fotoğraf ve video görüntüleri aracılığıyla ayırt edici biçimde iletişim kurma becerisi. |
|
9) |
Görüntünün üretim sonrası süreçleri hakkında deneyim ve bu bilgi aracılığı ile yaratıcı sonuçlar geliştirme becerisi. |
|
10) |
Medya içerisinde fotoğraf ve videonun üretim, dağıtım ve kullanım süreçleri hakkında bilgi ve bu süreçlere katılma becerisi. |
|
11) |
Görsel kültürdeki küresel, bölgesel ve yerel sorunsalları anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi. |
|
12) |
Kamu iletişiminin amaçları hakkında bilgi ve bu amaçlara gözle görülür bir katkı sağlama becerisi. |
|
13) |
Yaratıcılığı disiplinlerarası metodlar ile geliştirip projeler gerçekleştirme becerisi. |
|
14) |
İletişim, sanat ve teknolojinin kesişim noktalarına dair genel kültür kazanma. |
|