Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Güvenlik Bileşenleri
* Tehditler,zafiyetler ve sonuçları
* APT
* Güvenliğin günümüzdeki durumu
* TSE ve siber güvenlik konuları
|
|
2) |
"Siber Güvenliği İlkeleri
* Sibergüvenlik modelleri
* İlke çeşitleri:Bilgisayar güvenliği,bilgi güvenliği,bilgi güvencesi"
|
|
3) |
"Siber Güvenlik Yönetim kavramları
* Güvenlik yönetimi
* Yönetim modelleriroller ve fonksiyonlar"
|
|
4) |
"Kurumsal Roller ve Yapılar
* Bilgi güvenliği rolleri ve pozisyonları
* Alternatif kurumsal roller ve arayüzler" |
|
5) |
"Strateji ve stratejik Planlama
* Strateji
* Stratejik planlama ve güvenlik stratejisi
* Bilgi güvenliği yaşam döngüsü
* Kurumsal mimari" |
|
6) |
"Güvenlik Planları ve Politikaları
* Planlama seviyeleri
* Hiza planlama
* Sistem güvenlik planlama
* Politika geliştirme ve implementasyonu" |
|
7) |
"Güvenlik standartı ve kontrolleri
* Güvenlik standartları ve kontrelleri
* Sertifikasyon ve agreditasyon" |
|
8) |
"Risk Yönetimi
* Risk ilkeleri
* Risk çeşitleri
* Risk stratejileri
* Risk Management Framework(RMF)" |
|
9) |
"Güvenlik Mertikleri ve KPIs
* Güvenlik metrik adımları
* İyi bir metrik yapımı
* Güvenlik metriklerine yaklaşım
* Metrikler ve FISMA" |
|
10) |
"Güvenlik Eğitim Farkındalığı, Pratikleri
* Güvenlikte insan faktörü
* Güvenlik eğitim planının geliştirilmesi ve implementasyonu
* Cross-domain eğitimleri" |
|
11) |
"Fiziksel Güvenlik ve Çevresel Olaylar
* Fiziksel ve çevresel tehditler
* Fiziksel ve çevresel kontroller" |
|
12) |
"Olasılık Planlama
* Olasılık planları geliştirme
* Farklı olasılık planlarının anlaşılması
* Olaylara karşı aksiyon alabilme" |
|
13) |
"Güvenlik Eğitim Farkındalığı, Pratikleri
* Güvenlikte insan faktörü
* Güvenlik eğitim planının geliştirilmesi ve implementasyonu
* Cross-domain eğitimleri"
|
|
14) |
"Siber Güvenliğin Geleceği
* Geleceğe dair belirsizlikler
* Muhtemel gelecek senaryoları
* Öğrendiğinizi nasıl uygularsınız ? |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak. |
|
2) |
Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek. |
|
3) |
Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek. |
|
4) |
Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek |
|
5) |
İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek. |
|
6) |
Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek. |
|
7) |
İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek. |
|
8) |
İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek. |
|
9) |
Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek. |
|
10) |
Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek. |
|
11) |
Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek. |
|
12) |
Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek. |
|
13) |
Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek. |
|
14) |
Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak. |
|