Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Güvenlik Bileşenleri
* Tehditler,zafiyetler ve sonuçları
* APT
* Güvenliğin günümüzdeki durumu
* TSE ve siber güvenlik konuları
|
|
2) |
"Siber Güvenliği İlkeleri
* Sibergüvenlik modelleri
* İlke çeşitleri:Bilgisayar güvenliği,bilgi güvenliği,bilgi güvencesi"
|
|
3) |
"Siber Güvenlik Yönetim kavramları
* Güvenlik yönetimi
* Yönetim modelleriroller ve fonksiyonlar"
|
|
4) |
"Kurumsal Roller ve Yapılar
* Bilgi güvenliği rolleri ve pozisyonları
* Alternatif kurumsal roller ve arayüzler" |
|
5) |
"Strateji ve stratejik Planlama
* Strateji
* Stratejik planlama ve güvenlik stratejisi
* Bilgi güvenliği yaşam döngüsü
* Kurumsal mimari" |
|
6) |
"Güvenlik Planları ve Politikaları
* Planlama seviyeleri
* Hiza planlama
* Sistem güvenlik planlama
* Politika geliştirme ve implementasyonu" |
|
7) |
"Güvenlik standartı ve kontrolleri
* Güvenlik standartları ve kontrelleri
* Sertifikasyon ve agreditasyon" |
|
8) |
"Risk Yönetimi
* Risk ilkeleri
* Risk çeşitleri
* Risk stratejileri
* Risk Management Framework(RMF)" |
|
9) |
"Güvenlik Mertikleri ve KPIs
* Güvenlik metrik adımları
* İyi bir metrik yapımı
* Güvenlik metriklerine yaklaşım
* Metrikler ve FISMA" |
|
10) |
"Güvenlik Eğitim Farkındalığı, Pratikleri
* Güvenlikte insan faktörü
* Güvenlik eğitim planının geliştirilmesi ve implementasyonu
* Cross-domain eğitimleri" |
|
11) |
"Fiziksel Güvenlik ve Çevresel Olaylar
* Fiziksel ve çevresel tehditler
* Fiziksel ve çevresel kontroller" |
|
12) |
"Olasılık Planlama
* Olasılık planları geliştirme
* Farklı olasılık planlarının anlaşılması
* Olaylara karşı aksiyon alabilme" |
|
13) |
"Güvenlik Eğitim Farkındalığı, Pratikleri
* Güvenlikte insan faktörü
* Güvenlik eğitim planının geliştirilmesi ve implementasyonu
* Cross-domain eğitimleri"
|
|
14) |
"Siber Güvenliğin Geleceği
* Geleceğe dair belirsizlikler
* Muhtemel gelecek senaryoları
* Öğrendiğinizi nasıl uygularsınız ? |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Mimari tasarım, tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için edindiği kuramsal /kavramsal ve kılgısal bilgiyi kullanır. |
|
2) |
Eleştirel düşünme yöntemlerini kullanarak tasarım problemlerinin çözümü için estetik, işlevsel ve yapısal gereklilikleri belirler, tanımlar ve etkin biçimde tartışır. |
|
3) |
Yapılaşmış çevrenin oluşumunda önemli girdiler olan toplumsal örüntüler ile kullanıcı gereksinmelerinin, değerlerinin ve davranışsal normların yerel, bölgesel, ulusal ve uluslararası ölçeklerdeki çeşitliliğinin farkında olur. |
|
4) |
Mimarlık alanında insan ve toplum odaklı, doğal ve yapılı çevreye duyarlı mimari tasarım yöntemleri hakkında bilgi ve beceri sahibi olur. |
|
5) |
Mimarlık ile diğer disiplinler arasındaki ilişkiyi anlama, işbirliği yapabilme, geniş kapsamlı proje geliştirebilme; bağımsız çalışmalarda ve grup çalışmalarında sorumluluk alma becerisine sahip olur. |
|
6) |
İnsan hakları ve toplumsal çıkarlar açısından sorumluluğunun bilincinde olarak, yapılaşmış çevrenin tasarımında, doğal ve kültürel değerlerin korunmasına önem verir. |
|
7) |
Mimarinin toplumsal, kültürel, çevresel konularını göz önünde tutarak, tasarım problemlerinin çözümünde, doğal ve yapay kaynakların kullanımında sürdürülebilirliğe önem verir. |
|
8) |
Mimarlık alanına ilişkin her türlü kavramsal ve kılgısal düşüncesini yazılı, sözlü ve görsel medyayı ve bilişim teknolojilerini kullanarak aktarabilir ve iletişim kurabilir |
|
9) |
Taşıyıcı sistem, yapı malzemeleri, bina servis sistemleri, yapım sistemleri, yaşam güvenliği gibi yapı teknolojisine yönelik teknik bilgileri anlama ve kullanabilme becerisi kazanır. |
|
10) |
Tasarım ve uygulama süreçlerinde yasal ve etik sorumluluklarının bilincinde olur. |
|