SOSYOLOJİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
COP4430 | NOKIA - Büyük Ölçekli M2M Projelerinin Uygulanması | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi ADNAN ÇORUM Prof. Dr. NAFİZ ARICA |
Dersin Amacı: | Büyük ölçekli projelerin yönetimi diğer projelerden farklılık göstermektedir. Bu dersle amaçlanan büyük ölçekli projelerin dizayn, uygulama, finans takip ve hukuksal boyutları ile ilgili know-how'ı aktarmaktır. Telekom projeleri örnek grup olarak alınmaktadır. Sahada çalışmış olan yetkililerin bu bilgilerini gerekli gördükleri noktalarda uygulama ile birleştirerek aktaracaktır. Öğrenciler bu sayede hem standart bir proje yönetimi dersinde göremeyecekleri büyük ölçekli projeler ile ilgili süreçler hakkında bilgi sahibi olacak, hem sahada bunun uygulanması noktasında birebir sahada problemlere ve süreçlere müdahil olanlarla birlikte çalışacaklardır. Burada riskin yönetimi, hukuksal boyut ve projeden çıkışlarda yaşanan süreç bu dersin, büyük projelere odaklanması nedeniyle, en önemli katkısıdır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) E2E proje kavramı hakkında bilgi edineceklerdir 2) Büyük çaptaki projelerin hayata geçirilme aşamalarını ve diğer projelerden farklılıkları hakkında bilgi sahibi olacaklardır 3) Bir projeye başlamadan önce pazara hangi soruları sorulması gerektiğini ve yanıtların nasıl yorumlanması gerektiği konusunda bilgi sahibi olacaklardır. 4) Proje öncesi pazarlık süreci hakkında bilgi 5) Bir proje kontratının finansal, hukuksal ve süreç açısından nasıl hazırlanacağı 6) Proje risklerinin ölçümü ve operasyonel risk yönetiminin temellerini öğreneceklerdir 7) Büyük ölçekli projelerin uygulaması hakkında Telekom sektörü özelinde bilgi edineceklerdir 8) Bir projeden çıkış ve kapama aşamalarını gerçek uygulamaları üzerinden öğreneceklerdir |
Ders büyük ölçekli projelerin müşteri taleplerine göre şekillendirilmesi süreci ile başlayacaktır. Telekom sektörünün tarihi ve yapısı incelenerek E2E süreci için gerekli bilgiler aktarılacaktır. Daha sonra teklif süreci ele alınacaktır. Burada teklif hukuksal, finansal , risk yönetimi açısından incelenecektir. Uygulama (implementsyon) sürecinde bir telekom projesine odaklanılacaktır. Sürekliliğin sağlanması, nihayi ürünün sahibine nakliyesi süreçlerinin incelenmesi ile devam edecek ve büyük çaplı bir projenin tamamlanma ve kapatılması aşaması ile noktalanacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Telekom networkü nedir; kısa tarihçe gelişim süreci | |
2) | Mobil network ve sistemler; genel bilgiler | |
3) | Satışın temelleri; ne satalım, nasıl satalım, çözüm geliştirme | |
4) | Satışın temelleri; müşteri ile ilişkiler, network dizayn | |
5) | Teklif yönetimi; satış destek birimleri, pazarlık, fiyatlama, | |
6) | Kontrat Yönetimi; risk yönetimi, LoA | |
7) | Kontrat Yönetimi; finans ve kontrol (yıllık planlama) | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Laboratuvar ziyareti; Test yatağı, ürün portföyü | |
10) | Uygulama, teslimat modeli; bir telekom networkü nasıl kurulur, süreç planlama | |
11) | Network uygulama, proje başlatma, ilk aşamaları, kaynak besleme | |
12) | Teslimat, roll out süreci | |
13) | Teslimat; kabul, kalite, teklif kapama | |
14) | Sunumlar ve Genel tekrar |
Ders Notları / Kitaplar: | Dersi verecek tarafından notlar hazırlanarak ders öncesi dağıtılacaktır Will be prepared and distributed by the lecturer |
Diğer Kaynaklar: | The principles of project management / Williams, Meri / Site Point 2008 / ISBN-13: 978-0980285864 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 4 | % 10 |
Projeler | 1 | % 25 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 35 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 65 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 2 | 26 |
Sunum / Seminer | 1 | 5 | 5 |
Proje | 1 | 30 | 30 |
Küçük Sınavlar | 4 | 2 | 8 |
Ara Sınavlar | 1 | 12 | 12 |
Final | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü | 141 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Klasik ve güncel başlıca sosyoloji perspektiflerini öğrenmek ve karşılaştırmak ve bunların hepsini sosyal durumların analizine uygulamak. | 1 |
2) | Yerel ve küresel ölçekte, sosyolojik ve antropolojik bilginin kurulmasında temel metodolojik yaklaşımları belirlemek | 1 |
3) | Sosyal bilimlerde istatistik alanında edinilmiş, teorik ve uygulamalı bilginin kullanılmasını sağlamak | 1 |
4) | Sosyolojiye katkıda bulunacak diğer disiplinlere ait temel bilginin alınması (psikoloji, tarih, siyaset bilimi, iletişim ve edebiyat ) ve bu bilgiyi sosyolojik sürecin analiz edilmesinde kullanabilmek | 1 |
5) | Sosyolojik verilerin toplanmasında, yorumlanmasında ve yayınlanmasında bilimsel ve etik prensiplere ilişkin bilgi sahibi olmak, bu prensipleri uygulayabilmek; ve aynı zamanda bu verinin uzmanlar ve ilgili kişilerle etkili iletişim yetenekleri ile nasıl paylaşılacağı becerisini geliştirme | 1 |
6) | Kalitatif ve kantitatif analizler için, bilgisayar programlarını kullanarak sosyolojik bilgiyi analiz etme ve yayımlama yeteneği geliştirmek ve bu alandaki yeni gelişmeleri takip etme tutumu geliştirmek | 1 |
7) | Kent ve kır sosyolojisi ve demografi; siyaset sosyolojisi; toplumsal cinsiyet sosyolojisi; beden sosyolojisi; görsel sosyoloji; iş sosyolojisi; din sosyolojisi; bilgi sosyolojisi ve suç sosyolojisi ile ilgili teorileri tanımlamak ve bu teoriler hakkında bilgi sahibi olmak | 1 |
8) | Felsefi ve tarihi bakış açısına göre sosyolojinin bilimsel bir disiplin olarak nasıl konumlandığı bilgisine sahip olmak | 1 |
9) | Türk toplumundaki sosyal konular üzerine farkındalık sahibi olmak, bu konulara eleştirel yaklaşabilmek ve Türk sosyologlarının çalışmaları hakkında bilgi sahibi olmak ve bu bilgileri aktarabilmek | 1 |
10) | Sosyal konular ve küresel sosyal süreçler üzerine farkındalık sahibi olmak ve sosyolojik analizleri kalkınma ve sosyal sorumluluk projelerine uygulamak. | 1 |
11) | Bireysel veya takım üyesi olarak, sosyolojinin çeşitli alanları için araştırma sorusu belirleme, araştırma projesi üretme ve tamamlanmış yazılı rapor hazırlama kabiliyetine sahip olmak | 1 |
12) | Sosyoloji alanında kazanılmış bilginin lise derecesine aktarabilmek | 1 |