ENDÜSTRİ ÜRÜNLERİ TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
COP4430 NOKIA - Büyük Ölçekli M2M Projelerinin Uygulanması Güz 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü:
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi ADNAN ÇORUM
Prof. Dr. NAFİZ ARICA
Dersin Amacı: Büyük ölçekli projelerin yönetimi diğer projelerden farklılık göstermektedir. Bu dersle amaçlanan büyük ölçekli projelerin dizayn, uygulama, finans takip ve hukuksal boyutları ile ilgili know-how'ı aktarmaktır. Telekom projeleri örnek grup olarak alınmaktadır. Sahada çalışmış olan yetkililerin bu bilgilerini gerekli gördükleri noktalarda uygulama ile birleştirerek aktaracaktır. Öğrenciler bu sayede hem standart bir proje yönetimi dersinde göremeyecekleri büyük ölçekli projeler ile ilgili süreçler hakkında bilgi sahibi olacak, hem sahada bunun uygulanması noktasında birebir sahada problemlere ve süreçlere müdahil olanlarla birlikte çalışacaklardır. Burada riskin yönetimi, hukuksal boyut ve projeden çıkışlarda yaşanan süreç bu dersin, büyük projelere odaklanması nedeniyle, en önemli katkısıdır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) E2E proje kavramı hakkında bilgi edineceklerdir
2) Büyük çaptaki projelerin hayata geçirilme aşamalarını ve diğer projelerden farklılıkları hakkında bilgi sahibi olacaklardır
3) Bir projeye başlamadan önce pazara hangi soruları sorulması gerektiğini ve yanıtların nasıl yorumlanması gerektiği konusunda bilgi sahibi olacaklardır.
4) Proje öncesi pazarlık süreci hakkında bilgi
5) Bir proje kontratının finansal, hukuksal ve süreç açısından nasıl hazırlanacağı
6) Proje risklerinin ölçümü ve operasyonel risk yönetiminin temellerini öğreneceklerdir
7) Büyük ölçekli projelerin uygulaması hakkında Telekom sektörü özelinde bilgi edineceklerdir
8) Bir projeden çıkış ve kapama aşamalarını gerçek uygulamaları üzerinden öğreneceklerdir

Dersin İçeriği

Ders büyük ölçekli projelerin müşteri taleplerine göre şekillendirilmesi süreci ile başlayacaktır. Telekom sektörünün tarihi ve yapısı incelenerek E2E süreci için gerekli bilgiler aktarılacaktır. Daha sonra teklif süreci ele alınacaktır. Burada teklif hukuksal, finansal , risk yönetimi açısından incelenecektir. Uygulama (implementsyon) sürecinde bir telekom projesine odaklanılacaktır. Sürekliliğin sağlanması, nihayi ürünün sahibine nakliyesi süreçlerinin incelenmesi ile devam edecek ve büyük çaplı bir projenin tamamlanma ve kapatılması aşaması ile noktalanacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Telekom networkü nedir; kısa tarihçe gelişim süreci
2) Mobil network ve sistemler; genel bilgiler
3) Satışın temelleri; ne satalım, nasıl satalım, çözüm geliştirme
4) Satışın temelleri; müşteri ile ilişkiler, network dizayn
5) Teklif yönetimi; satış destek birimleri, pazarlık, fiyatlama,
6) Kontrat Yönetimi; risk yönetimi, LoA
7) Kontrat Yönetimi; finans ve kontrol (yıllık planlama)
8) Ara Sınav
9) Laboratuvar ziyareti; Test yatağı, ürün portföyü
10) Uygulama, teslimat modeli; bir telekom networkü nasıl kurulur, süreç planlama
11) Network uygulama, proje başlatma, ilk aşamaları, kaynak besleme
12) Teslimat, roll out süreci
13) Teslimat; kabul, kalite, teklif kapama
14) Sunumlar ve Genel tekrar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Dersi verecek tarafından notlar hazırlanarak ders öncesi dağıtılacaktır
Will be prepared and distributed by the lecturer
Diğer Kaynaklar: The principles of project management / Williams, Meri / Site Point 2008 / ISBN-13: 978-0980285864

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 4 % 10
Projeler 1 % 25
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 35
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 65
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 2 26
Sunum / Seminer 1 5 5
Proje 1 30 30
Küçük Sınavlar 4 2 8
Ara Sınavlar 1 12 12
Final 1 18 18
Toplam İş Yükü 141

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Endüstri Ürünleri Tasarımı meslek alanının kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahip olmak
2) Mesleki bilgiyi ürün, hizmet ve deneyim geliştirme alanlarında uygulayabilmek
3) Tasarım kavramlarını, mesleki kültür ve dili anlayabilmek, kullanabilmek, yorum yapabilmek ve değerlendirmek
4) Endüstri Ürünleri tasarımı alanında araştırma yöntemlerini bilmek, bu yöntemlerle bilgi toplamak, toplanan bilgiyi yorumlamak ve uygulayabilmek
5) Endüstri ürünleri tasarımı problemlerini tanımlamak, problem koşul ve gereklerini değerlendirebilmek, çözüm önerileri üretebilmek
6) Endüstri Ürünleri Tasarımında önerilen çözümlerin toplumsal, kültürel, çevresel, ekonomik ve insani değerlerin göz önünde bulundurarak geliştirilmesi; kişisel farklılık ve yetenek düzeylerine duyarlı olması
7) Tasarım kavramlarına ve çözümlerine ait bilgiyi, yazılı, sözlü ve görsel anlatım yöntemleriyle aktarma yeteneğine sahip olmak
8) Tasarım çözümlerine ait malzeme, biçimlenme,detaylandırma, servis ve üretim yöntemleri kavramları arasındaki ilişkiyi ve yöntemleri tanımlayabilmek ve uygulayabilmek
9) Endüstri ürünleri tasarımı çözüm ve uygulamalarını anlatabilecek düzeyde bilgisayar destekli bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak
10) Endüstri ürünleri tasarımının disiplinler arası yapısına kaynak oluşturan, işletme, mühendislik, psikoloji, ergonomi, görsel iletişim alanlarına ait tasarım çözümlerini destekleyecek yöntem ve bilgiye sahip olmak; gerektiğinde bu alanlara ait bilgiyi araştırma, edinme ve kullanma yeteneğine sahip olmak
11) Bir yabancı dili kullanarak endüstri ürünleri tasarımı alanına ait dile hakim olabilmek ve farklı kültürlerden meslektaşlarıyla iletişim kurabilmek
12) Teknolojik ve bilimsel gelişmelere bağlı olarak mesleğin gereksinim duyduğu yeni tasarım konularını ve eğilimlerini takip edebilmek ve değerlendirebilmek