Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Güvenlik Bileşenleri
* Tehditler,zafiyetler ve sonuçları
* APT
* Güvenliğin günümüzdeki durumu
* TSE ve siber güvenlik konuları
|
|
2) |
"Siber Güvenliği İlkeleri
* Sibergüvenlik modelleri
* İlke çeşitleri:Bilgisayar güvenliği,bilgi güvenliği,bilgi güvencesi"
|
|
3) |
"Siber Güvenlik Yönetim kavramları
* Güvenlik yönetimi
* Yönetim modelleriroller ve fonksiyonlar"
|
|
4) |
"Kurumsal Roller ve Yapılar
* Bilgi güvenliği rolleri ve pozisyonları
* Alternatif kurumsal roller ve arayüzler" |
|
5) |
"Strateji ve stratejik Planlama
* Strateji
* Stratejik planlama ve güvenlik stratejisi
* Bilgi güvenliği yaşam döngüsü
* Kurumsal mimari" |
|
6) |
"Güvenlik Planları ve Politikaları
* Planlama seviyeleri
* Hiza planlama
* Sistem güvenlik planlama
* Politika geliştirme ve implementasyonu" |
|
7) |
"Güvenlik standartı ve kontrolleri
* Güvenlik standartları ve kontrelleri
* Sertifikasyon ve agreditasyon" |
|
8) |
"Risk Yönetimi
* Risk ilkeleri
* Risk çeşitleri
* Risk stratejileri
* Risk Management Framework(RMF)" |
|
9) |
"Güvenlik Mertikleri ve KPIs
* Güvenlik metrik adımları
* İyi bir metrik yapımı
* Güvenlik metriklerine yaklaşım
* Metrikler ve FISMA" |
|
10) |
"Güvenlik Eğitim Farkındalığı, Pratikleri
* Güvenlikte insan faktörü
* Güvenlik eğitim planının geliştirilmesi ve implementasyonu
* Cross-domain eğitimleri" |
|
11) |
"Fiziksel Güvenlik ve Çevresel Olaylar
* Fiziksel ve çevresel tehditler
* Fiziksel ve çevresel kontroller" |
|
12) |
"Olasılık Planlama
* Olasılık planları geliştirme
* Farklı olasılık planlarının anlaşılması
* Olaylara karşı aksiyon alabilme" |
|
13) |
"Güvenlik Eğitim Farkındalığı, Pratikleri
* Güvenlikte insan faktörü
* Güvenlik eğitim planının geliştirilmesi ve implementasyonu
* Cross-domain eğitimleri"
|
|
14) |
"Siber Güvenliğin Geleceği
* Geleceğe dair belirsizlikler
* Muhtemel gelecek senaryoları
* Öğrendiğinizi nasıl uygularsınız ? |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Çocuğun fiziksel, bilişsel, sosyal-duygusal gelişim alanlarını kapsayan, kuramsal ve uygulama bilgisine sahip olmak. |
4 |
2) |
Mesleki uygulamalarda etik ilke ve değerlere uygun davranmak. |
5 |
3) |
Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak, yaşam boyu öğrenme ilkesini benimsemek. |
5 |
4) |
Çocuk gelişim evrelerini bilmek ve çocukların bilişsel, duyuşsal, psiko-motor gelişimine uygun model/kuramları kullanabilmek. |
5 |
5) |
Toplumsal sorumluluk bilinciyle, mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlamak, uygulamak ve değerlendirmek. |
5 |
6) |
Çocuk ve ailelere yönelik rehberlik/danışmanlık çalışmalarında etkin iletişim yöntemlerini kullanabilmek. |
3 |
7) |
Çocuğun gelişim evrelerini dikkate alarak, çocuk ve aile sorunlarına duyarlı olmak, kişilik kazandırıcı ve hayata hazırlayıcı eğitim ve öğretim yöntemlerini uygulamak. |
5 |
8) |
Çocuğun gelişim evrelerine uygun olarak eğitim ve iletişim materyalleri kullanmak, eğitim ortamı düzenlemek. |
5 |
9) |
Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında interdisipliner bir yaklaşımla sorumluluk almak, bilişim teknolojilerini kullanmak, proje ve etkinliklerde bulunmak. |
5 |
10) |
Çocuk sağlığı gelişimine özgü araştırma alanlarında bilgi teknolojilerini kullanmak. |
5 |
11) |
En az bir yabancı dil kullanarak alanındaki bilgileri izlemek ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. |
5 |
12) |
Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgileri kullanarak, çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşları ve topluma örnek olmak. |
5 |