Week |
Subject |
Related Preparation |
1) |
Student Life in Istanbul |
Şehir ve Kültür İstanbul Kitabındaki “Geleneksel Türk Sanatları ve İstanbul”
“Şehir ve Kültür, Eşsizliğin Doruk Noktası: İstanbul”
Şehir ve Kültür İstanbul “Şehir ve Kültür, Eşsizliğin Doruk Noktası: İstanbul”
Research Articles on the subject to date
|
2) |
Istanbul today than yesterday |
Şehir ve Kültür İstanbul Kitabındaki “Geleneksel Türk Sanatları ve İstanbul”
“Şehir ve Kültür, Eşsizliğin Doruk Noktası: İstanbul”
Şehir ve Kültür İstanbul “Şehir ve Kültür, Eşsizliğin Doruk Noktası: İstanbul”
Research Articles on the subject to date
|
3) |
Legends Istanbul |
Şehir ve Kültür İstanbul Kitabındaki “Geleneksel Türk Sanatları ve İstanbul”
“Şehir ve Kültür, Eşsizliğin Doruk Noktası: İstanbul”
Şehir ve Kültür İstanbul “Şehir ve Kültür, Eşsizliğin Doruk Noktası: İstanbul”
Research Articles on the subject to date
|
4) |
From today's Istanbul Prohistorya settled History |
Şehir ve Kültür İstanbul Kitabındaki “Geleneksel Türk Sanatları ve İstanbul”
“Şehir ve Kültür, Eşsizliğin Doruk Noktası: İstanbul”
Şehir ve Kültür İstanbul “Şehir ve Kültür, Eşsizliğin Doruk Noktası: İstanbul”
Research Articles on the subject to date
|
5) |
Restaurants in Istanbul From Past to Present |
Şehir ve Kültür İstanbul Kitabındaki “Geleneksel Türk Sanatları ve İstanbul”
“Şehir ve Kültür, Eşsizliğin Doruk Noktası: İstanbul”
Şehir ve Kültür İstanbul “Şehir ve Kültür, Eşsizliğin Doruk Noktası: İstanbul”
Research Articles on the subject to date
|
6) |
Istanbul's Historical and Cultural Values
|
Şehir ve Kültür İstanbul Kitabındaki “Geleneksel Türk Sanatları ve İstanbul”
“Şehir ve Kültür, Eşsizliğin Doruk Noktası: İstanbul”
Şehir ve Kültür İstanbul “Şehir ve Kültür, Eşsizliğin Doruk Noktası: İstanbul”
Research Articles on the subject to date
|
7) |
Read Art and Cultural Heritage Perspective Istanbul
|
Şehir ve Kültür İstanbul Kitabındaki “Geleneksel Türk Sanatları ve İstanbul”
“Şehir ve Kültür, Eşsizliğin Doruk Noktası: İstanbul”
Şehir ve Kültür İstanbul “Şehir ve Kültür, Eşsizliğin Doruk Noktası: İstanbul”
Research Articles on the subject to date
|
8) |
Mid-Term |
|
9) |
Global City and Istanbul
|
Şehir ve Kültür İstanbul Kitabındaki “Geleneksel Türk Sanatları ve İstanbul”
“Şehir ve Kültür, Eşsizliğin Doruk Noktası: İstanbul”
Şehir ve Kültür İstanbul “Şehir ve Kültür, Eşsizliğin Doruk Noktası: İstanbul”
Research Articles on the subject to date
|
10) |
In the 19th and 20th centuries Head of Economic and Social Life in Istanbul
|
Şehir ve Kültür İstanbul Kitabındaki “Geleneksel Türk Sanatları ve İstanbul”
“Şehir ve Kültür, Eşsizliğin Doruk Noktası: İstanbul”
Şehir ve Kültür İstanbul “Şehir ve Kültür, Eşsizliğin Doruk Noktası: İstanbul”
Research Articles on the subject to date
|
11) |
On Poets and On Istanbul |
Şehir ve Kültür İstanbul Kitabındaki “Geleneksel Türk Sanatları ve İstanbul”
“Şehir ve Kültür, Eşsizliğin Doruk Noktası: İstanbul”
Şehir ve Kültür İstanbul “Şehir ve Kültür, Eşsizliğin Doruk Noktası: İstanbul”
Research Articles on the subject to date
|
12) |
Istanbul's urban transformation and History
|
Şehir ve Kültür İstanbul Kitabındaki “Geleneksel Türk Sanatları ve İstanbul”
“Şehir ve Kültür, Eşsizliğin Doruk Noktası: İstanbul”
Şehir ve Kültür İstanbul “Şehir ve Kültür, Eşsizliğin Doruk Noktası: İstanbul”
Research Articles on the subject to date
|
13) |
Tale of Two Districts
|
Şehir ve Kültür İstanbul Kitabındaki “Geleneksel Türk Sanatları ve İstanbul”
“Şehir ve Kültür, Eşsizliğin Doruk Noktası: İstanbul”
Şehir ve Kültür İstanbul “Şehir ve Kültür, Eşsizliğin Doruk Noktası: İstanbul”
Research Articles on the subject to date
|
14) |
Read Art and Cultural Heritage Perspective Istanbul
|
Şehir ve Kültür İstanbul Kitabındaki “Geleneksel Türk Sanatları ve İstanbul”
“Şehir ve Kültür, Eşsizliğin Doruk Noktası: İstanbul”
Şehir ve Kültür İstanbul “Şehir ve Kültür, Eşsizliğin Doruk Noktası: İstanbul”
Research Articles on the subject to date
|
|
Program Outcomes |
Level of Contribution |
1) |
To develop an interest in the human mind and behavior, to be able to evaluate theories using empirical findings, to understand that psychology is an evidence-based science by acquiring critical thinking skills. |
|
2) |
To gain a biopsychosocial perspective on human behavior. To understand the biological, psychological, and social variables of behavior. |
|
3) |
To learn the basic concepts in psychology and the theoretical and practical approaches used to study them (e.g. basic observation and interview techniques). |
|
4) |
To acquire the methods and skills to access and write information using English as the dominant language in the psychological literature, to recognize and apply scientific research and data evaluation techniques (e.g. correlational, experimental, cross-sectional and longitudinal studies, case studies). |
|
5) |
To be against discrimination and prejudice; to have ethical concerns while working in research and practice areas. |
|
6) |
To recognize the main subfields of psychology (experimental, developmental, clinical, cognitive, social and industrial/organizational psychology) and their related fields of study and specialization. |
|
7) |
To acquire the skills necessary for analyzing, interpreting and presenting the findings as well as problem posing, hypothesizing and data collection, which are the basic elements of scientific studies. |
|
8) |
To gain the basic knowledge and skills necessary for psychological assessment and evaluation. |
|
9) |
To acquire basic knowledge of other disciplines (medicine, genetics, biology, economics, sociology, political science, communication, philosophy, anthropology, literature, law, art, etc.) that will contribute to psychology and to use this knowledge in the understanding and interpretation of psychological processes. |
|
10) |
To develop sensitivity towards social problems; to take responsibility in activities that benefit the field of psychology and society. |
|
11) |
To have problem solving skills and to be able to develop the necessary analytical approaches for this. |
|
12) |
To be able to criticize any subject in business and academic life and to be able to express their thoughts. |
|